تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمریکای جنوبی

کلیسای نمکی Zipaquira کلمبیا ، آمریکای جنوبی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیسای نمکی زیپاکیرا کلمبیا

کلیسای نمکی زیپاکیرا کلمبیا یک میراث تاریخی، فرهنگی و مذهبی می باشد. این معبد به عنوان اولین عجایب کلمبیا اعلام شد و هشتمین عجایب جهان نیز محسوب می شود. کلیسای جامع جدید در 16 دسامبر 1995 افتتاح شد و توسط معمار کلمبیایی Roswell Garativo Peral طراحی شده است. در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید تا با این کلیسای نمکی بیشتر آشنا شوید.

در داخل این کلیسا یک مجموعه هنری غنی وجود دارد ، به ویژه مجسمه های نمک و سنگ مرمر در محیطی پر از حس عمیق مذهبی که زائران و گردشگران را به خود جلب می کند.

بخشهای اول گالری نمایانگر 14 ایستگاه Via Crucis است که در آنها عیسی به صورت صلیبی تراشیده شده در سنگ نمک نشان داده شده است. در پشت Via Crucis گنبد قرار دارد ، که نمایانگر نمود آسمانی است که با شکل دایره ای کاملاً تراش خورده و با نور مایل به آبی که آن را تزئین می کند ، نشان داده می شود.کلیسای نمکی زیپاکیرا کلمبیا

تاریخچه کلیسا

در تاریخچه کلیسای نمک زیپاکیرا امده که مردمان بومی میواسکا (Muisca) اولین کسانی بودند که از وجود منابع نمک در منطقه سود بردند. این منبع این گروه را به یکی از موفق ترین جوامع در عصر پیشا- اسپانیایی دوره خودشان بدل نمود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

چند سال بعد این معادن به عنوان دارایی لشکرکشی های آزادی خواهی شهرهای نارینو و بولیوار استفاده شدند که استقلالی را 200 سال پیش برای کلمبیا رقم زدند. منابع نمک همچنان به عنوان یک معدن ارزشمند برای صد ها سال خدمت می کنند، هر چند موفقیت آمیز اما استخراج معادن نمک امر بسیار خطرناکی است.

معدنچیان برای مدتی طولانی مکان خاصی را برای نمازهای روزانه در امان ماندنشان طی کار در آنجا اختصاص داده بودند. در سال های دهه 1950 معدنچیان نمک آن را یک مرحله جلوتر بردند و شروع به کند و کار اولین کلیسا در داخل معدن کردند و آن را به بانوی مقدس ما (مریم مقدس)، نگهدار معدن چیان تقدیم کردند.کلیسای نمکی زیپاکیرا کلمبیا

متاسفانه کلیسای زیر زمینی بسیار نزدیک به سطح بیرونی ساخته شده و به علت نگرانی هایی درباره ساختارش بسته بود. معدنچیان این بار با حمایت دولت و جوامع معماران کلمبیایی به کار بازگشتند و سپس کلیسای نمک پر نقش و نگار سیپاگیرا که ما امروزه می شناسیم، متولد شد.

در سال ۱۹۹۱ ساخت کلیسای جدیدی آغاز شد که ۶۰ متر پایین‌تر از کلیسای قبلی قرار داشت. راهرو‌ها و محراب‌های مختلف با مقادیر کوچک، اما قابل توجهی که در کنده کاری فعالیت‌های معدنی ر‌ها شده بود به دست آمد. نور دراماتیک و مقیاس تناسبات آن کاملا فوق العاده است. این کلیسای نمکی یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای معماری و هنری کلمبیا است و حتی آن را جواهر معماری مدرن می‌دانند.کلیسای نمکی زیپاکیرا کلمبیا

بازدید از کلیسا

کلیسای نمک  هفت روز هفته از ساعت 9 صبح تا 5:40 بعدازظهر باز است. تورها هر 15 دقیقه یکبار از دروازه ورودی خارج می شوند و به زبان های انگلیسی و اسپانیایی در دسترس می باشند. یک تور استاندار نزدیک به یک ساعت طول می کشد.

بلیت ها برای تور به همراه جاذبه های منطقه از 50000 پزو برای بزرگسالان آغاز می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور و خرید بلیت ها به وب سایت (Catedral de Sal) مراجعه کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *