تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

جاهای دیدنی زیباکنار گیلان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی زیباکنار گیلان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران به سراغ یکی از جاذبه های بسیار زیبای گیلان یعنی زیباکنار می رویم و برخی از جاهای دیدنی آن را به شما معرفی خواهیم کرد. . همیشه مسیرهای منتهی به شمال ایران ترافیک سنگین دارد و این ناشی از طبیعت زیبا و دلچسب و آرامبخش شمال است که مسافران را با این ترافیک باز هم به سمت خود می کشاند از طرفی از آنجا که مسافران اغلب، برای سفر به شهرهای شمالی ایران نیازی به  خرید بلیط هواپیما ندارند و بیش تر با ماشین شخصی به این خطه سرسبز سفر می کنند این ترافیک بیش تر هم می شود اما دیدن زیبایی های طبیعت شمال ارزش این ترافیک را دارد   در ادامه با مقاله معرفی جاهای دیدنی زیباکنار گیلان با تاپ تراول همراه باشید

زیباکنار کجاست ؟

زیباکنار ناحیه ای ساحلی در استان گیلان و از توابع شهرستان رشت است . جمعیت کل زیباکنار و روستاهای آن در آخرین سرشماری حدود 6 هزار نفر اعلام گردیده است . و این جمعیت شامل روستاهای دوباج ،ملکده،نوده،جلیدان ، چالکش لات ، تازه اباد ، فخر آباد ، اژدها بلوچ ،خشک اسطلخ ،شهمیرسرا ،امیلدان و چونچنان می باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

منطقه خوش آب و هوای “زیبا کنار” در نزدیکی شهر “رشت” در استان “گیلان” قرار گرفته است. ” زیبا کنار” در قدیم به نام “بندر علی آباد” شناخته شده بود. “زیبا کنار” در میان شهر های”رشت”، “لاهیجان”، “بندر انزلی”، و بندر “کیانشهر” قرار گرفته است. قرار گرفتن بین بزرگترین و پر رونق ترین شهرهای شمال کشور از دیگر مزایا و ویژگی های جغرافیایی این منطقه می باشد. یکی از دلایل مسافر پذیر بودن و پر رونقی اغلب شهر های شمال کشور آب هوای معتدل و طبیعت یکدست آن منطقه است به همین دلیل گردشگران و مسافران برای اقامت در این منطقه، نگرانی از بابت رزرو هتل و اقامتگاه نداشته و حتی با گذراندن شبی در دل طبیعت نیز می توانند خاطره خوشی را برای خود رقم بزنند. در ادامه به اختصار به برخی نقاط گردشکری منطقه “زیبا کنار” و اطراف آن اشاره می کنیم.

آب و هوای زیباکنار

آب و هوای زیباکنار معتدل و مرطوب است و در تمام فصول سال از باران قابل توجهی بهره می گیرد و از این رو در طول تاریخ طبیعتی زیبا و مثال زدنی در آن ریشه دوانده و باعث شده که همواره چهره این منطقه سرسبز و زنده نشان داده شود .

رودخانه اوشمک

این رودخانه پر آب و زیبا که در منطقه”زیبا کنار” واقع شده است در امتداد خود مناظر و مناطق زیبایی را به وجود آورده است. یکی دیگر از دلایل خاص بودن منطقه”زیبا کنار” وجود این رودخانه در این منطقه می باشد.

جاهای دیدنی زیباکنار گیلان
جاهای دیدنی زیباکنار گیلان

پارک ملی بوجاق

در شرق “زیبا کنار” از کنار رودخانه”اوشمک” به سمت دریا منطقه حفاظت شده ای به نام “پارک ملی بوجاق” قرار گرفته است. این پارک ملی از اولین پارک های ملی ایران می باشد که در دل خود “تالاب بوجاق” را جای داده است. تالابی زیبا که بیش از 200 گونه پرنده را در دل خود جای داده است. این پارک ملی طبیعی از شمال به دریای خزر، از جنوب به بندر کیاشهر و از سمت غرب به “زیبا کنار” می رسد.

جاهای دیدنی زیباکنار گیلان
جاهای دیدنی زیباکنار گیلان

ساحل حاجی بکنده 

در نزدیکی منطقه “زیبا کنار” در کنار سواحل بکر آن می توان به “ساحل حاجی بکنده” که در 8کیلومتری غرب “زیبا کنار” واقع شده است اشاره کرد. ساحلی شنی و ایده آل برای تفریحات دریایی و ماهی گیری که در سال های اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

جاهای دیدنی زیباکنار گیلان
جاهای دیدنی زیباکنار گیلان

سفید رود

سفید رود دومین رودخانه بزرگ کشور و بزرگترین رودخانه شمال ایران است. این رودخانه بزرگ با مناظر فوق العاده اطراف خود از میان پارک ملی بوجاق در نزدیکی “زیبا کنار” می گذرد. تنوع آبزیان و گونه های گیاهی اطراف این رودخانه عظیم، چشم هر گردشگری را خیره می کند. سفر به منطقه “زیبا کنار” بدون گذراندن ساعاتی در کنار رودخانه”سفید رود” بی معناست.

جاهای دیدنی زیباکنار گیلان
جاهای دیدنی زیباکنار گیلان

باغ محله

“باغ محله” از مناطق ساحلی “زیبا کنار” می باشد. مجموعه ای از ویلا های روبه دریا و مدرن با تمامی امکانات در کنار رستوران ها و کافه های سنتی هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد. “باغ محله” با چشم اندازی تماشایی در کنار جاده انزلی به کیاشهر در “زیبا کنار” واقع شده است.

مجتمع آموزشی و فرهنگی زیباکنار

این مجتمع بزرگ از کم نظیر ترین مجموعه های شمال کشور در تمام فصول پذیرای گردشگران عزیز می باشد. مجموعه ای از بهترین هتل های ایران در این فضا گرد هم جمع شده و در کنار دیکر امکانات موجود محیطی آرام را برای هر گردشگری بوجود آورده است.

پارک جنگلی کیاشهر

در شرق منطقه زیبا کنار و در آن سوی سپید رود، پارک جنگلی کیاشهر خودنمایی می کند. این پارک طبیعی در کنار مردابی آرام و دست نخورده هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. البته که نقطه نقطه شمال کشور دیدنی بوده ولی قرار گرفتن این جنگل بکر در نزدیکی منطقه زیبا کنار به زیبایی های این خطه افزوده است.

جاهای دیدنی زیباکنار گیلان
جاهای دیدنی زیباکنار گیلان

قرار گرفتن منطقه “زیبا کنار” در نزدیکی ساحل، رودخانه و جنگل باعث خاص بودن این منطقه در شمال کشور شده است. در سال های اخیر به دلیل پتانسیل بالای این منطقه برای ساخت و ساز ویلاها و مجموعه های فرهنگی و رفاهی دست خوش تغییراتی بوده است. در سطح شهر به چشم خوردن بنگاه های معاملاتی و املاکی حاکی از این موضوع می باشد که ساخت و ساز و خرید فروش ویلاهایی در این منطقه رواج دارد. گردشگرانی که می خواهند برای مدتی از شلوغی و آلودگی هوای محل زندگی دور باشند، یکی از بهترین مکان هایی که می توان برای گذران لحظاتی خوش به آنجا سفر کرد منطقه “زیباکنار”خواهد بود. این منطقه وسیع به دلیل شرایط جغرافیایی روستاهای زیادی را در خود جای داده است که هر کدام از آنها محلی دنج برای اقامتی چند روزه دور از هیاهوی شهر می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *