تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه, مسکو

حمام ساندانووسکی ، مجلل ترین حمام در مسکو | Moscow 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حمام ساندانی مسکو

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول ، درباره حمام ساندانی مسکو ، سخن خواهیم گفت، در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

روس ها به حمام بخار تر، «بانیا» (Banya) می گویند، قدیمی ترین حمام فعال در مسکو، حمام ساندانووسکی (Sandunovsky banya) یا ساده تر آن ساندانی (Sanduny)، ترکیبی از سنت های حمام های قرن های گذشته و طراحی داخلی به سبک موزه ها است. در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم که چگونه بعد از بیشتر از دو قرن ساندونی هنوز معروف ترین حمام روسیه باقی مانده است.

حمام ساندانی
حمام ساندانی

موهبت سلطنتی

همه این ها با یک داستان عاشقانه شروع شد: در زمان امپراتور کاترین بزرگ، بازیگر برجسته تئاتر تاثیرگذار او، سیلا ساندونوف، عاشق هنرپیشه ملکه الیزابت اورانوا، می شود. متأسفانه عشق متقابل آنها از سوی صدر اعظم بزرگ روسیه -پرنس الکساندر آندریویچ – که خواستار الیزابت به عنوان معشوقه اش بود، به خطر می افتد. با خوش شانسی برای عاشقان ممنوعه، کاترین بزرگ این موضوع را در دست گرفت، نه تنها ازدواج آنها را به انجام رسانید، بلکه ملکه الماس هایی را به عنوان بخشی از هدیه عروسی به الیزابت داد.

حمام ساندانی
حمام ساندانی

این زوج جوان از سنت پترزبورگ به مسکو نقل مکان کردند، جایی که سیلا تصمیم به سرمایه گذاری پول همسرش برای ساخت یک حمام عالی و مجلل داشت. این یک حرکت هوشمندانه بود زیرا با آتش سوزی سال 1737 اکثر بانیاهای (حمام های) عمومی در شهر نابود شد. اولین حمام سنگی مسکو، حمام ساندانی در سال 1808 میلادی درهای خود را باز کرد و از عموم مردم با مبلمان لوکس و وان های نقره ای زیبا استقبال کرد. سیلا ساندونوف اولین کسی بود که بخش های مردانه و زنانه را در حمام معرفی کرد، تا قبل از آن مردان و زنان مجبور به حمام در یک بخش بودند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
حمام ساندانی
حمام ساندانی

یک حمام پیشگام

در دهه 1890، حمام ساندانی تحول عمیقی را تجربه کرد، زمانی که صاحبان جدید – ورا فیرسانووا و همسرش ای ان گونیتسکی – تصمیم گرفتند که حمام فرسوده را به یک کاخ حمام تبدیل کنند. گونتیسکی چندین سال به تمام جهان سفر کرد و در مورد سنت های حمام در کشورهای مختلف مطالعه انجام داد، از معماری تا تکنولوژی. او با بزرگترین پروژه حمام در تاریخ روسیه، به روسیه بازگشت و از بوریس فریدنبرگ، یکی از بهترین معماران وین در آن زمان، دعوت کرد تا برای کمک به او در اجرای آن به آنجا برود.

حمام ساندانی
حمام ساندانی

ساخت حمام در سال 1896 به پایان رسید، حمام مرمت شده نه فقط یک ظاهر بصری، بلکه یک جنجال تکنولوژیک بود. روشنایی الکتریکی این کاخ 3 طبقه ترکیبی از عناصر باروک، روکوکو، گوتیک، کلاسیسیزم و سبک صنعتی است. برای اطمینان از وجود آب کافی، گونیتسکی یک کانال آب ساخت و فیلترهای گران قیمت آب برای آن گذاشت. همچنین حمام ساندانی جدید خدمات خود را به هر دو قشر ثروتمند و فقیر ارائه می داد و اتاق های ارزان تر به همان تمیزی اتاق های گران قیمت بودند.

حمام ساندانی
حمام ساندانی

حمام تزار

حمام ساندانی از سه جنگ، یک انقلاب و تغییرات مختلف دولت جان سالم به در برد و هنوز به عنوان مجلل ترین حمام روسیه باقی مانده است. دیوارهای حمام ساندانی حضور افراد مشهوری چون چخوف، پوشکین و خواننده اپرا شالیاپین را به یاد دارد،  – اخیرا این حمام را با نام حمام تزار (Tsar banya) نیز نام می برند- و جشن هایی مانند جان تراولتا (John Travolta) و نائومی کمپبل (Naomi Campbell) در اینجا برگزار می شود.

حمام ساندانی
حمام ساندانی

امروز حمام ساندانی (Sandunovsky banya) شامل سه بخش حمام مردانه و دو بخش زنانه، اتاق های خصوصی و یک مرکز آبگرم و ماساژ است که مکانی مناسب برای تجربه زیبایی است.

آدرس و لوکیشن حمام ساندانووسکی یا ساندانی؛

Sandunovsky banya, Neglinnaya St, 14, стр.3-7, Moskva, Russia, 107031


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. Javad

    فقط حمام کردن بدون وسایل ۴۵۰۰روبل هزینه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *