تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول

همه چیز در رابطه با بخش مدرن استانبول 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بخش مدرن استانبول

اگرچه این بخش از شهر دارای آثار تاریخی کمتری نسبت به شبه جزیره تاریخی استانبول است ، اما نادیده گرفتن بخش مدرن استانبول مایه شرمساری خواهد بود. این مکان هنوز هم مکان‌های دیدنی زیادی دارد که باید حتماً از آن با تور استانبول دیدن کنید و اگر برای خرید، خوردن و غذا خوردن یا یک شب عالی هستید، بهترین مکان است. بخش مدرن استانبول ناحیه شمال شاخ طلایی است و از بخش هایی مانند بشیکتاش، گالاتا، کاراکوی، نیشانتاشی، اورتاکوی، شیشلی و تقسیم تشکیل شده است. در زیر نمای کلی از مواردی را که ممکن است (ناآگاهانه) به عنوان یک توریست در آنها سرگردان باشید، مشاهده می کنید.ما برای بهینه سازی این مقاله با یک تیم سئوکار مشورت کردیم و تا حد امکان مقاله را برای گوگل سئو و بهینه کردیم تا شما عزیزان اطلاعات معتبری دریافت نمائید.

بخش مدرن استانبول

تکسیم

میدان تقسیم نماد قلب استانبول مدرن است و یک نقطه ملاقات محبوب برای یک روز یا شب است. اوقات فراغت در این منطقه بیشتر در خیابان استقلال یا یکی از خیابان های فرعی متعدد آن می گذرد. تکسیم، روز و شب، هفت روز هفته «باز» است – جایی است که هرگز به تنهایی راه نخواهید رفت! در طول روز، این مکان خریداران را به خود جذب می‌کند و پس از غروب، منطقه‌ای شلوغ با بارها و کلوب‌ها برای هر نوع سرگرمی، اغلب تا صبح زود، باقی می‌ماند.

بشیکتاش

محله بشیکتاش که در تقاطع بلوار بارباروس، خیابان بشیکتاش و خیابان چیراغان واقع شده است، نام خود را به منطقه اختصاص داده است.در دوران بیزانس بشیکتاش به خاطر کاخ آیوس ماماس (محل اقامت تابستانی امپراتورها)، صومعه فوکاس و کلیسای آیوس میهائل معروف بود. دومی در دوره کنستانتین اول ساخته شد و مرکز معروف زائران یونانی، ارمنی و گرجی بود. هویت سکونتی این منطقه در زمان عثمانی ها به وجود آمده است. بشیکتاش حتی قبل از قرن هفدهم برای استفاده به عنوان اسکله مناسب بود. بنابراین، بارباروسا حیرالدین پاشا (1478-1546) – فرمانده ارشد نیروی دریایی در امپراتوری عثمانی (Kaptan-ı Derya) – شروع به استفاده از خلیج برای لنگر انداختن ناوگان عثمانی کرد. او یک عمارت کنار دریا ( yalı ) برای خود ساخته بود و زمانی که در استانبول بود در آنجا اقامت داشت.در قرن هفدهم این خلیج به باتلاق تبدیل شد. سپس به باغی تمیز برای سلاطین عثمانی تبدیل شد. از آن پس برای سلاطین و بستگانشان قصرها و کیوسک ها/ویلاها ساخته شد. محمود دوم – که به طور رسمی 31 سال (1808-1839) در کاخ توپکاپی سلطنت کرد – در واقع بیشتر وقت خود را در کاخ های بشیکتاش گذراند. سرانجام پسرش عبدالمجیت کاخ دولما باغچه را در سال 1855 ساخت و بشیکتاش اقامتگاه رسمی سلاطین شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اگرچه پس از اعلام جمهوری ترکیه، بشیکتاش شهرت خود را برای میزبانی از سلاطین از دست داد. با این حال، اهمیت خود را حفظ کرد زیرا آتاتورک زمانی که در استانبول بود در کاخ دولما باغچه اقامت داشت و او نیز در آنجا درگذشت.بشیکتاش نام خود را به قدیمی ترین باشگاه ورزشی ترکیه می دهد – باشگاه ژیمناستیک بشیکتاش (Beşiktaş Spor Kulübü) همچنین سومین باشگاه فوتبالی است که در ترکیه تأسیس شده است. اسکله بشیکتاش بارباروس هایرتین پاشا، بنای یادبود بارباروس، مقبره بارباروس حیرالدین پاشا (Türbesi)، مسجد سینان پاشا و موزه نیروی دریایی استانبول (Istanbul Deniz Müzesi ) مکان های دیدنی هستند.

گالاتا

گالاتا که در ساحل شمالی شاخ طلایی قرار دارد، شیب‌دار است و از بالای تپه به سمت دریا می‌رود. این یکی از بخش های تاریخی و غنی منطقه بی اوغلو است. برج معروف گالاتا در میدان کوچک گالاتا و پل گالاتا نام خود را از Galata گرفته اند که در یونانی به معنای سلتیک است. اعتقاد بر این است که قبیله سلتیک غلاطیان در این منطقه اردو زده اند. غلاطیان پس از غارت بالکان و غرب آناتولی در حدود 280-274 قبل از میلاد در آناتولی مرکزی در اطراف آنکارا و یوزگات ساکن شدند.برای تور استانبول نوروز 1401 با گلبرگ سیر تماس بگیرید.

میدان در برج گالاتا

گالاتاسرای نیمه راه خیابان استفلال تیم معروف فوتبال گالاتاساری (Galatasaray Futbol Kulübü) و لژ دراویش چرخان Galata Mevlevihanesi در خیابان گالیپ دده نیز نام خود را از گالاتا گرفته اند. در کنار دریا، اسکله گالاتا به طول 758 متر از پل گالاتا به سمت فیندیکلی در ساحل اروپای شمال شرقی بسفر امتداد دارد. اگرچه در کاراکوی واقع شده است، به نام گالاتا نامگذاری شده است. اسکله گالاتا که بین سال های 1892 و 1895 ساخته شد، اولین اسکله مدرن استانبول و ترکیه است که کشتی های کروز در آن لنگر می انداختند.

کاراکوی

کاراکوی یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین بخش های منطقه بی اوغلو است. کاراکوی که در بخش شمالی دهانه شاخ طلایی در سمت اروپایی بسفر قرار دارد و از طریق پل گالاتا به امینونو متصل می شود، از دوران بیزانس به عنوان اسکله مرکز تجارت بوده است.در 10 سال آخر قرن 19، این منطقه به مرکز بانکداری با Osmanlı Bankası تبدیل شد. این بانک که نقش خزانه داری و بانک دولتی را ایفا می کرد، ساختمان مرکزی خود را در اینجا افتتاح کرد و پس از آن شرکت های بیمه ایتالیا و اتریش به اینجا آمدند.

امروزه کاراکوی به عنوان یک مرکز حمل و نقل بین شهری و بین المللی و همچنین بندر کشتی های کروز، یک مرکز تجاری مهم با فروشگاه های مختلف مکانیکی، لوله کشی، لوازم الکترونیکی و الکتریکی در Perşembe Pazarı است.بناهای تاریخی و مکان های دیدنی قابل توجه عبارتند از:

موزه استانبول مدرن، اولین و تنها موزه خصوصی ترکیه برای هنر معاصر افتتاح شده در سال 2004 است.مسجد عرب که توسط مهمت دوم فاتح در سال 1475 به مسجد تبدیل شد، تنها کلیسای گوتیک به سبک باروک ساخته شده باقی مانده از دوره پیش از عثمانی است. کاراکوی که در طول روز کاملاً ایمن است، اما نباید بعد از غروب سرگردان شد، همچنین برای منطقه چراغ قرمز شهر نام و شهرت دارد.

بخش مدرن استانبول

اورتاکوی

مسجد اورتاکوی در استانبول ترکیه.یکی از مناطق محبوب در منطقه بشیکتاش اورتاکوی است که به معنای واقعی کلمه «دهکده وسط» ترجمه شده است. این نام را از محل خود به ارث برده است: در وسط بانک اروپایی بسفر. یکی از ویژگی های اصلی اورتاکوی این است که همیشه منطقه ای جهانی بوده که میزبان جوامع ترک، یونانی، ارمنی بوده است. امروزه به دلیل وجود کافه‌های ساحلی، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و بارهایی که در اطراف آن گسترده شده‌اند، یکی از مکان‌های اصلی مورد توجه مردم محلی و گردشگران است. متأسفانه اورتاکوی به دلیل ترافیک شلوغ خود، به خصوص در تعطیلات آخر هفته، بسیار شناخته شده است.برجسته ترین بنای این محله کوچک، مسجد اورتاکوی است که در کنار دریا در میدان اورتاکوی واقع شده است. مسجد طراحی شده به سبک نئوباروک توسط سلطان عثمانی عبدالمجیت سفارش داده شد.

شیشلی

شهرستان شیشلی در منطقه شیشلی واقع شده است که بین منطقه ساریر در شمال، منطقه بشیکتاش در شرق، منطقه ایوپ و کاگیتانه در غرب و منطقه بی اوغلو در جنوب واقع شده است.این منطقه پر از مزارع کشاورزی و تاکستان ها تا اواسط قرن نوزدهم سکونت بسیار کمی داشت. لوانتینی ها، یونانی ها، ارمنی ها و همچنین ترک هایی که خانه های خود را در سال 1870 در آتش سوزی بی اوغلو از دست داده بودند، به منطقه نقل مکان کردند و خانه هایی با ظاهر اروپایی ساختند: ساختمان های سنگی بزرگ با سقف های بلند و بالکن های فرفورژه و اولین تراموای اسب کشی در سال 1871 شروع به کار کرد و خط آن در سال 1881 به شیشلی رسید. در سال 1898 بیمارستان شیشلی به یاد دختر عبدالحمید دوم که تنها هشت ماه داشت درگذشت ساخته شد. شیشلی در سال 1913 به آخرین ایستگاه تراموا برق تبدیل شد و از آن به بعد به سرعت در حال رشد بود. پس از تأسیس جمهوری ترکیه، شیشلی به ساخت و ساز در جاده اصلی (خیابان هالاسکارگزی) و اطراف آن ادامه داد.

امروزه دفاتر، بانک‌ها، مغازه‌های بزرگ، کافه‌ها و رستوران‌ها ساختمان‌های بزرگ خیابان‌ها را اشغال کرده‌اند، اما خیابان‌های پشتی هنوز مسکونی هستند. یکی از بزرگترین مراکز خرید اروپا، Cevahir، در شیشلی واقع شده است. مسجد شیشلی که به سبک عثمانی ساخته شده، یک مکان دیدنی بزرگ است که بین خیابان‌های هالاسکارگزی و آبیدی حریت واقع شده است.

نیشانتاشی

در منطقه شیشلی، Nişantaşı در خیابان ولی کوناگی واقع شده است و توسط محله های Maçka، Harbiye، Osmanbey و Teşvikiye احاطه شده است.این منطقه توسط سربازان عثمانی برای بهبود مهارت های تیراندازی خود بر روی سنگ های هدف استفاده می شد. Nişantaşı به معنی “سنگ هدف” است و نام این منطقه از اینجا گرفته شده است. در اواسط قرن نوزدهم، سلطان عبدالمسید دستور ساخت مسجد Teşvikiye و ایستگاه پلیس را صادر کرد. این منطقه در نیمه دوم قرن نوزدهم رشد کرد و به دلیل موقعیت مرکزی آن، نزدیک به کاخ یلدیز و پرا (بی اوغلو) محبوب شد.تا دهه 1930، Nişantaşı منطقه خانه های عمارت بود، پس از آن چهره آن به سرعت به بلوک های آپارتمانی زیبا تغییر کرد. ساختمان‌های آپارتمانی هنر نو آن هنوز هم شهرت دارند.امروز Nişantaşı یکی از مناطق مسکونی استانبول است که رستوران‌های مجلل، کافه‌ها، گالری‌ها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های برندهای معروف دنیا را در خود جای داده است. این شهر زادگاه چهره های ثروتمند و تحصیلکرده ، فرهنگ و هنر ترکیه است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *