تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
هند

دریاچه اسکلت روپکاند هند 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه اسکلت روپکاند هند

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هند یکی از جاذبه های بسیار زیبای هند یعنی دریاچه اسکلت روپکاند را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

دریاچه اسکلت روپکاند یک دریاچه یخی واقع در ارتفاع 5029 متری در ایالت اوتاراخاند هند است. زمانی که یخ ها آب می شوند، اسکلت صدها انسان زیر سطح آب یا شناور در آب دیده می شوند.

این دریاچه ابتدا در سال 1942 کشف شد. گزارش هایی موجود است که می گویند این استخوان ها از اواخر قرن نوزدهم باقی مانده اند. در ابتدا حدس و گمان ها وجود داشت مبنی بر اینکه این استخوان ها متعلق به سربازان ژاپنی هستند که وارد این منطقه شده و در تاخت و تازهای زمین دشمن کشته شده اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

شواهدی از این که این استخوان ها چطور دراین منطقه پیدا شده اند یافت نشده ولی در ابتدا کارشناسان معتقد بودند این اسکلت ها متعلق به سربازان ژاپنی در جنگ جهانی دوم و یا گروه های جدایی طلب کشمیر است که در این منطقه گیر افتاده بودند.

در تحقیقات بعدی مشخص شد که استخوان ها متعلق به قبل قرن 12 میلادی هستند و در جنگ های منطقه ای اینجا دفن شده اند. ولی در نهایت با آزمایشات ژنتیکی مشخص شد که این استخوان ها به سال 800 بعد از میلاد تعلق دارند و همه آنها به وسیله ی ضربه به پشت سرشان کشته شده اند. هیچ کدام از کارشناسان نتوانستند دلیل قانع کننده ای برای وجود این تعداد اسکلت در این مکان بیابند.

دریاچه اسکلت روپکاند هند
دریاچه اسکلت روپکاند هند

دریاچه روپکاند در معمولاً سال یخ زده است. خیلی ها از وجود این دریاچه خبر ندارند و برخی از کوهنوردان تصادفی به آن می رسند. برای همین در نگاه اول، این دریاچه چندان جذاب و شگفت انگیز به نظر نمی رسد اما زمانی که یک ماه در سال، یخ دریاچه کاملا آب خواهد شد و عمق دو متری آن به چشم می آید، آن موقع است که شگفتی آن پدیدار خواهد شد. انبوهی از اسکلت های انسان ها زیر لایه ضخیمی از یخ جا خوش کرده اند و برای همین نام دیگر روپکاند را «دریاچه اسکلت» گذاشته اند.

دریاچه پر از اسکلت خیلی زود توجه مردم را به خود جلب کرد و تبدیل به موضوع مورد علاقه ماجراجوها شد. هر یک از محققان سعی می کردند نظریه ای درباره این که اسکلت ها از کجا آمده اند و متعلق به چه کسانی هستند ارائه دهند.

یکی از نخستین نظریه ها این بود که اسکلت ها بقایای جسد سربازهای ژاپنی جنگ جهانی دوم است که در شرایط سخت آب و هوایی جان باخته اند اما اسکلت ها به علت قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی بسیار سرد از بین رفته بودند و همین نشان می داد که عمر آنها بسیار بیشتر از جنگ جهانی است و به این ترتیب نظریه سربازان ژاپنی تکذیب شد.

دریاچه اسکلت روپکاند هند
دریاچه اسکلت روپکاند هند

نظریه دیگری می گوید اسکلت ها متعلق به جنگجوی کشمیری «زوگاوارسینگ» و ارتش اوست که بعد از یک نبرد زمانی که از تبت بازمی گشتند به طرز اسرارآمیزی ناپدید شدند. عده دیگری عقیده دارند که دریاچه روپکاند محل خودکشی دسته جمعی گروه مذهبی به نام زیلوتس است. نظریه های دیگری همچون سربازان یک نبرد یا گروهی از ماجراجوها که گرفتار بهمن شده اند نیز موجود است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *