تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تور مجازی, راهنمای سفر

تور مجازی معبد لوکسور مصر بصورت ۳۶۰ درجه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تور مجازی معبد لوکسور مصر

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول برای شما علاقمندان به سفر و گردشگری که تابحال موفق نشدید به مصر سفر کنید تور مجازی معبد لوکسور را آماده نموده ایم که یکی از جاهای دیدنی مصر به حساب می آید. در ادامه با ما همراه باشید

تور مجازی معبد لوکسور مصر

مختصری درباره کشور مصر بدانید :


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مِصر با نام رسمی جمهوری عربی مصر  یک کشور عربی در شمال شرقی قاره آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است . مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار گرفته و از غرب با لیبی ، از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و در نوار غزه با فلسطین مرز زمینی دارد.

مصر با جمعیت ۱۰۲ میلیون نفر ۱۴امین کشور پرجمعیت در جهان، پرجمعیت‌ترین کشور در خاورمیانه، و بعد از نیجریه و اتیوپی، سومین کشور پرجمعیت در قاره آفریقا است. اکثر جمعیت آن در حاشیه رود نیل زندگی می‌ کنند. کرانه ‌های رود نیل منطقه‌ ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این کشور و تنها زمین‌ های بارور آن را تشکیل می‌دهد. بخش عمدهٔ این کشور که در مجموع ۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، از بیابان تشکیل شده و جمعیت پراکنده‌ا ی را در خود جای داده‌ است.حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه ، دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آن ‌ها زندگی می‌ کنند.

مصر یکی از قدیمی‌ ترین تمدن‌ های بشری بوده و آثار باستانی متعدد موجود در این کشور که مهم‌ ترین آن‌ ها اهرام سه ‌گانه است گردشگران زیادی را جذب این کشور می‌کند. حدود ۱۲٪ نیروی کار مصر در بخش گردشگری و شهرهای تفریحی ساحل دریای سرخ فعالیت دارند. در این مقاله تور مجازی معبد لکوسور مصر را قرار داده ایم که امیدواریم از این سفر مجازی به مصر لذت ببرید

معبد لوکسور یا اقصر نام معبد و نیایش‌گاهی باستانی در کشور مصر است که در کرانه شرقی رود نیل و در وسط شهر تاریخی اقصر واقع شده است. این معبد توسط دو تن از مشهورترین فراعنه مصر به نام‌های آمنهوتپ سوم و رامسس بزرگ برای آمون (خدای خدایان) ساخته شده بود. قدمت تاریخی معبد اقصر به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

       

معبد لوکسور یکی از زیبا‌ترین و جالب‌ترین معابد در مصر است. این معبد، معبدی جادویی و به یادماندنی است که وقف خدایان مصری آمون بوده است. بخش‌هایی از این مجموعه‌ی معابد در پایان دوران حکومت فراعنه تخریب شد اما بعد‌ها توسط اسکندر کبیر، بازسازی شد. در زمان مصریان باستان، این مجموعه محل برگزاری مراسم حکومتی بوده است.

تور مجازی معبد لوکسور مصر

امیدواریم از تور مجازی معبد لوکسور مصر لذت برده باشید. لطفا در بخش نظرات، نظرات خود را با ما و دیگران کاربران به اشتراک بگذارید.



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *