تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اردبیل, ایران

دریاچه شورابیل ☀️ نگین گردشگری اردبیل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه شورابیل اردبیل

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اردبیل یکی از دریاچه های بسیار زیبای شهر اردبیل یعنی دریاچه شورابیل را به شما معرفی خواهیم کرد که نگین گردشگری اردبیل محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

دریاچه تفریحی شورابیل به مساحت ۱80 هکتار و در دو کیلومتری جنوب اردبیل واقع شده است و در حال حاضر درمحدوده شهرقرار گرفته  است . سابق بر این به خاطر شوری و لجن طبی خود مشهور بود ولی طی سالهای اخیر با شیرین تر کردن آب آن نوعی ماهی قزل آلا پرورش داده می شود .هرسال صدها پرنده مهاجر در پاییز از روسیه به سمت این دریاچه حرکت می کنند و زمستان را در این تالاب می گذرانند.

دریاچهٔ شورابیل در حال حاضر یکی از مکانهای تفریحی اردبیل به شمار میرود که در کنار آن شهربازی و فضای سبز بسیاری احداث گردیده و شهر بازی سرپوشیده شهر خورشید با امکانات مدرن درسال ۱۳۹۱در ساحل دریاچه افتتاح گردید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دریاچه شورابیل اردبیل
دریاچه شورابیل اردبیل

دریاچه شورابیل کجاست؟

یکی از بزرگترین جاذبه های طبیعی در شهر اردبیل دریاچه شورابیل می باشد که بزرگترین دریاچه درون شهری کشور و مهمترین جاذبه گردشگری این شهر است. دریاچه شورابیل اردبیل یک جاذبه طبیعی می باشد که به مساحت ۱۸۰ هکتار و عمری بین ۴ تا ۱۸ متر دارد.
برای رفتن به دریاچه شورابیل در شهر اردبیل باید در جنوب شرقی شهر اردبیل ۲ کیلومتر به سمت خلخال حرکت نمایید و در آن نقطه دریاچه قابل مشاهده می باشد.
برای ورود به دریاچه شورابیل شهر اردبیل مسیرهای مختلفی وجود دارد که شما بسته به هدفی که دارید و تفریحاتی که می خواهید استفاده نمایید می توانید از ورودی های مختلفی وارد این محوطه شوید. اگر قصد دارید که از شهربازی و زیپ لاین این مجموعه استفاده نمایید بهتر است که از سمت بزرگراه میلاد و فرعی های میدان پلیس به این دریاچه بروید، ولی اگر می خواهید از باغ بهشت، شهربازی شهر خورشید، یا موزه تاریخ طبیعی این شهر بازدید نمایید می توانید از طریق خیابان دانشگاه به محوطه دریاچه شورابیل وارد شوید.

ورود به محوطه دریاچه شورابیل اردبیل هزینه ای ندارد و برای بازدید از این جاذبه طبیعی می توانید یک نصف روز برنامه ریزی نمایید و در کنار این دریاچه با کمپینگ و یا استفاده از تفریحاتی که در کنار این دریاچه مهیا شده است اوقات خوشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.
دریاچه شورابیل اردبیل
دریاچه شورابیل اردبیل

تفریحات حاشیه دریاچه شورابیل

مسیر طولانی پیاده روی مسیر دوچرخه سواری انواع و اقسام تفریحات شکم گردی ها در حاشیه این دریاچه می‌تواند یکی از لذت بخش ترین باغات را برای شما فراهم نماید. یکی از تفریحاتی که در حاشیه این دریاچه مهیا شده است طولانی ترین زیپ لاین کشور است که هیجان و تجربه بی نظیر را در اختیارتان قرار خواهد داد که مدت‌ها خاطره آن در ذهن شما خواهد بود.

از مزایای تفریح در حاشیه دریاچه شورابیل قرار گرفتن این دریاچه در مرکز شهر اردبیل می باشد و این یعنی صرفه جویی در هزینه‌ها و در دسترس بودن آن، ضمن اینکه وقتی که تفریح شما در کنار این دریاچه تمام شد به راحتی می توانید به محل اقامت تان بازگردید و استراحت نمایید به طوری که خستگی در تن شما باقی نخواهد ماند.

علاوه بر بازدید از دریاچه شورابیل شما فاصله بسیار کمی با برخی از جاذبه‌های دیدنی این شهر دارید که می توانید به صورت پیاده نیز به دیدن آنها بروید و از بازدید از آنها لذت ببرید. یکی از آنها بازار تاریخی شهر اردبیل است که در فاصله ۵ کیلومتری این دریاچه قرار دارد. ضمن اینکه مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی که در فاصله حدود ۶ کیلومتری این دریاچه است و موزه تاریخ طبیعی شهر اردبیل که در بخش شرقی دریاچه شورابیل قرار دارد و می‌توانید با ورودی مبلغ پایین از دیدن این جاذبه ها بهره مند گردید.
آب این دریاچه از مجموعه چشمه های آب شیرین که از کوههای سبلان سرچشمه می گیرند و همچنین برخی رودهای نیمه شور که از سمت جنوب این استان جاری می گردند تامین می شود رودخانه بالخو نیز یکی از منابع اصلی تامین آب این دریاچه است اطراف این دریاچه از گیاهانی خودرو نیز وجود داشته است که بعد ها با تغییر پوشش گیاهی این منطقه از بین رفته اند.

شما در اطراف این دریاچه می توانید از امکاناتی مانند مغازه ها، رستوران ها و کافه هایی که در این مجموعه وجود دارد استفاده نمایید. همچنین دریاچه شورابیل در فاصله ۲۸ کیلومتری فرودگاه اردبیل قرار دارد و در ۱۰ کیلومتری پایانه اتوبوسرانی این شهر است شما تا ایستگاه اتوبوس یک و نیم کیلومتر فاصله دارید و در اطراف این دریاچه از هتل ها و اقامتگاه های می توانید استفاده نمایید این محوطه پارکینگ دارد و تا اولین پمپ بنزین فاصله شما ۴ کیلومتر می باشد.
دریاچه شورابیل اردبیل
دریاچه شورابیل اردبیل
در اطراف محوطه این دریاچه امکاناتی مانند آلاچیق سرویس بهداشتی، منقل برای کباب، زمین‌ های بازی، فضاهای سبز و شیر آب برای شستشوی ظروف وجود دارد که می توانید از آنها برای اقامتی و تفریحی خوب در کنار خانواده استفاده نمایید و از گذراندن اوقات خود در این مکان لذت ببرید.
قایق سواری در آب این دریاچه، دیدن پرندگانی که به صورت فصلی در این دریاچه توقف می‌کنند استفاده از زمین بازی کودکان، شهربازی استفاده از پیست کارتینگ و زیپ لاین تفریحاتی هستند که می توانید از آنها در محوطه این دریاچه استفاده نمایید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *