تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ادامه تحصیل, مقالات آموزشی

راهنمای شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

با توجه به تعداد زیاد متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی و محدودبودن ظرفیت دانشگاه‌های ایران، افراد علاقه‌مند به تحصیل در این رشته همواره‌ با چالش‌های زیادی همراه هستند. برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند که برای ادامه تحصیل در رشته پرطرفدار دندانپزشکی به کشورهای دیگر بروند. یکی از کشورهای مناسب برای ادامه تحصیل در رشته محبوب دندانپزشکی کشور همسایه یعنی ترکیه‌ است. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه راهی این کشور می‌شوند‌ و از امکانات آموزشی باکیفیت و سطح بالای دانشگاه‌های ترکیه‌ استفاده می‌کنند. دانشگاه‌های این کشور از لحاظ سطح کیفیت و دانش، جزء بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند‌. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه، مدارک مورد نیاز برای پذیرفته‌شدن در دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه،‌ مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه و شرایط پس از فارغ‌ التحصیل‌شدن توضیح دهیم.

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

چرا تحصیل دندانپزشکی در ترکیه طرفداران زیادی دارد؟‌

در سال‌های اخیر بسیاری از جوانان ایرانی به تحصیل دندانپزشکی در ترکیه علاقه بسیار زیادی نشان می‌دهند. یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث تقویت انگیزه دانشجویان ایرانی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه می‌شود، شرایط سخت قبولی این رشته در ایران است. دلایل دیگری که باعث می‌شوند ایرانی‌ها تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه را انتخاب کنند، شامل موارد زیر هستند:

  • وجود دانشگاه‌های معروف و معتبر در ترکیه

یکی از مهمترین دلایلی که جوانان ایرانی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را انتخاب می‌کنند، وجود دانشگاه‌های معروف و معتبر در این کشور است. در بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه شرایط حضور دانشجویان بین‌المللی فراهم شده‌است. بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای رشته دندانپزشکی عبارتند از: دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه‌ استانبول، دانشگاه آنکارا و دانشگاه بیلکنت. در دانشگاه حاجت تپه واقع در شهر آنکارا امکان ادامه تحصیل به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسوی و آلمانی وجود دارد. در دانشگاه بزرگ استانبول رشته دندانپزشکی به زبان‌های انگلیسی و ترکی استانبولی ارائه می‌شود. در دانشگاه دولتی آنکارا به عنوان یکی از هزار دانشگاه نمونه جهان و هفتمین دانشگاه برتر کشور ترکیه رشته دندانپزشکی با زبان ترکی تدریس می‌شود‌.‌ این رشته در دانشگاه غیر انتفاعی بیلکنت به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • استاندارد‌بودن امکانات آموزشی در ترکیه

سیستم آموزش عالی در کشور ترکیه کیفیت فوق‌العاده بالایی دارد و تمام دانشگاه‌های این کشور به امکاناتی مانند لابراتور‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته مجهز هستند‌. سطح آموزش عالی در ترکیه مطابق با استانداردهای جهانی است و امکان تحصیل به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی نیز برای دانشجویان خارجی فراهم شده‌است.

  • دریافت کارت طبابت بین‌ المللی با تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

به همه دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می‌کنند، بعد از فارغ‌ التحصیل‌شدن از دانشگاه‌های ترکیه کارت طبابت بین‌ المللی ارائه می‌شود. فارغ‌التحصیلان با در اختیار‌داشتن مدرک بین‌المللی دندانپزشکی می‌توانند در هر یک از کشورهای جهان به شغل دندانپزشکی مشغول شوند‌.

  • نزدیک‌ بودن کشورهای ایران و ترکیه

با توجه به این که کشور ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است، دانشجویان برای رفت‌وآمد به این کشور لازم نیست که هزینه‌های زیادی صرف کنند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر در اروپا مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. هزینه‌های رفت‌و‌آمد به ایران نیز ارزان‌تر از کشورهای دیگر است.

  • امکان شاغل‌شدن و دریافت اقامت دائم ترکیه

یکی دیگر از دلایل پرطرفدار‌بودن تحصیل رشته دندانپزشکی ترکیه، این است که دانشجویان پس از پنج سال تحصیل در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند و می‌توانند در همین کشور شاغل شوند و اقامت دائم ترکیه را نیز از این طریق دریافت کنند.

  • امکان شاغل‌شدن همزمان با تحصیل در رشته دندانپزشکی

در ترکیه به دانشجویانی که مشغول تحصیل در رشته‌های مختلف هستند، اجازه داده می‌شود که در هفته سی ساعت کار کنند و درآمد داشته‌باشند. البته دانشجویان برای شاغل‌شدن همزمان با تحصیل حتما باید به زبان ترکی تسلط کامل داشته‌باشند؛ در غیر این صورت شرایط کار برایشان فراهم نخواهد شد.

برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چه مدارکی نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر ترکیه عبارتند از: تکمیل‌کردن فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر، ترجمه رسمی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی، گواهی مدرک آیلتس و تافل مربوط به مهارت و دانش کافی در زبان انگلیسی، قبول‌شدن در آزمون ورودی YÖS یا SAT با نمره خوب،‌ ارائه چند قطعه عکس پرسنلی، ارائه گذرنامه معتبر، ارائه مدرک برای اثبات تمکن مالی برای تحصیل در کشور ترکیه. البته در بعضی از دانشگاه‌ها از دانشجویان انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه هم دریافت می‌شود‌. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه تقریبا پنج سال، ده ترم تحصیلی و به صورت تمام وقت است. سرفصل‌های رشته دندانپزشکی شامل آناتومی دندانپزشکی، مواد دندانی، انجام پروتز، بیوفیزیک، زیست‌شناسی پزشکی، اهمیت بهداشت در دندانپزشکی، فیزیولوژی، دروس انگلیسی، مطالب عمومی و اطلاعات و فناوری و غیره‌ است. در دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی کشور ترکیه، نیازی به پذیرفته‌شدن در آزمون ورودی وجود ندارد. فقط باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی فرد متقاضی بالای هفده، نمره مدرک تافل هشتاد و نمره مدرک آیلتس شش باشد. دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای راه‌اندازی کلینیک یا کار در بیمارستان‌های ترکیه یا سایر کشورها آماده شوند.

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه شامل چه مواردی است؟

متقاضیان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌ های معتبر ترکیه باید دارای شرایط زیر باشند:

  • با موفقیت پشت‌سرگذاشتن دوره‌های دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کسب نمره قبولی در آزمون‌های YÖS یا SAT
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا
  • داشتن مدرک زبان ترکی با نمره بالا

تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

شرکت در کلاس‌ های آمادگی آزمون YÖS در آموزشگاه دیار دانش برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه اقدام کنند، باید در کلاس‌های آمادگی آزمون YÖS به عنوان یکی از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه که توسط آموزشگاه دیار دانش برگزار می‌شود، شرکت کنند. این آزمون شامل دو بخش است. بخش اول مربوط به سوال‌های هوش، ریاضی و مهندسی و بخش دوم نیز مربوط به ارزیابی‌کردن سطح زبان ترکی متقاضیان تحصیل در ترکیه‌ است. آموزشگاه دیار دانش یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌های زبان خارجه در شهر کرج است که به صورت آنلاین و حضوری کلاس زبان‌های خارجه مختلف از جمله زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسوی، آلمانی و غیره را با هزینه بسیار مناسب برگزار می‌کند.

جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت آموزشگاه دیار دانش مراجعه کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *