تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


راهنمای سفر, ویزا

ویزای آنلاین چیست ؟ + چگونگی دریافت آن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ویزای آنلاین

در این مقاله از مجموعه مقالات راهنمای ویزای کشورها به سراغ ویزای آنلاین می رویم و در ادامه ی این مطلب به معرفی و بررسی ویزای آنلاین خواهیم پرداخت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

ویزای آنلاین که با نام ویزای الکترونیکی نیز شناخته می شود یکی از سرویس های مشهور در زمینه ی e-tourism می باشد که دارنده آن این امکان را دارد که با ارائه یک کد یا شماره ویزا هنگام ورود به فرودگاه مقصد با ارائه گذرنامه، ویزای خود را در ترمینال ورودی اخذ کند. با این حال تعامل فیزیکی گردشگر با دیگر بخش های سرویس دهنده کاهش می یابد و همه ی پروسه ی ورود گردشگر الکترونیکی خواهد شد.

ویزای آنلاین یا ویزای الکترونیک (E-Visa) یکی از تازه ترین راه های صدور ویزا است که با هدف تسهیل روند صدور ویزا و پیشگیری از ازدحام متقاضیان ویزا در سفارت خانه ها و اتلاف وقت ایجاد گردیده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ویزای آنلاین چیست ؟

نحوه ی صدور

ویزای آنلاین که با نام های ویزای الکترونیک یا e-visa نیز شناخته می شود مدرکی رسمی است که به موجب آن شهروندان خارجی می توانند وارد خاک کشورهای خارجی شوند. در اصل، این ویزا جایگزین ویزایی است که در سفارتخانه ها، کنسولگری ها یا مبادی ورودی کشورها (فرودگاه ها، مرزهای زمینی یا دریایی) صادر خواهد شد. در این روش، متقاضیان برای دریافت ویزای الکترونیک باید با مراجعه به وب سایت سفارت یا سازمان مربوطه با ایجاد حساب کاربری تقاضای خود را ثبت کرده و بعد از بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه ویزای درخواستی، ویزای خود را دریافت کنند.

هدف از ایجاد

یکی از اهداف اصلی راه اندازی سیستم آنلاین برای صدور ویزا پیشگیری از ازدحام حضور متقاضیان ویزا در سفارتخانه ها، کنسولگری ها و اتلاف وقت است که منجر به تسریع روند بررسی مدارک و صدور ویزا خواهد شد. همچنین، با استفاده از سیستم آنلاین ویزا به علت بارگذاری تصویر مدارک، نیازی به تهیه کپی های گوناگون از مدارک وجود ندارد.

ویزای آنلاین چیست ؟

مزایای ویزای آنلاین چیست؟

ویزای الکترونیکی یکی از سرویس های بسیار مشهور در زمینه e-tourism است که دارنده آن می تواند با ارائه یک کد یا شماره ویزا در مبادی ورودی مانند فرودگاه ها به همراه گذرنامه ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت کند؛ به این ترتیب، تعامل فیزیکی گردشگر با بخش های سرویس دهنده به حداقل رسیده و تمام فرآیند ورود گردشگر به طور الکترونیکی صورت می گیرد.

آیا امکان هرگونه سوءاستفاده در ویزای آنلاین وجود دارد؟

یکی از راهکارهای امنیتی برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی در فرآیند ثبت نام ویزای الکترونیک این است که متقاضی باید هزینه ویزا را با کارت بانکی/اعتباری خود پرداخت کند تا از این طریق ضریب صحت اطلاعات وارد شده بالا رود. اضافه بر این، تصویر کلیه مدارکی که به وسیله ی متقاضی بارگذاری می شوند، به وسیله ی مراجع ذی ربط بررسی و تائید اعتبار می شوند.

آیا ویزای الکترونیک برای کلیه کشورها قابل اجرا است؟

بر اساس اینکه بعضی از کشورها از جمله کانادا و کشورهای عضو پیمان شینگن از متقاضیان ویزا اطلاعات بیومتریک دریافت می کنند، امکان اجرای کامل سیستم ویزادهی آنلاین به علت های امنیتی و نیز عدم وجود زیرساخت های لازم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بعضی از کشورها وجود ندارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *