تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا

خیابان تهران سئول 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خیابان تهران سئول

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آسیا یکی از جاذبه های بسیار زیبای کشور کره جنوبی یعنی خیابان تهران را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

کره جنوبی یکی از کشورهای آسیایی دارای جاهای دیدنی و جاذبه های بسیار زیبای زیادی است. یکی از جاهای دیدنی این کشور در شهر سئول پایتخت این کشور به نام خیابان تهران است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

جالب است بدانید که در شهر سئول پایتخت کره ی جنوبی هم متقابلا خیابانی به نام تهران موجود است. این کار در اصل یک کار نمادین و نشانه ی اتحاد دو پایتخت با هم برای داشتن آینده ای روشن تر است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خیابان تهران یکی از خیابان های منطقه گانگنام شهر سئول کره جنوبی است. کمپانی های سامسونگ و هینیکس دفاتری در این خیابان دارند. گرانترین و بلندترین سازهٔ این خیابان دولت کلان شهری سئول (Seoul Metropolitan Government) نام دارد که قیمت آن ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ون (۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار) برآورد خواهد شد.

قبل از انقلاب در پی مسافرت شهردار وقت تهران غلامرضا نیک پی به سئول در سال ۱۳۵۶ در جهت همکاری میان دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در پایتخت دو کشور گذاشته شد. خیابانی در تهران به نامخیابان سئول و خیابانی در سئول به نام خیابان تهران نام گذاری شد.

خیابان تهران در سئول یک خیابان ۴ کیلومتری است که در منطقه ی گنگنام این شهر از شرق به غرب کشیده گردیده است و یکی از گران ترین منطقه های این شهر و از مناطق اعیان نشین سئول محسوب می شود و آسمانخراش های زیادی را در خود جای داده است. البته چهار دهه ی پیش یعنی ۴۰ سال قبل، این منطقه به اندازه ی امروز مدرن نبود و بیشتر به شهر ارواح شباهت داشت با این وجود امروزه از برج و آسمانخراش های مختلف، پیاده رو های طولانی و نسبتا شلوغ و ماشین های مدرن پر گردیده است.

در سال ۱۹۷۷ بود که شهردار وقت تهران به نام غلامرضا نیک پی به همتایش کوو جا-چون پیشنهاد تعویض اسامی خیابان ها را داد و در اصل آقای نیک پی به کره  ی جنوبی رفته بود تا پیمان خواهر خواندگی را امضا کند. دو کشور روابط خوبی را پس از پیوندهای دیپلماتیک سال ۱۹۶۲ با هم برقرار کرده بودند و ایران هم تنها منبع تولید کننده نفت کره ی جنوبی در طی بحران سال ۱۹۷۳ بود.

خیابان تهران سئول
خیابان تهران سئول

از آن زمان تا حالا نام خیابان تهران در سئول کماکان باقی مانده است و این خیابان امروزه به یکی از قطب های مالی بین المللی در کره ی جنوبی و جایگاه خیلی از کمپانی های بزرگ سئول تبدیل گردیده است. نخستین باراین منطقه به قلب صنعت آی تی تبدیل شد و در دهه ی  ۱۹۹۰ کمپانی های آی تی زیادی در این منطقه وجود داشتند تا این که این روند رفته رفته مقداری عوض شد و بیشتر کمپانی ها جای خوشان را به کمپانی های مالیاتی بزرگ دادند.

این منطقه اضافه بر این که قطب تجاری است، به علت خانه هایی با قیمت های بسیار گران و آنچنانی اش هم شهرت دارد. جالب این که بدانید سازه هایی مانند مرکز تجارت جهانی یا مرکز همایش های بین المللی، ساختمان دپارتمان هیوندا و …. همه و همه ی  این ها در این منطقه قرار گرفته است که از گران ترین و شلوغ ترین مناطق سئول محسوب می شود.

همتای این خیابان تهران در سئول خیابان سئول در تهران است که در شهر تهران قرار دارد و در اصل این کار نمادی از فرهنگ و اتحاد  دوستی بین روابط دو منطقه است. این خیابان که به طول ۳ کیلومتر کشیده گردیده است، به بلوار سئول هم معروف است و در شمال شهر تهران قرار دارد.

در سال ۲۰۰۳ در نزدیکی همین خیابان سئول پارکی به نام پارک سئول افتتاح شد که در اصل به نشانه و نمادی از فرهنگ کره ای ها در ایران بود. در اصل از طرف دیگر این یک از پروژه هایی بود که به وسیله ی شهردار وقت محمد حسن ملک مدانی انجام شد تا به این وسیله چهلمین سالگرد اتحاد و دوستی دو کشور جشن گرفته شود.

پارک سئول در تهران

این پارک همان طور که در بالا هم گفته شد در منطقه ی سئول قرار دارد و داخل آن با صدها درخت کاجی که در تمام خاورمیانه تقریبا بی مثل  کمیاب هستند، تزیین گردیده است. این پارک جایی عالی و یکی از محبوب ترین مکان ها برای پیاده روی های روزانه ی مردم است و در آخر هفته ها هم مملو از جمعیت خانواده هایی خواهد شد که برای پیک نیک به آن جا رفته اند.

سارا یکی از شهروندان تهران است که درباره  این پارک می گوید: این جا از آن دست پارک هایی است که تقریبا همواره من به آن جا می روم و فرزندان کوچکم را هم به همراه خوردم به آن جا می برم اما تا پیش از آن تصور می کردم که این جا هم یک پارک عادی مانند بقیه ی پارک های دیگر است تا این که آخرین سفری که رییس جمهور کره ی جنوبی به ایران داشت باعث شد تا به فکر رفتن به این پارک بیفتم و به این پارک فکر کنم.

خیابان تهران سئول
خیابان تهران سئول

نکات اضافی درباره این خیابان

  • از آن جایی که ایران کره جنوبی دو کشوری بودند که با هم روابط اقتصادی نزدیک ر ا آغاز کردند تصمیم گرفتند تا به طور سمبلیک هم نمادی از اتحاد و دوستی را بین خودشان داشته باشند.
  • این همکاری ها از سال های قبل آغاز شد و تا سال های بعد و تا به امروز هم ادامه داشته است. در اصل دو کشور ایران و کره جنوبی همواره روابط نزدیکی با هم داشته اند، امروزی محصولاتی از ال جی، سامسونگ و هیوندا و یا حتی دوو در ایران را که می بینید محصولاتی از کره هستند که موفق شده اند راه خود را به بازار ایران باز کنند.
  • همان طور که در بالا هم گفته شد، جرقه ی ایده ی ثبت خیابان تهران در سئول نخستین بار پس از شروع روابط دو کشور و پس از سفر شهردار وقت تهران به سئول اتفاق افتاد چنین شد که این خیابان در تهران و متقابلا خیابان سئول در تهران نام گذاری شد.
  • هم اکنون هم لوح یادبود خیابان تهران در سئول موجود است، لوحی که در سال ۱۹۷۶ از آن پرده برداری شد.
  • خیابان تهران در منطقه ی گنگ نام شهر سئول کره ی جنوبی، در گرانترین منطقه ی این کلانشهر قرار دارد. جالب است بدانید بلندترین سازه ی سئول هم با قیمت بسیار گزافی در این خیابان قرار دارد.
  • این خیابان به مرور زمان بیشتر و بیشتر رشد کرد تا این که به یکی از پر رفت و آمدترین و تجاری ترین مناطق سئول تبدیل شد که حتی امروزه هم این روند رشد ادامه دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *