تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه, مسکو

دریاچه بایکال ، هفتمین دریاچه بزرگ جهان | Lake Baikal Russia 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه بایکال روسیه

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با هفتمین دریاچه بزرگ جهان، دریاچه بایکال روسیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه بایکال (Lake Baikal Russia) که در شرق سیبری قرار دارد و یکی از دیدنی‌های فوق‌العاده زیبا و جذاب روسیه محسوب می‌شود. نام این دریاچه از دو واژه ترکی “بای” به معنی ثروتمند و “کال” به معنی دریاچه گرفته شده است. در برخی منابع دریاچه بایکال با نام Cedam نیز شناخته می‌شود.

دریاچه بایکال هفتمین دریاچه بزرگ دنیا و همچنین عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین در سراسر جهان محسوب می‌شود که بیشترین میزان آب شیرین دنیا از آن تامین می‌گردد. عمق دریاچه بایکال حدود 1500 متر اندازه گیری شده است. گفته می‌شود که حدود 20 درصد از آب‌های شیرین کل کره زمین، در دریاچه بایکال جای گرفته‌اند که این موضوع نشان دهنده عظمت و اهمیت این دریاچه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، بایکال بیش از 25 میلیون سال سن دارد بنابراین قدیمی‌ترین و شاید بتوان گفت پیرترین دریاچه در کل دنیا محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های اصلی این دریاچه زلال بودن بیش از حد آن است، به طوری که جسمی در عمق ۴۰ متری به راحتی دیده خواهد شد.دریاچه بایکال روسیه

یخ های دریاچه بایکال

در فصول سرد سال عمق یخ‌های سطح دریاچه بایکال به ارتفاع حدود 1.5 الی 2 متر می‌رسد که یعنی این یخ‌ها می‌توانند وزنی معادل 15 تن و بیشتر را تحمل کنند!!
یکی از مهمترین تورهای تفریحی و طبیعت‌گردی در روسیه و ناحیه سیبری به همین یخ‌های سطح دریاچه بایکال اختصاص دارد. تصور کنید برای روی یخ‌هایی قدم می‌زنید که مانند شیشه تمیز هستند و به راحتی می‌توانید جریان آب دریاچه و جانداران آن را تماشا کنید. بنابراین هرگز فرصت قدم زدن روی یخ‌های شفاف دریاچه و تماشای دنیای زیر آب را از دست ندهید.دریاچه بایکال روسیه

به دلیل متفاوت بودن عمق دریاچه بایکال روسیه در قسمت‌های مختلف، میزان قطر یخ‌ها و شفافیت آنها متفاوت است به طوری‌که سطح دریاچه لایه لایه یخ می‌زند. همین دلیل باعث می‌شود که شما در برخی از قسمت‌های این دریاچه، یخ‌ها را همانند آینه ببنید که بازتابی از دنیای درون آب است.

گاهی در سطح یخ‌های دریاچه بایکال تَرک‌های عمیقی ایجاد می‌شود که به کمک آنها اکسیژن از سطح آب به درون دریاچه راه پیدا می‌کند و به این ترتیب از مرگ ماهی‌ها به دلیل کمبود اکسیژن جلوگیری می‌شود. به این شیارها تَرک اکسیژن می‌گویند.دریاچه بایکال روسیه

پوشش گیاهی و جانوران

این دریاچه شامل انواع گوناگونی از گیاهان و جانوران بومی است که برای علوم تکاملی از ارزش استثنایی برخوردار است. در این منطقه ۱۷۰۰ گونه گیاهی و جانوری وجود دارد که در این میان می‌توان به ماهی‌ها و بسیاری از بی‌مهرگان نیز اشاره کرد. در این دریاچه فک آب شیرین نیز زندگی می‌کند و احتمالا این فک‌ها از زمان‌های بسیار قدیم از قطب شمال به این منطقه رسیده‌اند.

اسرار دریاچه بایکال

از زمان‌های بسیار قدیم، دریاچه وسیع بایکال بسیار مرموز شناخته می‌شد، اما در سال‌های پایانی دوران اتحاد جماهیر شوروی به ادعای برخی، ردی از بیگانگان و بشقاب پرنده‌ها در این منطقه کشف شد. در سال‌های اخیر موارد مرموزی در این منطقه مشاهده نشد اما براساس گزارش‌های منتشر شده ظاهرا استیون اسپیلبرگ، کارگردان آمریکایی در حال برنامه ریزی برای ساخت مستندی مبتنی بر روایت‌های عجیب و غیر قابل توضیح این منطقه است.

به گفته‌ی برخی دریاچه‌ی بایکال یکی از مراکز اصلی رفت و آمد بشقاب پرنده‌ها بوده و به دفعات زیادی در این منطقه بشقاب پرنده‌های فضایی دیده شده است. از سوی دیگر داستان‌های زیادی در رابطه با عمق این دریاچه وجود دارد و برخی معتقدند که فرازمینی‌ها در عمق دریاچه وجود دارند. همچنین گرداب‌های آب گرم و چرخشی در زیر یخ غلیظ دریاچه و ایجاد حلقه‌های یخی، ماجرا را کمی ترسناک خواهد کرد. البته محققان بین‌المللی زیادی برای کشف حقایق به این منطقه آمدند اما تاکنون نتایج قطعی بدست نیامده است. از سوی دیگر باید بگوییم که وجود بیگانگان و فرازمینی‌ها نیز کاملا ثابت نشده است.دریاچه بایکال روسیه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *