تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
دیدنی های استانبول

باغ وحش های استانبول ، گشت و گذاری متفاوت در استانبول 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ وحش های استانبول

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دو تا از باغ وحش های استانبول آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود.

یکی از مکان های تفریحی شهر استانبول ترکیه باغ وحش این شهر توریستی می باشد که دارای حیوانات و پرندگان گوناگونی میباشد. در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری به معرفی باغ وحش استانبول خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

باغ وحش بسفر | Bosphorus Zoo

باغ وحش بزرگ بسفر، محوطه ای بزرگ و جذاب در بخش آسیایی استانبول است که با بخش اروپایی شهر تنها ۲ ساعت فاصله دارد. اگر این باغ وحش را برای تفریح و گشت و گذار انتخاب کنید، با ورود به آن با طیف وسیعی از حیوانات مختلف و گل و گیاهان جالب توجه رو به رو می شوید. در کل می توان گفت ۲۸۶ گونه مختلف جانوری و ۶۰۰ گونه گیاهی در بخش باغ بسفر در معرض دید عموم قرار دارند و این یعنی علاوه بر باغ وحش، باغی فوق العاده نیز پیش روی شما قرار دارد.

باغ وحش استانبول
باغ وحش استانبول

در باغ وحش بسفر امکان آن را دارید که در محیطی استاندارد و تمیز از بخش شیر، خرس، خرگوش، ببر، گربه، سگ، روباه، اسب، گورخر، شتر، بز، میمون، گوزن، کروکودیل، لاک پشت، مار، پرندگان و ماهی ها بازدید کنید.

باغ وحش استانبول
باغ وحش استانبول

باغ وحش بسفر یکی از بزرگ ترین باغ وحش های کشور ترکیه و البته تنها باغ وحش معتبر استانبول می باشد. خوب است بدانید گرچه این باغ وحش نام بسفر و استانبول را به دوش می کشد، اما دقیقا در خود شهر استانبول قرار ندارد و در نزدیکی این کلان شهر تاریخی و دوست داشتنی واقع شده است.

ساعات بازدید: ۹ تا ۱۷

هزینه ورود:

 بزرگسالان: ۳۲ لیر (حدود ۳۲ هزار تومان)

کودکان ۵ تا ۱۷ سال: ۲۵ لیر (حدود ۲۵ هزار تومان)

کودکان ۰ تا ۴ سال: رایگان

آدرس:  ترکیه، کوجائلی، داریکا، محله پیری رئیس، خیابان توزلا شماره ۲۹۷

Address: Tuzla Cd. No:۲۹۷, Piri Reis Mahallesi, ۴۱۷۰۰ Darıca/Kocaeli, Turkey

پولونزکوی حیوانات | Polonezkoy Hayvanat Bahcesi

یکی از پارک های وسیع و جذابی که در نزدیکی شهر استانبول قرار دارد، پارک پولونزکوی است که امکانات و جاذبه های مختلفی را در خود جای داده است. در این پارک جنگلی و سرسبز، باغ وحش بزرگ و جالب توجهی وجود داشته که اگر این پارک را برای گردش و تفریح انتخاب می کنید، خوب است حتما از این باغ وحش هم دیدن کنید.

باغ وحش استانبول
باغ وحش استانبول

در باغ وحش پارک پولونزکوی حیواناتی چون گوزن لاما، قو، والابی و حیوانات بسیار دیگری به چشم می خورد. یکی از مزیت های این باغ وحش، قرار نداشتن حیونات در قفس هاست و کودکان شما این امکان را خواهند داشت تا از فاصله بسیار نزدیکی حیونات را ببینند و به آن ها عشق بورزند.

همان طور که گفتیم این باغ در خارج از شهر استانبول قرار داشته اما با مرکز شهر تنها ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

ساعات بازدید: 

دوشنبه تا جمعه: ۹ تا ۱۹

شنبه، یکشنبه و تعطیلات: ۱۲:۳۰ تا ۲۱:۳۰

 آدرس: ترکیه، استانبول، بیکوز، پولنز کویو، محله پولنز

Address: Polonez Mahallesi, ۷۵. Yıl Sok Polonezköy Country Club No:۱۰۶, ۳۴۸۲۹ Polonez Köyü/Beykoz/Beykoz/İstanbul, Turkey

مقالات بیشتری بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *