تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, بوشهر

بافت قدیمی و تاریخی بوشهر | Bushehr 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بافت قدیمی بوشهر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای بوشهر یعنی بافت قدیمی بوشهر را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید.

بوشهر یکی از شهرهای بسیار جذاب با جاهای تاریخی زیبا است. بافت تاریخی بوشهر از دید مکانی و جغرافیایی در نوک شمالی شبه جزیره بوشهر متولد شده و رشد نموده است و به تدریج گسترش یافته است.

بافت قدیم بوشهر از مهمترین جابه های گردشگری استان بوشهر است که بر اساس سبک خاص و منحصر به فرد معماری دارای جاذبه های بسیار زیادی است. بافت تاریخی بوشهر که شامل چهار محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی است، در شبه جزیره مثلث شکل بوشهر قرار گرفته است.

بافت قدیمی بوشهر


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بافت قدیم در رأس این مثلث که دارای تورفتگی در دریای خلیج فارس است واقع شده است. بافت تاریخی ۳۸ هکتاری بوشهر حدودا شامل هزار خانه است که از منحصر به فردترین و زیباترین بافت های مسکونی ایران محسوب می شود. اوج شکوفایی بافت بوشهر مربوط به دوره قاجاریه است، وقتی که بوشهر دروازه ورود ملل گوناگون به ایران بشمار می رفت.

بافت تاریخی بوشهر دارای بناهای منحصر به فردی شامل عمارتهای زیبا مربوط به دو و نیم قرن پیش، بناهای کنسولگری کشورهای گوناگون، مراکز مذهبی مانند مساجد، حسینیه، و کلیسا، بازار قدیمی، و کوچه های زیبا است که هر بیننده ای  با ورود به داخل بافت جذب ساختمان ها و معماری   بافت می شود.

بافت قدیمی بوشهر

جبهه ساحلی بافت قدیم بوشهر در سال ۱۳۷۸ تحت شماره ۲۳۶۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. بافت تاریخی بوشهر شامل چهار محله ی بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی است که در دل شهر بوشهر قرار گرفته است. وسعت این بافت حدود ۳۸ هکتار است و از منحصر به فردترین و زیباترین بافت های مسکونی ایران به حساب می آید.

قدمت بافت تاریخی بوشهر به دوره ی حکومت نادر شاه افشار برمی گردد. بافت تاریخی بوشهر دارای بناهایی زیبا شامل عمارت ها، کنسولگری کشورهای گوناگون، مساجد، کلیسا، بازار قدیمی و کوچه هایی زیبا است و معماری آن هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود می کند.

بافت قدیمی بوشهر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. میثم

    به نظرم بافت های قدیمی خوبی داره بوشهر همین که کمتر دست بردن به شهر خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *