تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مالزی

دیدنی های پنانگ مالزی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پنانگ مالزی

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت دیدنی های مالزی سفری به این کشور خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبای این کشور به نام پنانگ مالزی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

پنانگ یکی از جزایر مالزی است. مرکز این جزیره، شهر Georgetown، ترکیبی از فرهنگ های چینی، مالزیایی و هندی است که عناصری از فرهنگ انگلیسی هم در آن یافت خواهد شد. به علت اهمیت بالایی که این شهر در گذشته به عنوان یک بندر تجاری داشته، پنانگ تبدیل به یکی از مراکز دینی و فرهنگی هم شده بود و بناهای زیادی در این منطقه قرار گرفته اند.

موقعیت جغرافیایی پنانگ بسیار ویژه و خاص است تا جایی که آن را مروارید شرق نیز نامیده اند. جنگل های استوایی این جزیره زیبا بهشت ماجراجویان است و ماسه های طلایی در سواحل آن هر بیننده ای را جادو می کند. شک نکنید طی سفر برای تفریح در این جزیره با کمبود زمان مواجه خواهید شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

جرج تاون(George Town)

جرج تاون، نام شهری است که بهترین های فرهنگ شرق و غرب را نمایان می کند. این شهر جز آثار جهانی یونسکو واقع شده است. با وجود اینکه دو شهر پنانگ و جرج تاون در نزدیکی هم قرار گرفته اند ولی بیشتر مردم شناخت کمتری از جرج تاون دارند و یا حتی اسم این شهر را نشنیده اند. نزدیکی و ارتباط این دو شهر و جزیره به حدی بود که در نگاه اول آنها را یکی تصور می کردند. تا اینکه در چند سال گذشته،که جمعیت این شهر  بالا رفتن یافت، جرج تاون به شهری واقعی مبدل شد. شهری که امروزه بسیار مشهور گردیده است و مرکز تجاری و اداری جزیره به حساب می آید. تورهای گشت و گذار در خیابان های جرج تاون از اصلی ترین جاذبه های جرج تاون می باشند. اغلب جاذبه های پنانگ نیز در محدوده جرج تاون واقع شده اند. فستیوال های رنگارنگی که پنانگ به علت آنها معروف است، در این شهر برگزار می شوند.

دیدنی های پنانگ مالزی
دیدنی های پنانگ مالزی

معبد چایا مانگ کالارام(Wat Chaiya Mangkalaram)

یکی از بزرگترین معابد تایلند که در پنانگ موجود است، معبد چایا مانگ کالارام می باشد. محبوبیت این معبد به علت مجسمه ی طلایی بزرگ بودا است،که طرز قرار گرفتن آن نشانه صلح و آزادی مطلق از دنیا در جهت روشن فکری می باشد. این مجسمه در سال 1958 به مناسبت 2500 سالگی تولد بودا ساخته شد. برای وارد شدن به این معبد فراموش نکنید که باید حتما لباس مناسب پوشیده و کفش و کلاهتان را نیز باید دربیاورید!

دیدنی های پنانگ مالزی
دیدنی های پنانگ مالزی

باتو فرینگی(Batu Ferringhi)

باتو فرینگی مشهورترین ساحل پنانگ می باشد. یکی از قابلیت های خوب این ساحل وجود هتل های زیادی در نزدیکی خود است. باتو فرینگی برای ورزش های آبی چون: غواصی، اسکی روی آب و… بسیار مناسب است. کافه های ساحلی نیز آب میوه های استوایی خوش طعمی می فروشند که رنگ و مزه ای آن ها وسوسه کننده است.یکی دیگر از تفریحات این ساحل اسب سواری در کنار ساحل می باشد.

دیدنی های پنانگ مالزی
دیدنی های پنانگ مالزی

تپه پنانگ(Penang Hill)

تپه پنانگ از مشهورترین مکان های دیدنی این جزیره می باشد. تپه های پنانگ به علت قله های سرسبز خود شهرت زیادی دارد. در بالای این تپه 735 متری، چشم انداز بسیار زیبا از جرج تاون، پل پنانگ می توانید مشاهده کنید. شما همچنین می توانید سوار بر قطارهای کابین دار شوید و مسیر سبز تپه را بالا رفته و پس از گرما و رطوبت منطقه ای با نسیمی خنک و مناظری زیبا روبرو شوید. صرف چای یا غذای گیاهی در یکی از کافه های بالای تپه و گشت و گذار در بازارچه های صنایع چوبی و حصیری نیز بسیار لذت قسمت است.

دیدنی های پنانگ مالزی
دیدنی های پنانگ مالزی

پارک ملی پنانگ (Taman Negara Pulau Pinang)

در طرف شمال غربی پنانگ،پارک تامان ناگرو پائولوپینانگ واقع شده است. این طبیعت بکر و زیبا ۱.۲۶۶هکتار از تپه های کنار ساحل را در بر گرفته است. گونه های طبیعی که در این پارک دیده می شوند، در دیگر نقاط مالزی دیده نمی شوند. زیبایی های این پارک آن را در فهرست آثار طبیعی مالزی به ثبت رسانده است. در این پارک بیش از ۱۵۰ گونه پرنده، حیوانات گوناگون، خرچنگ ها، سنجاب ها، گل های ارکیده زیبا، درختان نخل و… موجود است.

دیدنی های پنانگ مالزی
دیدنی های پنانگ مالزی

مسجد کاپیتان کلینگ(Kapitan Keling Mosque)

مسجد کاپیتان کلینگ از مشهورترین و زیباترین مساجد پنانگ است. پیش از ساخته شدن مسجد ایالتی پنانگ، یکی دیگر از مساجد زیبای پنانگ، این مسجد را مسجد ایالتی پنانگ می نامیدند. علت نام گذاری این مسجد به همین نام  به علت رهبر انجمن مسلمانان هند می باشد که وی،یعنی کاپیتان کلینگ، نخستین روحانی این مسجد بوده است. کاپیتان تمام مصالح مورد نیاز ساخت این مسجد را از هند وارد نموده است. ساختمان اصلی مسجد، بنایی مستطیلی شکل و یک طبقه با سقفی شیروانی شکل می باشد و معماری این مسجد بسیار خیره کننده است. دورتا دور مسجد را نیز صندلی های سنگی و مغازه های خانگی فرا گرفته است.

دیدنی های پنانگ مالزی
دیدنی های پنانگ مالزی

قلعه کرن والیس(Fort Cornwallis)

هنگامی که کاپیتان فرانسیس لایت در سال ۱۷۸۶ به این منطقه آمد و این جزیره را از سلطان کداح گرفت و برآن تسلط یافت، قلعه ای چوبی را بنا نهاد، تا در مقابل حملات در طول جنگ های ناپلئون محافظت کند. این قلعه در سال ۱۸۰۸ با بکارگیری مجرمان هندی بازسازی شد. این قلعه بزرگترین قلعه در کل مالزی به حساب می آید. امروزه آمفی تئاتر سرباز و مرکز فروش یادگاریها و صنایع دستی نیز در این قلعه برگزار خواهد شد. در داخل قلعه نیز دو توپ موجود است که هلندی ها، بعد از آنکه مورد غارت پرتقالیها قرار گرفته بودند به سلطان کداح هدیه داده بودند.

دیدنی های پنانگ مالزی
دیدنی های پنانگ مالزی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *