تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کرمان

معرفی باغ هنر بم استاد شجریان | Bam 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ هنر بم

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم تا شما را با یکی از جاهای دیدنی و هنری فرهنگی بسیار جذاب ایران در شهر بم استان کرمان به نام باغ هنر بم آشنا کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

باغ هنر در شهر بم یکی از جاهای بسیار زیبای هنری و فرهنگی است که به وسیله ی استاد شجریان در این شهر بنا نهاده گردیده است.علی نعمتی که معمار این پروژه هنری است، در مورد ساخت پروژه توضیحاتی را ارائه داد. کلنگ این پروژه بعد از کنسرت هم نوا با بم با اجرای استاد شجریان درسال ۱۳۸۳ زده شد و عملا از ابتدای سال ۹۵ با همکاری صنایع خودروسازی کرمان خودرو و مبانی و معماری ایرانی شروع بکار کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این پروژه با هدف آموزش هنر در بم راه اندازی گردیده است و کاملا با اقلیم بم سازگار است که متشکل از ۱۰ کلاس تئوری ، چهار کلاس عملی، سالن تمرین موسیقی، پنج کلاس پیانو ، آمفی تئاتر ۱۰۰ نفره و یک کتابخانه است.

این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت در قالب دارای چهار اسکلت بود که فعلا یک اسکلت آن ساخته گردیده است و استودیو ضبط صدا و آرشیو موسیقی هم در آن در نظر گرفته گردیده است.

باغ هنر بم با حضور کتایون خوانساری همسر استاد شجریان، رایان شجریان فرزند استاد شجریان، استاد حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده، مجید رجبی معمار مدیرخانه هنرمندان ، نوربخش مدیرخانه موسیقی ایران و جمع کثیری از هنرمندان و موسیقی دانان کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان پنج شنبه شب در بم افتتاح شد.

باغ هنر بم
باغ هنر بم

در حاشیه این مراسم از نماد باغ هنر بم که به وسیله ی استاد علی شیرازی خوشنویسی شده بود رونمایی شد .

پنجم دی ماه سال ۸۲ زلزله ۶.۶ ریشتری مهیب بم، جان بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنان را گرفت و بیش از ۵۰ هزار نفر مصدوم شدند. محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران در غم بم و با یاد جانباختگان این حادثه تلخ، کنسرت هم نوا با بم را اجرا کرد محمدرضا شجریان به جای این که خودش را تن ها به برگزاری یک کنسرت محدود کند تلاش کرد اقدامی انجام دهد که برای همیشه ماندگار باشد. پس بعد از اجرای این کنسرت در سال ۸۳ کلنگ باغ هنر به زمین زده شد. او این کار را با فروتنی بسیار زیادی انجام داد و دشواری های زیادی در کار برایش ایجاد شد، اما سرانجام باغش به ثمر نشست.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *