تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مهاجرت و اقامت, ویزا

چگونه وقت سفارت بگیریم + توضیحات 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اولین گام مهم برای گرفتن ویزای هر کشور، درخواست وقت سفارت است. تا شما بتوانید در سفارت و یا نمایندگی آن کشور حاضر شوید و مدارک خود را بررسی تحویل داده و اصلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید. در این مقاله پس از توضیح اینکه وقت سفارت چیست، به میزانی سختی اخذ وقت سفارت کشورهای مختلف خواهیم پرداخت و در پایان فرآیند صحیح و اصولی آن را برای یک درخواست وقت سفارت تضمینی و فوری آموزش خواهیم داد.

وقت سفارت چیست؟

وقت سفارت یک مفهوم مهم در مراجعه به سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها برای انجام مسائل مختلف، مانند درخواست ویزای توریستی، کاری، تحصیلی، مصاحبه مهاجرتی، درخواست شهروندی، و سایر خدمات مشابه است.

این وقت معمولاً برای کنترل ترتیب و نظم مراجعه‌کنندگان به این مراکز تعیین می‌شود و از ازدحام و انتظارهای طولانی در صف‌ها جلوگیری می‌کند. در واقعیت، وقت سفارت به شما امکان می‌دهد تا در زمان مشخص شده به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید و خدمات مورد نیاز خود را با تمامی مدارک لازم دریافت کنید. یک نمونه از برگه وقت سفارت قدیمی، پیش از آنلاین شدن تمام خدمات در شکل زیر نمایش داده شده است:

چگونه وقت سفارت بگیریمسختی تعیین وقت سفارت:

با توجه به میزان درخواست متقاضیان و میزان سخت گیری کشورهای مختلف می توان سختی گرفتن وقت سفارت را در کشورهای مختلف به صورت زیر دسته بندی کرد:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • بسیار سخت: کشورهای مثل ایتالیا، آلمان، کانادا، انگلیس وآمریکا جز این دسته هستند. برای این کشورها علاوه بر تقاضای بسیار بالا، سفارت خانه ها نیز سخت می کنند. حتی برخی از آنان مانند کانادا و آمریکا در ایران سفارت خانه فعال ندارند و سفارت های آن ها تعطیل شده است. برای این کشورها پیشنهاد ما حتما استفاده از شرکت های مشاوره در زمان ارائه خدمات گردشگری و مهاجرت است. گرفتن وقت سفارت موفق از این کشورها معمولا بیشتر از 3 ماه طول می کشد.
  • سخت: درخواست وقت سفارت برای بیشتر کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن در این گروه قرار می گیرد. وقت سفارت این کشورها معمولا از طریق سایت vfs رزرو می شود. مهمترین مدارک نیاز برای آنان تمکن مالی مناسب و یا داشتن دعوت نامه معتبر است. البته با توجه به نوع ویزای درخواستی نیاز که اطلاعات و مدارک بسیار بیشتری را آماده و در اختیار کارگزاری vfs بگذارید. برای اینکه زمان و هزینه شما هدر نرود، برای این کشورها پیشنهاد ما استفاده از خدمات شرکت های مهاجرتی است. گرفتن وقت سفارت از این کشورها معمولا بیت 1 تا 3 ماه زمان نیاز دارد.
  • آسان: برخی از کشورها همچون کرواسی، مجارستان و استونی سیاست های مهاجرتی ساده تری دارند و می توان گفت گرفتن وقت سفارت آنان آسان است و احتمالا خود شما بتوانید انجام دهید.

چگونه وقت سفارت بگیریم

مراحل گرفتن وقت سفارت:

مراحل گرفتن وقت سفارت برای بسیاری از کشورها مشابه یکدیگر است. در ادامه به صورت خلاصه این فرآیند برای شما توضیح داده شده است:

  1. انتخاب کشور مقصد: کشور مقصد خود را انتخاب کنید. احتمالا این موضوع در واقع در هدف از سفر شما نهفته است.
  2. انتخاب نوع ویزای درخواستی: با توجه به هدف از سفر خود می توانید انواع ویزای توریستی، کاری، تحصیلی، دیدار با اعضای خانواده، الحاق به اعضای خانواده، پزشکی و یا موارد دیگر را انتخاب کنید.
  3. تعیین وقت سفارت آنلاین: در حال حاضر امکان رزرو وقت بسیاری از سفارت خانه ها به صورت حضوری وجود ندارد. سفارت ها از کارگزاران مختلف برای ارائه وقت های سفارت خود استفاده می کنند. کارگزاری رسمی سفارت آلمان و ایتالیا ویزامتریک است. کارگزاررسمی فرانسه، انگلیس، پرتغال و بسیار از کشورهای دیگر سایت VFS Global است. بسیاری از کشورهای دیگر نیز کارگزاری رسمی در ایران ندارند و خود سفارت خانه ها اقدام به اینکار می کنند، می توانید برای راهنمای کامل در زمینه تعیین وقت سفارت به سایت https://vaghtesefarat.net/ مراجعه کنید.
  4. پر کردن فرم های مدارک: پس از ثبت نام در سایت ها لازم است فرم های مربوطه را تکمیل کنید. اطلاعات باید به دقت و کاملا درست پر شوند. در غیراینصورت افسر بررسی کننده مدارک شما را تایید نخواهد کرد. در این مورد بسیار دقت کنید چون در بسیاری از موارد یک خطای تایپی کوچک موجب ریجکت کلیه مدارک شما می شود.
  5. گرفتن تاییدیه وقت و سپس مراجعه حضوری به سفارت خانه: این تاییدیه معمولا به صورت ایمیلی برای شما ارسال می شود و به صورت دقیق مشخص می کند در چه تاریخ و ساعتی باید در محل سفارت خانه حاضر شوید. حتما مدارک لازم و پول نقد به همراه داشته باشید.
  6. انتظار و گرفتن تاییدیه مدارک: در این مرحله باید منتظر بمانید، البته اگر مراحل قبلی رو به درستی طی کرده باشید هیچ مشکلی نیست و تمام مدارک شما تایید خواهد شد.
  7. تحویل ویزا: معمولا برای گرفتن ویزا لازم است به کارگزاری و یا سفارتی که مدارکی خود را تحویل داده اید رفته و آن ها را تحویل بگیرید.

در بالا مراحل گرفتن وقت سفارت را به صورت کامل برای شما توضیح دادیم، این مراحل با توجه به سخت گیری و میزان تقاضا می تواند برای شما طولانی تر گردد و نیاز به اصلاعات بیشتری داشته باشد.

انواع ویزا :

انواع ویزای مختلف برای کشورها را می توان به شکل زیر دسته بندی کرد.

  1. ویزای توریستی یا گردشگری: در صورتی که به قصد گردشگری می خواهید وارد کشوری بشوید این ویزا بهترین و ساده ترین برای شما است. در صورتی که بتوانید ویزای شنگن توریستی نیز بگیرید می توانید از تمام کشورهای عضو شنگن بازدید کنید. در این نوع از ویزا داشتن برنامه سفر، بلیط رفت و برگشت و تمکن مالی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این نوع ویزای معمولا برای یک اقامت 30 روز در کشور مقصد داده می شود.
  2. ویزای تحصیلی یا دانشجویی: در صورتی که قصد تحصیل در کشور دیگری دارید می توانید از این نوع ویزا استفاده کنید. برای دریافت این نوع از ویزا داشتن مدرک زبان و پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور مقصد بسیار مهم است. این نوع از ویزا معمولا کل زمان تحصیل شما در کشور مقصد را پوشش می دهد و با استفاده از آن می توانید چندین بار از کشور مورد نظرتان ورود یا خروج داشته باشید.
  3. ویزا کاری یا تجاری: این نوع از ویزا در صورتی برای شما مناسب است که قصد کار در کشور مقصد را داشته باشید. در این نوع از ویزا جاب آفر از یک شرکت فعال در کشور مقصد الزامی است. این نوع از ویزا معمولا راحت تر از سایر ویزاها به ویزای مهاجرتی تبدیل می شود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع ویزا برای کشورهای مختلف به “ستایت وقت سفارت” مراجعه کنید. و یا مستقیما پس از مطالعه مطلب ما در مورد قیمت وقت سفارت از آن ها مطلع شده و با توجه به آن تصمیم بگیرید.

چگونه وقت سفارت بگیریم

مدارک لازم برای درخواست ویزا:

به منظور توضیحات اولیه، چک لیست مدارک عمومی لازم برای ویزای شنگن در پایین برای شما آورده شده است:

  • فرم درخواست ویزای شنگن: این فرم را باید دانلود کنید و سپس به طور کامل تکمیل و امضا کنید.
  • دو عدد عکس پاسپورتی جدید: این عکس‌ها باید در طول سه ماه گذشته گرفته شده باشند و الزامات عکس ویزای شنگن در آن ها رعایت شده باشد.
  • پاسپورت معتبر: نباید بیش از ۱۰ سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد و باید حداقل سه ماه بعد از تاریخ برنامه‌ریزی شده خروج شما از منطقه شنگن همچنان اعتبار داشته باشد. این شامل گذرنامه‌های قدیمی با ویزاهای موجود در آن نیز می‌شود. بهتر است مدارک مرتبط به سفرهای قبلی خود را نیز به همراه داشته باشید.
  • برنامه سفر: این برنامه مخصوصا برای ویزای توریستی بسیار مهم است. در برنامه سفر شما لازم است، تمام تاریخ‌ها و شماره‌های پرواز با ورود و خروج شما از منطقه شنگن مشخص شده باشد.
  • بیمه مسافرتی:  حداقل تضمین ۳۰,۰۰۰ یورو و مواردی مانند بیماری‌ها، تصادفات و حتی فوت را شامل شود. این بیمه باید در تمام کشورهای عضو شنگن معتبر باشد.
  • مدرک اقامت: این مدرک نشان می‌دهد که در طول سفر خود در کجا اقامت خواهید دشت. می توانید از واچر رزرو هتل، توافقنامه اجاره و یا نامه دعوت از میزبانی که در خانه او اقامت خواهید داشت، برای این منظور استفاده کنید. در صورت استفاده از دعوت نامه باید توضیح آن با جزییات حتما در دعوت نامه ذکر شده باشد.
  • مدرک تمکن مالی: مدارکی همانند گردش حساب مالی به یورو و تایید شده توسط بانک صادر کننده و یا دعوت نامه ای که در آن حمایت مالی قید شده است از مهمترین مدارک برای نشان دادن تمکن مالی شما می باشند
  • مدرک پرداخت هزینه ویزای شنگن: ۸۰ یورو برای بزرگسالان و ۴۵ یورو برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال.

توجه داشته باشید مدارک اشاره شده در بالا مدارک عمومی هستند، در صورتی که می خواهید برای تحصیل و یا کار ویزا بگیرید داشتن مدارک دیگری همچون پذیرش دانشگاهی یا جاب آفر از یک شرکت خارجی الزامی است.

سوالات رایج:

چقدر زمان لازم است تا وقت سفارت بگیرم؟

برای هر کشوری متفاوت است برای کشورهای مثل آلمان یا ایتالیا ممکن است تا 3 ماه نیاز زمان داشته باشید اما برای برخی از کشورها این زمان کمتر است و می تواند در مدت 1 الی 2 ماه وقت سفارت گرفت.

آیا باید همه مدارک را ترجمه کنم؟
بله، همه مدارک خود را به صورت رسمی ترجمه کنید. در برخی از موارد لازم است که به زبان رسمی کشور مقصد خود ترجمه ها را انجام دهید. در این مورد حتما تحقیقات کاملی انجام دهید چون در برخی از موارد تاییدیه وزارت امور خارجه یا قوه قضاییه ممکن است نیاز باشد.

به چه شکلی می توانیم به ریجکت ویزای خود اعتراض کنیم؟

امکان رفع ریجکتی برای برخی از کشورها وجود دارد و همه کشورها از یک روال پیروی نمی کنند. در هر صورتی شما 6 ماه پس از ریجکت می توانید مجدد درخواست ویزا دهید.

به چه دلایلی ممکن است درخواست ویزا ریجکت شود؟

اصلی ترین دلیل ریجکت ویزا عدم اطمنان افسر سفارت از برگشت شما به کشور است. پس سعی کنید تا حد امکان تمام مدارک مربوط به وابستگی خود به کشور مثل تمکن مالی، اشتغال، املاک و سابقه سفرهای گذشته خود را به صورت کامل ارائه دهید. همچنین در بسیاری از موارد دیده شده است غلط های تایپی توسط مترجم رسمی و یا در زمان پرکردن فرم ها توسط خود متقاضی ویزای افراد رد شده است.

جمع بندی:

در این پست به صورت خلاصه در مورد چگونگی گرفتن وقت سفارت و دشواری آن صحبت کردیم. همچنین مدارک لازم را توضیح دادیم و اشاره کردیم برای انواع مختلف ویزا مدارک متفاوتی مورد نیاز است. در صورتی که بتوانید مراحل لازم را به درستی طی کنید و مدارک خود را آماده کنید، براحتی خواهید توانست ویزای خود را بگیرید و سفر خوبی داشته باشید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *