تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, قزوین

جاهای دیدنی اقبالیه استان قزوین را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین

در این مقاله از معرفی دیدنی استان قزوین شما را با جاهای دیدنی اقبالیه که یکی از شهرهای قدیمی در این استان بشمار می رود را آشنا خواهیم کرد. پس اگر تصمیم دارد تا به استان قزوین سفر کنید با ما همراه باشید تا بیشتر درباره مکان های دیدنی اقباله بدایند

این شهر که یکی از شهرهای ۱۲ گانه استان قزوین به‌شمار می‌رود پیش از این سلطان‌ آباد خوانده می‌شد و بعد از انقلاب توسط حکومت به اسلام‌ آباد معروف شد که در ۱۳۷۰ش به نام اقبالیه درآمد. یکی از شهرهای قدیمی استان قزوین می‌باشد. مردم این شهر اکثرا به شغل کشاورزی و خدماتی مشغول می‌باشند و بیشتر جمعیت این شهر را افراد غیر بومی تشکیل می‌دهد.

اقبالیه‌ دارای‌ موقعیتی‌ دشتی‌ است‌ و در دهستان‌ اقبال‌ غربی‌ از بخش‌ مرکزی‌ شهرستان‌ قزوین‌ و ۱۰ کیلومتری‌ جنوب‌ غربی‌ شهر قزوین‌، بر سر راه‌ اصلی‌ این‌ شهر به‌ همدان‌ و زنجان‌ قرار دارد. اهالی‌ اقبالیه‌ شیعی‌ مذهب‌ و زبان‌ رایج‌ آنان‌ فارسی‌ و ترکی‌ است‌


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از جاهای دیدنی اقبالیه میتوان به تپه‌ای تاریخی آن اشاره نمود که سفال‌ های یافت شده در آن را به حدود سده ۸ تا ۱۰ق نسبت داده‌اند. اقبالیه دارای ۴ پارک عمومی جمعاً به مساحت ۱۳ هزار م ۲ است. لازم بذکر است در این شهر کاروانسرای بود که در سال ۱۳۵۵ بدون اینکه آثاری از خرابی در آن به وجود آید توسط بعضی از اهالی تخریب شد.

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین

تپه تاریخی این شهر اکنون تبدیل به پارک شده‌ است که به علت بزرگ بودن وسعت آن و نقش مرکزی داشتن آن در سطح شهر مورد توجه شهروندان و مسافران واقع شده‌ است.

پارک‌ها و بوستان‌ها

  • پارک محمدعلی رجائی ورودی شهر
  • پارک مسافر در خروجی شهر به طرف تاکستان
  • پارک ولایت (تپه باستانی) در مرکز شهر جنب مصلای آیت الله خمینی
  • پارک معلم خیابان معلم
  • پارک ولیعصر

مقالات بیشتر بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *