تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
متفرقه

جاده اقیانوس اطلس نروژ ، از زیباترین جاده‌های جهان | Atlantic Ocean Road 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 جاده اقیانوس اطلس نروژ

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی جاده اقیانوس اطلس نروژ یکی از زیباترین و پر هیجان ترین جاده های جهان خواهیم پرداخت . در ادامه با ما همراه باشید.

جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) یکی از وهم انگیزترین و هیجان انگیزترین موارد احداث جاده در قرن حاضر به شمار می رود. این جاده زیبا در شمال نروژ ساخته شده و نمونه ای تحسین برانگیز از هنر مهندسین نروژی در عرصه جاده سازی و پل سازی است.

این جاده پر پیچ و خم که 8 کیلومتر و 274 متر طول دارد، روستای Kårvåg را به Vevang متصل می سازد.در این مسیر، مکان های مناسبی برای استراحت، قدم زدن و انجام تفریحات دیگر نظیر ماهیگیری و اسکوبا دایوینگ برای گردشگران در نظر گرفته شده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این جاده مرکب از چند روگذر، هشت پل، چهار مکان برای استراحت و تماشای مناظر اطراف و نیز چند مکان ویژه گردشگران است.ساخت این مسیر اتصالاتی از اول اوت 1983 آغاز شد و در 7 ژوئیه 1989 افتتاح گشت. جاده مزبور با صرف هزینه ای معادل 122 میلیون کرون نروژ ساخته شده است. قرار بود 25 درصد این مبلغ از طریق عوارض جاده ای و مابقی از طریق بودجه اختصاص یافته تامین شود. جاده اقیانوس اطلس نروژ

هر چند در ابتدا پیش بینی شده بود که به مدت 15 سال عوارض جاده ای بر این بزرگراه وضع شود ولی این برنامه در سال 1999 متوقف شد و دریافت عوارض منتفی گشت.جاده مزبور که از زمان ساخت تا کنون توانسته 12 طوفان را پشت سر بگذارد، اکنون به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است.

در جاده نفس گیر اقیانوس اطلس که از آن به عنوان یک میراث فرهنگی نروژ و یکی از جاده های برتر این کشور یاد می شود، تا کنون فیلم های زیادی تصویربرداری شده است.عبور از این جاده زیبایی و هیجان خاص خود را دارد.

 جاده اقیانوس اطلس نروژ
جاده اقیانوس اطلس نروژ

دانستنی های این جاده

آب و هوای این منطقه بسیار خشن و غیر قابل پیش بینی است. ممکن است صبح را با تابش انوار زرد خورشید شروع کنید و در غروب نظاره گر برف باشید. این جاده از زمان افتتاح تا الان 12 طوفان سهمگین را پشت سر گذاشته و آسیبی ندیده است.

سرعت ورزش باد در این منطقه معمولا 50 کیلومتر در ساعت است و در مناطقی از جاده با شیب زیاد خطر آفرین است.در مسیر این جاده هشت پل و چهار مکان برای استراحت در نظر گرفته شده است. این جاده که در زمره یکی از 18 مسیر گردشگری نروژ قرار دارد؛ امکانات تفریحی مانند سالن های غذاخوری، سایت های تفریحی، ماهیگیری، غواصی و … را در خود جای داده است. جاده اقیانوس اطلس نروژ

ماهیگیری در مسیر جاده و جایگاه های تعیین شده تجربه ای بسیار لذت بخش خواهد بود. یکی از پل های این جاده برای اینکار طراحی شده است. پیوند این پل با طبیعت از بزرگترین جاذبه هایی بوده است که برای ساخت چند تیزر تبلیغاتی و فیلم سینمایی به کار گرفته شده است.رانندگی در جاده ای در لبه پرتگاه دریا ، به تنهایی خودش جاذبه ای پر از هیجان است.

این جاده با قوس ها و شیب هایی که در طول خود دارد و با وجود کوبش امواج بی رحمانه دریا به بستر جاده، بهشت عاشقان رانندگی بوده و برای رانندگان خودروها و موتور سیکلت سوارها، راندن در این جاده یک آرزو است. دوچرخه سواران نیز لذت رکاب زدن در مسیر جاده را از دست نمی دهند. جاده اقیانوس اطلس نروژ

تاریخچه جاده اقیانوس اطلس

اول می خواستند که این مجمع الجزایر را ریل کشی کنند و با خط آهن به هم متصل کنند اما اجرای این برنامه آنقدر به تعویق افتاد که در کل کنسل شد.

در دهه ۷۰ میلادی پروژه ای برای ساخت جاده در طول این مسیر مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و کار شروع شد. در نهایت در ۷ژوئن سال ۱۹۸۹ مراسم افتتاحیه برگزار شد.

 تونل  جاده اقیانوس اطلس، که بین Averøy و Kristiansund قرار دارد در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۹ افتتاح شد.

این جاده از زمان افتتاح تا الان ۱۲ طوفان سهمگین را پشت سر گذاشته و آسیبی ندیده است.

تعداد بازدیدکننده این جاده بی نظیر تا سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۵۰ هزار نفر بوده است .

کل زمان ساخت این جاده کمی بیش از ۶ سال بوده است.

 جاده اقیانوس اطلس نروژ
جاده اقیانوس اطلس نروژ

محل های اقامتی در طول مسیر جاده

به دلیل طولانی بودن جاده ، نیاز است که بعد از چند ساعت رانندگی استراحت کنید . برای این منظور اقامتگاه های زیادی برای شما در نظر گرفته شده اند که برخی از آن ها از این قرارند :

Atlanterhavsveien Sjøstuer

 جاده اقیانوس اطلس نروژ
جاده اقیانوس اطلس نروژ

Håholmen -هتل کلاسیک جاده آتلانتیک

 جاده اقیانوس اطلس نروژ
جاده اقیانوس اطلس نروژ

Kristiansund گرند هتل

 جاده اقیانوس اطلس نروژ
جاده اقیانوس اطلس نروژ

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *