تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بلیط هواپیما

بهترین روش خرید بلیط هواپیما 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خرید بلیط پرواز سریع ترین و امن ترین روش برای سفر و به ویژه برای سفر های خارجی است. با وجود اینکه قیمت بالای بلیط هواپیما از معایب سفر هوایی است اما با استفاده از برخی روش ها می توان بلیط را با قیمت کمتر رزرو کرد. در این مقاله بهترین روش خرید بلیط هواپیما برای تهیه بلیط به روش سریع تر و همچنین ارزان تر را بررسی می کنیم.

بهترین روش خرید بلیط هواپیما

بهترین روش خرید بلیط هواپیما در کمترین زمان

برای خرید بلیط پرواز می توان از سه روش حضوری، تلفنی و یا اینترنتی استفاده کرد. بیشتر آژانس ها و یا سایت های فروش بلیط هواپیما، خرید بلیط با هر سه روش را فراهم کرده اند که البته امروزه بیشتر مسافران به صورت اینترنتی بلیط را رزرو می کنند. در روش اینترنتی، بلیط هواپیما را می توان با مراجعه به وب سایت ها و یا با استفاده از اپلیکیشن رزرو کرد. در خرید اینترنتی می توانید بلیط هواپیما را بر اساس قیمت دلخواه، شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی دلخواه رزرو کنید.

خرید اینترنتی بلیط پرواز در وب سایت های معتبر

 هنگام خرید بلیط پرواز به صورت اینترنتی باید ابتدا وب سایت را از نظر امنیت، پشتیبانی و همچنین قیمت بررسی کنید. پس از بررسی و تایید وب سایت فروش بلیط، می توانید با جستجوی پرواز داخلی و یا خارجی در تاریخ مورد نظر، لیست کاملی از پروازها را مشاهده کنید. از مزایای خرید اینترنتی بلیط، امکان مرتب سازی پروازها بر اساس قیمت، شرکت هواپیمایی، زمان پرواز و فاکتورهای مختلف است که در خرید حضوری محدودیت دارید.

پس از انتخاب پرواز دلخواه، با ورود اطلاعات و پرداخت هزینه، لینک بلیط برای شماره تماس شما ارسال می شود. همچنین با این روش شما نیازی به پرینت بلیط هواپیما ندارید و تنها با ارائه شماره ملی و مشخصات بلیط در فرودگاه می توانید سوار هواپیما شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خرید اینترنتی با استفاده از اپلیکیشن

اپلیکیشن های موبایل متعددی برای خرید بلیط پرواز وجود دارد. این اپلیکیشن ها یا به صورت برنامه های پرداخت با خدمات مختلف بوده و یا اپلیکیشن های اختصاصی وب سایت است. در هر صورت با این اپلیکیشن ها می توانید همانند رزرو از طریق وب سایت، پرواز دلخواه را در کمترین زمان رزرو کنید. در این روش نیز اطلاعات بلیط برای شماره همراه وارد شده، ارسال می شود.

بهترین روش خرید بلیط هواپیما

بهترین راه خرید ارزان بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما با توجه به عوامل مختلفی تغییر می کند. این عوامل یا ناشی از تفاضای خرید بلیط توسط مسافران بوده و یا به دلیل امکانات و خدمات شرکت هواپیمایی است. در خرید اینترنتی بلیط هواپیما می توانید با در نظر گرفتن برخی شرایط از جمله زمان خرید، نوع پرواز، نوع بلیط و حتی شرکت هواپیمایی، ارزانترین بلیط هواپیما را رزرو کنید.

بهترین زمان ممکن را برای خرید بلیط انتخاب کنید

قیمت بلیط هواپیما تابع میزان تقاضا توسط مسافران بوده که به همین دلیل در برخی ایام مانند نوروز، قیمت بلیط ها افزایش می یابد. برای خرید بلیط در زمان مناسب، تنها کافیست که در فصل های افزایش میزان سفرها، بلیط را رزرو نکنید. البته بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما با توجه به شهر مقصد، متفاوت است. برای برخی شهرها، مانند کیش، تابستان بهترین زمان برای خرید بلیط بوده و برای برخی شهرهای دیگر مانند مشهد، زمستان بهترین زمان است.

انعطاف پذیری در انتخاب مقصد

فاصله مبدا و مقصد مهم ترین علت در تفاوت قیمت بوده که خرید بلیط برای شهرهای نزدیک تر، بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما ارزان است. در صورتی که برای شما تفاوتی ندارد به کدام شهر سفر می کنید، سعی کنید بلیط پرواز را برای نزدیکترین شهر و در بهترین زمان رزرو کنید. در مسیرهای پروازی که مبدا و مقصد فاصله بیشتری با یکدیگر دارند، افزایش هزینه های پرواز و هزینه سوخت منجربه افزایش قیمت بلیط هواپیما می شود.

بلیط چارتر یا سیستمی؟ کدام یک ارزان است؟

حتما هنگام خرید بلیط هواپیما در قسمت اطلاعات بلیط، بلیط چارتر یا سیستمی را مشاهده کرده اید. در حقیقت بلیط چارتر همان بلیط سیستمی بوده که توسط شرکت های چارتر کننده ارائه می شود. این بلیط ها قوانین مشخصی نداشته و قیمت آن تابع میزان عرضه و تقاضاست. بطوریکه در برخی روزها به دلیل تقاضای کمتر، امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان تا 50 درصد تخفیف در پرواز چارتر وجود دارد. در برخی از روزها نیز به دلیل تقاضای بالاتر، ممکن است قیمت بلیط چارتر تا دو برابر نیز افزایش یابد.

بهترین روش خرید بلیط هواپیمابهترین روش خرید بلیط هواپیما ارزان توجه به نوع بلیط در زمان درست است. هنگامی که میزان تقاضا برای خرید بلیط افزایش می یابد، بلیط های سیستمی قیمت پایین تری دارند. زیرا این نوع بلیط ها تابع نرخ مصوب سازمان هواپیمای کشوری هستند. در زمانی که تقاضا برای سفر هوایی کاهش می یابد، بهترین روش خرید بلیط هواپیما، انتخاب بلیط های چارتری است. برخی از تفاوت های بلیط چارتر و سیستمی در جدول زیر بررسی شده است.

بلیط سیستمی

بلیط چارتری

نوسان قیمت کمتر

نوسان قیمت بالاتر

نرخ متفاوت برای کودک

نرخ مشابه بلیط کودک و بزرگسال

نرخ متفاوت برای نوزاد

بلیط رایگان برای نوزادان

قابلیت استرداد با عودت وجه

استرداد بدون عودت وجه

کلاس پروازی ارزان را انتخاب کنید

بلیط هواپیما را می توان برای سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس رزرو کرد که البته پروازهای فرست کلاس تنها در مسیرهای خارجی وجود دارد. در این کلاس های پروازی، علاوه بر اینکه کیفیت صندلی ها متفاوت است، خدمات رفاهی و پذیرایی متفاوتی نیز ارائه می شود. انتخاب کلاس اکونومی بهترین روش خرید بلیط هواپیما با قیمت کمتر بوده که این کلاس پروازی صندلی های معمولی داشته و فاصله آن ها از یکدیگر کمتر است.

ارزان ترین شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید

شرکت های هواپیمایی به دلیل خدمات و ناوگان هوایی متفاوت، قیمت متفاوتی برای بلیط هواپیما تعیین می کنند. البته این موضوع بیشتر برای شرکت های هواپیمایی خارجی صحت دارد. ایرلاین های مانند کیش ایر، قطر ایرویز و فلای دبی، ایرلاین های معروفی هستند که در برخی مسیرهای خارجی مانند تهران استانبول، تهران دوحه و تهران دبی پرواز دارند. بلیط هواپیمای این شرکت های هواپیمایی بالا بوده و بهتر است بلیط ایرلاین های داخلی را در این مسیرها رزرو کنید.

خرید بلیط کنسلی هواپیما

بهترین روش خرید بلیط هواپیما با قیمت کمتر، خرید بلیط کنسلی و یا بلیط هواپیما لحظه آخری است. برخی از بلیط های هواپیما در ساعات و روزهای نزدیک به پرواز، توسط مسافرین کنسل می شود که ایرلاین ها این بلیط ها را تحت عنوان بلیط کنسلی و با قیمت کمتر به فروش می رسانند. برای خرید بلیط کنسلی و یا بلیط لحظه آخری هواپیما، باید از چندین روز قبل، پروازها را رصد کرده و در بهترین زمان ممکن، بلیط لحظه آخری ارزان را رزرو کنید.

البته برخی از وب سایت های فروش بلیط هواپیما با ارائه سیستم های هشدار قیمت و با رزرو بلیط به صورت خودکار، این امکان را فراهم کرده اند تا بدون نیاز به جستجو و رصد پروازها، بلیط را در کمترین زمان ممکن رزور کنید. این سیستم ها یا به صورت هشدار کاهش قیمت بوده و یا بلیط لحظه آخری را با نرخ دلخواه برای شما رزرو می کنند.

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف

بهترین روش برای خرید بلیط هواپیما، استفاده از کدهای تخفیف سایت ها و ایرلاین ها و یا تخفیف برای برخی مسافران است. بلیط هواپیما با 80 درصد تخفیف تنها برای نوزادان در پروازهای سیستمی وجود داشته که البته در برخی ایرلاین ها تا 90 درصد تخفیف نیز افزایش می یابد. همچنین میزان تخفیف بلیط هواپیما برای کودکان در پرواز سیستمی، حدود 40 تا 60 درصد است.

علاوه بر این، جانبازان، معلولان بهزیستی و کارکنان نیروهای مسلح نیز می توانند از تخفیف بلیط هواپیما تا 50 درصد استفاده کنند. جانبازان و معلولین برای استفاده از این تخفیف باید بلیط خود را از سایت ایران ایر یا آسمان رزرو کنند. کارکنان نیروهای مسلح نیز می توانند بلیط هواپیما را با تخفیف ویژه از ایرلاین ساها رزرو کنند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *