تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تبریز

خیابان تربیت تبریز ، یکی از زیباترین خیابان های ایران | Tarbiyat Street 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خیابان تربیت تبریز

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای تبریز یعنی خیابان تربیت را به شما معرفی می کنیم که از معروفترین خیابان های این شهر است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خیایان تربیت خیابانی است همچون خیابان سپهسالار تهران، با درختکاری و مغازه های کفش فروشی بسیار که یک طرف آن نیز به بازار سرپوشیده تبریز وصل میشود و راه رفتن در زیر سایه درختانش خالی از لطف نیست.

خیابان تربیت که به ترکی اذربایجانی تربیت خیاوانی گفته می شود یکی از مشهورترین و قدیمی ترین خیابان های تبریز می باشد که در مرکز این شهر قرار دارد و از خیابان امام خمینی به طرف خیابان فردوسی و محوطه بازار تبریز به طور شمالی جنوبی امتداد دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خیابان تربیت تبریز

قدم زدن روی سنگفرش ‌‌های قدیمی خیابانی که روزگاری قسمتی از جاده بازرگانی ابریشم بوده و از دل قدیمی‌ ترین قسمت شهر می‌ گذرد هیجان‌ انگیز و متفاوت است. در واقع تربیت تبریز، عابرگذری از نخستین خیابان ‌های تبریز است. این خیابان در بافت مرکزی شهر واقع شده و سالهاست که بصورت پیاده‌ راه درآمده است. این خیابان که به طول یک کیلومتر در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته است با سنگ فرش و درختکاری های زیبا از مراکز خریدی است که می توانید در آن کالاهایی با قیمت های متنوع تهیه نمایید. در اطراف این خیابان انواع مغازه های تولیدی تبریز از جمله کیف و کفش و مانتو و کت و شلوار را به قیمت مناسب می توان تهیه کرد. در پیاده راه تربیت تبریز، اغلب کالاهای تجاری شامل کیف و کفش، مانتو، پوشاک، پارچه فروشی و … می باشد و پر فروش ترین فصل مربوط به تابستان است.

باغچه ‌بندی زیبا، مبلمان شهری مناسب، بناهایی کهنسال که هر کدام داستان تاریخی دارند و همچنین مجسمه‌ هایی که نشانگر مشاغل سنتی هستند، بر هیجان و زیبایی تربیت تبریز افزوده است.
این خیابان علاوه بر اینکه محل مناسبی برای خرید است، محلی مناسب برای قدم زدن و غذا خوردن در رستوران های سنتی آن نیز می باشد.

خیابان تربیت تبریز

خیابان تربیت دارای کوچه‌ های قدیمی و بنام بسیاری است که منازل و بناهای قدیمی و بزرگ آنها یاد گارهایی ارزشمند از دوران گذشته بوده و برخی از آنها به دلیل وسعت زیاد به خیابان ‌های اطراف مانند خیابان ارتش شمالی، میدان شهدا و بازارچه کره ‌نی ‌خانه دسترسی دارند. از جمله این کوچه‌ ها می ‌توان به کوچه انجمن، کوچه پناهی و کوچه کرباسی اشاره کرد. خانه تاریخی حریری که اینک به موزه مطبوعات تبدیل شده نیز در خیابان تربیت قرار دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *