تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل

جنگل فندقلو اردبیل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جنگل فندقلو اردبیل

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ایران در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در اردبیل آشنا کنیم. این جای دیدنی که جنگل فندقلو نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد اردبیل می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

جنگل فندقلو در استان اردبیل و در ۱۰ کیلومتری شهرستان نمین قرار دارد. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه های منحصربه فرد جنگلی – مرتعی با جذابیتهای طبیعی متنوع، ویژگیی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد و به علت نزدیکی به شهر نمین ، همیشه به عنوان یک گردشگاه شناخته می شود.

این جنگل دارای درختان گوناگون میوه مثل فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل ، به، تمشک و توت فرنگی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جنگل فندقلو در استان اردبیل با داشتن دشت گل های رنگارنگ، درختان میوه، یست اسکی، تله کابین، آب گرم، آبشار، حیوانات متنوع و آب و هوای متبوع و خنک از توریستی ترین جنگل های ایران محسوب می شود.

جنگل فندقلو اردبیل
جنگل فندقلو اردبیل

جنگل فندق لو با وسعتی در حدود 85 هکتار در فاصله ی 25 کیلومتری شهر اردبیل و محدوده ی شهر نمین (وجه تسمیه شهربه علت نمناک بودن محل ) قرار دارد. این مکان به علت زیبایی ها و مناظر و جذابیت های طبیعی همچون گردنه حیران، استخر آب گرم، رستنگاه گل سوسن، گل چلچراغ و… معروف و مشهور است و مورد بازدید علاقمندان و گردشگران زیادی قرار می گیرد.

استخر موجود در این جنگل که آب آن خواص درمانی نیز دارد، پذیرای خیلی از افراد است که به این آب تنی در آب گرم علاقه دارند.

جنگل فندقلو دارای آب و هوای مرطوب و دلپذیر نیز بوده و به همین جهت موجب رشد درختان گوناگون میوه مثل فندق که به دلیل فراوانی به همین نام معروف است، سیب وحشی و گونه های علفی منطقه مثل نسترن ،گوجه سبز، ازگیل، به ،تمشک، خاس، پامچال، بابونه، سرخس، بنفشه وحشی، گل گاو زبان، توت فرنگی وحشی است. همچنین گونه های جانوری مثل خرس قهوه ای و سمور و پرندگانی مثل قرقاول، کبک و عقاب طلایی زندگی می کنند.

جنگل فندقلو اردبیل
جنگل فندقلو اردبیل

مسیرهای مختلفی برای رفتن و لذت بردن از طبیعت این جنگل موجود است اما بهترین آن که آسفالت هم می باشد، سه راهی جاده اردبیل به شهر آستارا در نزدیکی شهر نمین است. در مسیر راه اردبیل به شهر آستارا و پیش از رسیدن به شهر نمین، تابلوی جنگل فندقلو دیده می شود. همچنین راه دیگری نیز برای رسیدن به این جنگل از جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران  موجود است که از داخل روستای گیلده میگذرد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *