تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه

در این مقاله از بخش معرفی شهرهای ترکیه سفری به آنتالیا ترکیه خواهیم داشت و در آن حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه را بررسی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

استان آنتالیا و مخصوصاً شهر آنتالیا، از شهرهای مهم در کشور ترکیه است و در اصل به عنوان مرکز توریستی ترکیه محسوب می گردد. در طول سال، گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند و یکی از مواردی که بیشترین کاربرد را برای توریست ها دارد، اطلاع از وضعیت حمل و نقل عمومی است.

گزینه های گوناگون حمل و نقل عمومی در آنتالیا موجود است و بازدیدکنندگان می توانند ترکیبی از آنها را برای بازدید از شهر انتخاب کنند. برای افراد محلی، اتوبوس و تراموا بهترین انتخاب برای سفرهای شهری می باشند.
انواع گوناگونی از حمل و نقل در آنتالیا وجود دارند که آنها شامل اتوبوس های عمومی، تاکسی، تراموا، مینی بوس و دالموس هستند.
مسافرانی که با یک تور آنتالیا به این شهر سفر می کنند، هنگامی که به فرودگاه آنتالیا می رسند باید از تاکسی یا ماشین خصوصی استفاده کنند تا به هتل خود برسند. زیرا هیچ اتوبوس یا مینی بوسی در اینجا وجود ندارد. پیش از اینکه تاکسی بگیرید قیمت را با هم هماهنگ کنید بهترین گزینه  برای گرفتن تاکسی تا هتل آژانس های مسافرتی برای انتقال خصوصی هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در کل در صورتی که با یک تور به آنتالیا سفر می کنید حمل و نقل عمومی بهترین راه برای بازدید از اماکن دیدنی شهر، بازارهای آنتالیا، سواحل و رفتن به رستوران ها برای امتحان غذاهای آنتالیا می باشد. در اینجا آلاله در نظر دارد تا شما را با حمل و نقل در آنتالیا آشنا کند.

دالموس در آنتالیا

یکی از بهترین و متفاوت ترین وسایل حمل و نقل در آنتالیا استفاده از دالموس است. دالموس یک راه کاملا قانونی و کارآمد برای حمل و نقل است و بازدیدکنندگان تشویق می شوند تا آن را امتحان کنند. دالموس بهترین وسیله نقلیه برای گردشگرانی هست که مسیر خود را گم کرده اند. دالموس بهترین وسیله برای راهنمایی گردشگران می باشند. برای استفاده از دالموس ها باید کرایه پرداخت کنید و کرایه دادن یکی از جالب ترین قسمت های دالموس ها می باشند به طوری که کرایه به وسیله ی مسافران از عقب به وسیله ی خود مسافران جمع می شوند و به دست راننده می رسد و باقی پول نیز به همین شیوه به دست مسافر می رسد و هر وقت به مقصد رسیدید فقط کافی است که به راننده اعلام کنید تا نگه دارد تا شما بتوانید پیاده شوید.

حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه
حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه

اتوبوس در آنتالیا

در آنتالیا، بهترین راه برای رسیدن به بیشتر مناطق آنتالیا استفاده از سیستم اتوبوس عمومی است. اتوبوس ها نسبت به تاکسی ها ارزان تر و مناسب تر هستند. تمامی اتوبوس ها به مرکز شهر می روند. اتوبوس ها نه تنها برای سفر در اطراف آنتالیا بلکه برای سفرهای محلی مناسب هستند. اتوبوس های زیادی در آنتالیا وجود دارند که از آنها برای حمل و نقل شهری استفاده می کنند. ۴۰ اتوبوس که متعلق به شهرداری و ۱۶۰ اتوبوس خصوصی در آنتالیا وجود دارند. البته ۸۹ اتوبوس به وسیله ی کمپانی حمل و نقل پپمفیلا اداره خواهد شد. در اتوبوس های آنتالیا قوانینی موجود است که باید آنها را رعایت کنید. صندلی خود را به  افراد مسن تر، زنان باردار، مسافران معلول یا بچه های کوجک بدهید. برای متوقف کردن اتوبوس ها زمانی که به مقصد رسیدید باید زنگ های نزدیک در را بزنید. البته این فقط برای اتوبوس های کوچک است و اتوبوسهای بزرگتر فقط داخل ایستگاه ها می ایستند و نمی توانید در هر جایی که خواستید پیاده شوید.

تراموا در آنتالیا

تراموا یکی دیگر از وسایل نقلیه در آنتالیا است با این تفاوت که مسیر تراموا بسیار محدود است. تراموا یک خط دارد و دو تراموا که یکی در مسیر رفت است و دیگری در مسیر برگشت. مسیر تراموا از بیشتر جاذبه های اصلی شهر می گذرد. موزه آنتالیا یکی از این جاذبه ها است که تراموا از آن می گذرد به همین خاطر تراموا یکی از بهترین وسایل نقلیه برای گردشگران است. آنها می توانند با تراموا به جاذبه های گردشگری در آنتالیا بروند.  تراموا هر نیم ساعت حرکت می کند و بسیار ارزان است.

حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه
حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه

تاکسی در آنتالیا

برای راه های طولانی می توانید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی ها در آنتالیا بسیار گران هستند. در هر صورت در صورتی که در آنتالیا تاکسی می گیرید مطمئن یاشید که تاکسیمتر آن روشن است. تاکسی در آنتالیا ماشین های زردی هستند که در سطح شهر تردد دارند و می توانید به راحتی آنها را متوقف کرده و به مقصد خود بروید. ولی بر سر کرایه حتما ابتدا توافق کنید یا مطمئن باشید که تاکسیمتر آن روشن است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *