تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سوغات کشور آرژانتین

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی سوغات کشور آرژانتین می پردازیم.

10 سوغاتی مهم کشور آرژانتین

 کشور آرژانتین با تاریخ غنی و مناظر اعجاب‌انگیز ، سوغاتی‌هایی بسیار خاطره انگیزی دارد که بی‌ چون و چرا ارزش خریدن را خواهند داشت . همچنین نمایش‌دهنده‌ی این کشور دیدنی در آمریکای جنوبی هستند. برای آشنایی با سوغات معروف آرژانتین با ما همراه باشید.

اقلام چرم

آرژانتین یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشت جهان است ، پس جای تعجب نیست که چرم آرژانتین شناخته شده باشد . آرژانتین با تعداد بسیاری دباغی و تولیدی چرم , باعث تولید چرم هایی با کیفیت بالا و با دوام هستند . کالاهای چرم مانند کت، کفش و کیف دستی  در آنجا بسیار به چشم می خورند. اگر از دوستداران چرم طبیعی هستید آنجا قطعا برایتان بهشت محسوب می شود. البته مواظب هم باشید، هستند مغازه هایی که چرم های فیک را به جای چرم های اصل به فروش می رسانند.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

 


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نوشیدنی مالبک

این نوشیدنی ریشه اش فرانسوی است، اما آرژانتین امروزه توانسته به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان  Malbec در جهان شناخته شود.آرژانتین در حال حاضر تولید کننده پیشرو  Malbec در جهان است به طوری که Malbec پرچمدار آرژانتین است.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

نوشیدنی ماته

ماته یک نوشیدنی محبوب مانند چای است که نماد دوستی و خانواده نیز محسوب می شود . این نوشیدنی در یک ظرف کدویی به همراه یک نی مخصوص سرو می شود.  آرژانتینی ها بسیار خوشحال هستند که نوشیدنی ماته را به گردشگران معرفی می کنند. به یاد داشته باشید که این نوشیدنی مزایای زیادی دارد، مخصوصا جایگزینی عالی ای برای قهوه نیز می باشد.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

 

آلفاخور(Alfajores)

آلفاخور یکی از سوغاتت های خوراکی آرژانتینی است که در آرژانتین طرفداران زیادی دارد. این بیسکوکیک ها طعم های مختلفی دارند که مدل سنتی آن را با «دولسه د لچه» (dulce de leche) پر می‌کنند و با شکلات روکش می‌شود. آلفاخور می تواند یک لایه ایی و یا دو لایه ایی باشد.همچنین علاوه بر اینکه سوغاتی عالی ای محسوب می شود، مردمان آرژانتین هم معمولا در تمام طول روز از آن استفاده می کنند.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

پیراهن فوتبال

شاید شنیده باشید که آرژانتین یک کشور کاتولیک محسوب می‌شود  اما بهتر است مذهب واقعی مردم آرژانتین را فوتبال بدانیم! آرژانتین زادگاه دو اسطوره‌ی بزرگ فوتبال یعنی دیگو مارادونا و لیونل مسی بوده و بسیاری از بازیکن‌های با استعداد آن در تیم‌های معتبر خارجی حضور دارند. بدون شک هواداران فوتبال در این کشور پر شور و حرارت این بازی‌ها را دنبال می‌کنند. در بازدید از آرژانتین یک پیراهن این تیم را خریداری کنید و به همراه این هواداران به تماشا و تشویق تیمشان بنشینید. پیراهن‌های اورجینال آرژانتین را برند آدیداس تولید می‌کند. البته می‌توانید پیراهن‌های با کیفیت کمتر و قیمت مناسب‌تر را در سوغات‌فروشی‌ها بیابید.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

نقره جات

 این فلز در تاریخ این سرزمین ریشه ای عمیق دارد. همچنین نام  آرژانتین از کلمه Argentum که نام لاتین نقره می باشد ، گرفته شده است. نقره را در جواهرات ظریف، زنجیر، کلید،  جعبه و بسیاری از محصولات مختلف که با عشق و شور و شوق تزئین شده است ، می توان دید.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

 

منسوجات شمالی

پارچه های رنگارنگ چشم انداز زیبای شمال آرژانتین را آشکار می کند. این ها فقط یک پارچه نیستند بلکه تکنیک های قدیمی  و داستان افرادی که آنها را می سازند را به نمایش می گذارند . همچنین یک سنت زنده است که چندین نسل انجام شده است. این پارچه ها اغلب با پشم آلپاکا یا فیبرهای گیاهی ساخته می شوند، بسیاری از محصولات توسط مردم در شمال ساخته می شود : پیراهن، کلاه، کیف پول و aguayos که به عنوان فرش یا پتو استفاده می شود. هر آنچه که انتخاب می کنید یادآور منحصر به فرد یکی از زیبا ترین مناطق آرژانتین خواهد بود.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

آلات موسیقی منطقه ای

موسیقی محلی(folclore) در آرژانتین موزیکی است که نشان دهنده کشورشان است.Folclore موسیقی است که مردم محلی به بازی و رقص با آن میپردازند . این موسیقی کاربردهای بسیاری در هر یک از استان ها یا مناطق خاص دارد مانند زامبا، چمچه، چاکررا یا کارناوالیته، .  بنابراین، اگر شما به استان های مختلف سفر کنید، صداها یا بازی ها و رقص های مختلفی را خواهید دید.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

 

بطری شیشه ای

اگر در بازارهای آرژانتین چرخی بزنید حتماً شما هم یکی از بطری‌های شیردار را خریداری خواهید کرد. اگرچه امروزه از بطری‌های پلاستیکی در رستوران‌های سنتی آرژانتین استفاده می‌شوند اما نوع اصلی آن‌ها شیشه‌ای است. اگر یک سوغاتی اصیل می‌خواهید بطری شیردار شیشه‌ای را انتخاب کنید که در بازارهای سنتی مثل «سن تلمو» (San Telmo) برای خرید موجود بوده و تلألؤ آن‌ها شما را به خود جذب خواهد کرد.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

چاقوی گوچو

یک سوغاتی ایده‌آل از آرژانتین برای هر کسی که به آشپزی یا دنیای کابوی‌ها علاقه دارد، چاقوی گوچو (Gaucho Knife) است که گاوچران‌های آرژانتینی معروف به گوچو به عنوان یک ابزار اصلی زندگی قرن‌ها از آن استفاده می‌کردند. از تهیه‌ی غذا، خرد کردن چوب برای روشن کردن آتش تا تمیز کردن دندان‌ها، این چاقو برای گوچوهای دشت‌های آرژانتین کاربرد داشت. دسته‌ی این چاقو از چوب یا استخوان ساخته شده و در غلاف چرمی محافظت می‌شود.

سوغات کشور آرژانتین
سوغات کشور آرژانتین

 

 


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *