تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان رضوی, مشهد

جاهای دیدنی فریمان، استان خراسان رضوی را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی فریمان

در این مقاله از دیدنی های خراسان رضوی شما را با جاهای دیدنی فریمان که یکی از شهرستان های این استان می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به استان خراسان رضوی را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره شهرستان فریمان بدانید :

این شهرستان در فاصله 75 کیلومتری از مشهد و در مسیر کشور افغانستان قرارد .فریمان زادگاه شهید مطهری است و از دیرباز به خاطر بند تاریخی و قند شیرینش معروف بوده‌ است.از آب و هوای خوب فریمان نیز نباید گذشت که نشیمنی مناسب را برای انسان فراهم میکند. فریمان از جمله شهرهای محدود دارای معماری پهلوی در ایران است که بر اساس معماری روز اروپا بنا نهاده شده است.رضاخان اهمیت فوق العاده ای برای فریمان قائل شد و این شهر از ییلاقات بکر او بشمار میرفت.متاسفانه جنگ جهانی دوم فریمان پهلوی را خاموش کرد.تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی فریمان آشنا شوید


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برج واقع فریمان

برج واقع فریمان بر روی تپه ای در نزدیکی سد فریمان و به صورت دایره وار بنا شده است. گفته می شود که سبک معماری آن مربوط به دوره پهلوی اول است. ظاهر این سازه بی شباهت به فانوس دریایی نیست. این برج دارای 4 پنجره به سمت جهت های اصلی جغرافیایی می باشد که در آن زمان برای دیده بانی و نگهبانی مورد استفاده قرار می گرفته است؛

جاهای دیدنی فریمان

باغ ملی فریمان

این باغ وسیع ترین باغ ملی استان خراسان رضوی است و معماری به کار رفته در فضای ورودی آن شامل ستون های پیوسته در ورودی غربی و سبک دیوارهاکه  مربوط به نیم قرن پیش می باشد،این باغ را در زمره منحصر به فردترین باغ ملی های کشور درآورده است.

این باغ در هسته مرکزی شهر قرار دارد و محلی دلنشین برای گذراندن اوقات مسافران و گردشگران است.عمارت میانی آن همزمان با باغ ملی ساخته شده، ولی در سال های گذشته تغییراتی در نمای بنا داده شده است.

جاهای دیدنی فریمان

خانه شهید مرتضی مطهری

این خانه که ار آثار دوره پهلوی می باشد، صرفا به دلیل اینکه چهره‌ ای نامدار از کشورمان در آن زندگی می‌کرده دارای ارزش فرهنگی بالایی است. این خانه که بخشی از خانه قدیمی پدر شهید مطهری است، در دوره پهلوی ساخته شده است. خانه قدیمی که خانه‌ ای خشتی و گلی و به صورت خانه‌ باغ بوده، در زمینی به وسعت ۳۷۰۰ متر مربع قرار داشته است.

جاهای دیدنی فریمان

رباط فریمان

رباط فریمان کاروان‌سرایی قدیمی است که در یکی از راه‌های فرعی جاده ابریشم ساخته شده است. این بنای تاریخی متعلق به دوران صفوی و شامل حجره‌ها، هشتی، اسطبل، بارانداز، حیاط و ایوان ورودی است. در نمای بیرونی بنا چهار برج نیز قرار دارد.

جاهای دیدنی فریمان

تفرجگاه طبیعی زرکک

در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فریمان در حد واسط جلگه رخ و مرکز شهرستان در بین دو رشته کوه، منطقه ای زیبای قطار النگ و یخ آبی واقع شده است. این منطقه دارای چشمه های جوشان و طبیعتی سرسبز می باشد که هر ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران و طبیعت دوستان از آن بازدید می نمایند. روستاهای باغ عباس و چهارتکاب نیز از سایر روستاهای هدف گردشگری شهرستان فریمان می باشد.

جاهای دیدنی فریمان


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *