تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

تالاب سیاه درویشان صومعه‌ سرا بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تالاب سیاه درویشان صومعه سرا

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شمال ایران شما را بایکی از مکان های دیدنی صومعه سرا شما را با تالاب سیاه درویشان این منطقه آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره صومعه سرا بدانید :

این شهرستان زیبا در غرب رشت واقع شده است و فاصله آن تا فومن تنها ۱۲ کیلومتر است.صومعه سرا در گذشته یکی از روستاهای بخش کسما و از توابع شهرستان فومن بشمار می‌رفت و نسبت به آبادی‌های اطراف خود از اهمیت کمتری برخوردار بوده است. لیکن امروزه به دلیل داشتن موقعیت بهتر از آبادیهای دیگر پیشی گرفته و به صورت مرکز شهرستان از اعتبار برخوردار است. صومعه سرا شهر زیبائی است که میان کشتزارها و باغهای وسیع قرار گرفته ‌است. برنج و توتون از محصولات مهم صومعه سرا است و در کنار آن پرورش کرم ابریشم و چایکاری رواج زیادی دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 تالاب سیاه درویشان بعنوان یکی از جاهای دیدنی صومعه سرا در شمال این شهر قرار گرفته و محصولات برنج، صیفی ‌جات، مرکبات و توتون در این منطقه توسط مردم تولید میگردد. اگر از دنیای حیوانات لذت میبرید ، شما میتوانید در این منطقه پرندگان بومی، مهاجر همچون کیلار، فیلوش، خوتکای پر سفید و معمولی و لک لک و انواع آبزیان را مشاهده کنید و به وجد بیایید. رودخانه های مهمی چون ماسوله رودخان، قلعه رودخان و پسیخان به این تالاب میریزند و انرا بیش از پیش زیبا میکنند.

تالاب سیاه درویشان صومعه‌ سرا

تالاب سیاه درویشان کجاست ؟

تالاب درویشان ۲۳ کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد. استان گیلان حدود ۴۰ رودخانه دارد که از این تعداد بیشتر از ۱۰ رودخانه مربوط به شهرستان صومعه سرا می باشد، تمام این رودخانه ها سرچشمه شان از ارتفاعات ماسال و فومن است که بعد از گذشتن از چندین روستا به تالاب می ریزند.
برای اینکه به تالاب های سلکه، سیاه درویشان و نرگستان بروید ابتدا به سمت هنده خاله بروید که در دهستان هندخاله به فاصله ۱۵ کیلومتر از شهر رشت قرار دارد و یکی از مکان های توریستی می باشد که در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آنجا دیدن می کنند.

در طول مسیر درختان صنوبر و شالیزارهای برنج فراوانی دیده می شود. برای اینکه به سیاه درویشان بروید ابتدا از پل رودخانه که در فاصله ۵ کیلومتری از روستای سیاه درویشان است بگذرید و سپس سوار بر قایق به سمت تالاب حرکت کنید. بعد از تالاب انزلی سیاه درویشان و نرگستان صومعه سرا می باشد که سازمان محیط زیست از آن ها حفاظت می کند.


مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *