تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هند

بهترین جاذبه های دهلی نو – گردشی به یاد ماندنی در پایتخت هند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دیدنی های دهلی نو

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول درباره بهترین دیدنی های دهلی نو ، سخن خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

دهلی نو پایتخت کشور هند است. دهلی نو در اصل منطقه‌ای شهری درون کلان‌شهر دهلی است. دهلی نو همچنین مرکز حکومت ناحیهٔ پایتختی ملی دهلی است. دهلی نو با جاذبه های بسیاری که در خود دارد، به راحتی سلیقه هر مسافری را پاسخ می دهد.

این شهر معابد، مساجد، کاخ ها، آرامگاه ها و دروازه های متعددی را در خود جای داده که بسیاری از آن ها از نظر تاریخی و فرهنگی در دنیا بی نظیرند. در مقاله پیش رو جاذبه های شاخص این شهر را معرفی خواهیم کرد؛ جاهایی که گردشگران به آن ها امتیاز بالایی داده اند و نامشان در فهرست اغلب تورهای گردشی این شهر به چشم می خورند.

گاهی تنوع دیدنی های مقصد هم می تواند باعث سردرگمی مسافران شود؛ اگر مسافر دهلی هستید، شما هم با این مشکل مواجه خواهید شد. پس اگر می خواهید سفری حساب شده و بی دغدغه داشته باشید، همراه ما باشید تا نگاهی گذرا به جاذبه های منحصر به فرد این شهر پهناور داشته باشیم. با ما گشت و گذاری متفاوت را در دهلی تجربه کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

1- قلعه سرخ – Red Fort

 یکی از مهم ترین بناهای تاریخی موجود در دهلی نو قلعه ی سرخ یا لال قلعه (Lal Qila) است. این بنای زیبا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراطور سلسه ی گورکانی ساخته شد و به علت دیوارهای سرخ رنگش شهرتی جهانی یافت.ساخت این بنای باشکوه نه سال طول کشید و سرانجام در سال ۱۶۴۸ تکمیل شد. قلعه ی سرخ نشان دهنده ی اوج صلابت و عظمت معماری هندی و سبک گورکانی است.

این قلعه ی زیبا از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که از مهم ترین آن ها می توان به دروازه های دهلی، فیل و لاهور، نقاره خانه، خاص محل، برج مثَمن، نهر بهشت و… اشاره کرد که هر یک بسیار جذاب و دیدنی هستند. امروزه قسمتی از این قلعه به موزه تبدیل گشته است و برای ورود به آن باید هزینه ای جداگانه پرداخت نمایید.

لال در زبان هندی به معنای سرخ است و نام لال قلعه نیز به دیوارهای قرمز رنگ این سازه اشاره دارد. قلعه ی سرخ با ساختار زیبا و محوطه ی وسیعش پذیرای علاقمندان به هنر و تاریخ است، در سفر به دهلی نو بازدید از این بنای فوق العاده را از دست ندهید.دیدنی های دهلی نو

2- قطب منار – Qutb Minar

 قُطُب منار یکی از برجسته ترین جاذبه های تاریخی کشور هند است. منار زیبای قطب حدود ۷۳ متر ارتفاع دارد و بلندترین بنای آجری در سراسر جهان به حساب می آید. این بنای فوق العاده را به دستور پادشاهان سلسله ی غوریان در بین سال های ۱۱۹۳ تا ۱۱۹۹ میلادی ساختند، البته در طی سال های متوالی مرمت و حتی دوباره سازی نیز شد.

غوریان بین سده ی ۱۰ و ۱۱ میلادی در ناحیه ای به نام غور که میان غزنه و هرات قرار داشت، حکمرانی می کردند و از زمان فرمانروایی آن ها آثار تاریخی نسبتا زیادی باقی مانده است.

نام قطب منار در فهرست جهانی یونسکو به چشم می خورد و یکی از افتخارات مردمان دهلی نو به حساب می آید و پیشنهاد می کنیم در سفرتان به دهلی از این سازه ی کهن و باشکوه دیدن کنید.

جالب است بدانید که برای ساخت قطب منار از منار جام افغانستان الهام گرفته بودند و به آن رنگ و بویی هندی و اسلامی دادند. کارناوال قبلا از منار جام دیدن کرده است.

دیدنی های دهلی نو

3- آرامگاه همایون – Humayun’s Tomb

همایون دومین پادشاه سلسله ی گورگانیان بود، وی به معماری ایرانی علاقه ی زیادی داشت و با الهام از این سبک، بناهای زیادی را در هند ساخت.

گفته می شود که یک روز همایون با شنیدن صدای اذان، شتابان پله های قصر را طی می کرد تا برای نماز آماده شود و در همین حین از پلکان سقوط کرده و جان خود را از دست می دهد. همسر او حمیده بانو که از علاقه ی همایون به معماری های ایرانی و اسلامی باخبر بود و خودش هم با این نوع معماری آشنایی کافی داشت، پس از مرگ پادشاه دستور ساخت آرامگاه همایون را داد، به همین خاطر این بنا یکی از با شکوه ترین ساختمان های پیروی سبک ایرانی در هند است.

این آرامگاه، محوطه ی سرسبز و بسیار چشم نوازی هم دارد که می توانید در آن دمی تازه کنید. از دیگر ویژگی های جالب آرامگاه همایون می توان به کاشی کاری های ظریف و رنگارنگش اشاره کرد که به راستی دیدنی و جذاب هستند. پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه بازدید از آرامگاه همایون در دهلی نو را از دست ندهید.

دیدنی های دهلی نو
دیدنی های دهلی نو

4- دروازه هند دهلی نو – India Gate

 دروازه ی هند یادبودی است از ۸۲۰۰۰ سرباز هندی که در سال ۱۹۱۴ میلادی (جنگ جهانی اول) کشته شدند. آن ها سعی کرده بودند تا از وطنشان در مقابل ارتش کشورهای فرانسه، فنلاند، شرق آفریقا، ایران، انگلیس، افغانستان و … حفاظت کنند.

درست است که هند در جنگ های جهانی خسارات زیادی را متحمل شد؛ اما دروازه ی هند به گونه ای ساخته شده که نماد پیروزی و افتخار این کشور باشد. این سازه ۴۲ متر ارتفاع و ۹.۱ متر عرض دارد و در سال ۱۹۳۱ میلادی توسط معماری مشهور به نام سر ادوین لوتینز (Sir Edwin Lutyens) ساخته شد.

در ابتدا قرار بود این سازه تنها یادآور سربازان از دست رفته در جنگ جهانی اول باشد؛ اما امروزه نمادی از فداکاری های همه ی سربازان و نظامیان هندی در طول تاریخ این کشور است و اهمیت معنوی زیادی برای هندی ها دارد.

دیدنی های دهلی نو
دیدنی های دهلی نو

5- معبد آکشاردام – Akshardham

 آکشاردام نام یکی از بزرگترین و معروف ترین معابد هند است و در لغت معنای محل اقامت خداوند را می دهد. اگر به فرهنگ و آداب و رسوم هندی های اصیل علاقمندید، حتما از معبد وسیع آکشاردام دیدن نمایید. اینجا از نوع معماری گرفته تا آداب و رسومی که هندوها انجام می دهند، همه و همه ریشه در سنت و فرهنگ کهن این مرز و بوم دارند.

طرح و نقشه ی آکشاردام از سال ۱۹۶۸ وجود داشت؛ اما به دلیل این که مسئولین مکان خوبی را برای ساخت آن پیدا نمی کردند و بر سر این موضوع اختلاف نظر داشتند، ساخت و تکمیل آن به تعویق افتاد. نهایتا در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به ساختش کردند و این بنای با شکوه در سال ۲۰۰۵ میلادی تکمیل شد.

بدون شک آکشاردام یکی از فوق العاده ترین بناهای معاصر هند است و بدون بازدید از آن، سفرتان به دهلی نو کامل نخواهد بود.

دیدنی های دهلی نو
دیدنی های دهلی نو

6- باغ های لودی – Lodi Gardens

 یکی از بزرگترین پارک های شهری در دهلی نو ، باغ های لودی هستند که با مناظر جذاب و زیبایی که دارند، همه روزه بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود می کشاند. نام لودی از سلسله ای به همین نام برگرفته شده که از سال ۱۴۵۱ تا ۱۵۲۶ میلادی در دهلی حکمرانی می کردند.

این پارک دو ویژگی مهم دارد که آن را از دیگر پارک های هم نوعش متمایز کرده است؛ اول وسعت ۹۰ هکتاریش که آن را به تفرجگاهی محبوب تبدیل نموده و دیگری وجود آرامگاه چند تن از بزرگان و پادشاه هندی در آن که جلوه ای تاریخی و فرهنگی به باغ های لودی بخشیده است. با بازدید از این باغ ها گردشی تاریخی و فرهنگی در قلب دهلی نو خواهید داشت.

دیدنی های دهلی نو
دیدنی های دهلی نو

7- معبد چاتارپور دهلی نو – Chhatarpur Temple

معبد چاتارپور یکی از مشهورترین عبادتگاه های دهلی نو است که طرفدارن زیادی هم دارد. این معبد را به الهه ای به نام کتیایانی (Katyayani) اختصاص داده اند که نماد جنگ و پیروزی است و به نوعی الهه ی جنگاوری به حساب می آید.

این عبادتگاه در سال ۱۹۷۴ توسط بابا سنت ناگپال جی (Baba Sant Nagpal ji) ساخته شد؛ اما وی چند سال بعد یعنی در ۱۹۹۸ جان خود را از دست داد و آرامگاه او هم در همین معبد قرار دارد. جالب است بدانید که این معبد به عنوان بزرگترین معبد در هند و دومین عبادتگاه بزرگ هندوها در جهان به حساب می آید.

اغلب افرادی که برای دیدن قُطب منار به دهلی نو می روند از این معبد نیز دیدن می کنند زیرا تنها ۴ کیلومتر با این منار فاصله دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است پس شما هم بازدید از این مکان مذهبی فوق العاده را از دست ندهید.

دیدنی های دهلی نو
دیدنی های دهلی نو

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *