تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آلمان

در سفر به آلمان سوغاتی چی بخریم؟ 

سوغات کشور آلمان

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی سوغات کشور آلمان خواهیم پرداخت پس اگر به دنبال معروفترین سوغات آلمان میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کشور آلمان یکی از کشورهای توریست پذیر می باشد. آلمان کشوری دیدنی، زیبا و فرهنگی است. اگر برای تعطیلات و سفر خارجی تور آلمان را انتخاب کرده اید، دانستن اطلاعاتی از سوغاتی های آلمان خالی از لطف نیست. در سفر به این کشور علاوه بر بازید از جاذبه های تاریخی و گردشگری، می توانید فروشگاه ها و اجناسی مرغوب و زیبا را بعنوان سوغات از آلمان تهیه کنید. ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا برندهای معروف که در کشور آلمان قابل دسترسی هستند و یادگاری هایی دیگر مانند بخش هایی از دیوار برلین که برای گردشگران جذاب است را بشناسید.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

تکه هایی از دیوار برلین

دیوار ۱۵۵ کیلومتری برلین به عنوان یک سوغاتی هنوز هم هدیه داده می‌شود. تکه‌ای بتن رنگ‌آمیزی شده در پلکسی گلس از دیوار برلین را می‌توانید در فروشگاه‌های سوغاتی مشاهده کنید. در «یادبود دیوار برلین» (Berlin Wall Memorial) نیز تکه‌هایی با گواهی اعتبار اصل بودن فروخته می‌شود. علاوه بر آن می‌توانید از پکیج دیوار برلین «هتل وستین» (Westin Hotel) استفاده کنید و خودتان تکه‌ای از تاریخ را انتخاب کرده و به یادگار ببرید.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

شکلات آلمان

شکلات یکی از محبوبترین خوراکی های دنیا است که بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه تولید آن فعالیت دارند. آلمان در زمینه تولید شکلات یکی از کشورهای برتر دنیاست همچنین یکی از برترین کشورها در زمینه مصرف شکلات است.Stollwerck یکی از برندهای معروف تولید شکلات در این کشور است. کارخانه تولید این برند در شهر کلن قرار دارد. در این شهر موزه ای تاسیس شده که روند تولید شکلات را به نمایش درآورده است. محصولات این کارخانه در آلمان و در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا طرفدار دارد.مرسی برند شکلاتی که در بازارهای ایران نیز زیاد به جشم می خورد از محصولات کشور آلمان است که در کشورهای دیگر دنیا نیز صادر می شود.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

ساعت کوکو

با خرید این ساعت خاطرات سفر به برلین را در هر لحظه از زندگی خود به ارمغان بیاورید. قیمت این محصول بسیار متنوع است و از ۲۰۰ یورو در مدل‌های ساده که با دست، حکاکی و منبت‌کاری شده اند شروع می شود و تا ۳ هزار یورو در مدل های لوکس ادامه می یابد.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

مجسمه‌های کوچک Hummel

این تندیس‌های کوچک بر اساس نقاشی‌های یک راهبه به نام Sister Maria Innocentia Hummel ساخته شده‌اند. این مجسمه‌ها اولین بار در سال ۱۹۳۵ معرفی شدند و در اواخر جنگ جهانی دوم به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسیدند. در آن زمان، سربازان آمریکایی حاضر در خاک آلمان این تندیس‌ها را به عنوان هدیه به خانه‌های خود می‌فرستادند. امروز، باشگاه M.I. Hummel، صد هزار عضو در سراسر دنیا دارد.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

برند آدیداس آلمان

برند آدیداس (adidas) آلمان یکی از معروفترین برندهای دنیا در زمینه محصولات ورزشی است. پایه گذاری این برند توسط آدولف داسلر بعد از جنگ جهانی دوم، با تولید بهترین و مناسب ترین کفش های ورزشی آغاز شد. این کمپانی در یکی از شهرهای آلمان تاسیس شد و امروزه فروشگاه و نمایندگی های بسیاری در سراسر دنیا دارد. برند آدیداس از سه خط موازی تشکیل شده است. در حال حاضر محصولات تولید این شرکت افزایش یافته در دو دسته تخصصی و غیر تخصصی تولید دارد. تخصصی مانند کفش، لباس ورزشی، لوازم ورزشی و تولیدات غیر تخصصی مانند عینک آفتابی، ساعت، عطر و ادکلن، کفش غیر ورزشی و … هستند. شما می توانید در سفر به آلمان از فروشگاه های برند آدیداس دیدن کنید. همچنین برندهای دیگری زیر نظر کمپانی آدیداس هستند مانند ریبوک (reebok) ، تیلورمید (taylormade)، آیداس گلف، راک پورت (rockport) و … که از هر کدام از این برنده های معتبر و با کیفیت هم می توانید خرید داشته باشید.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

برند پوما آلمان

پوما (puma) برندی آلمانی اما چند ملیتی است که به تولید محصولات ورزشی پرداخته است. این برند هم مانند آدیداس از شهرت بسیاری برخوردار است که بسیاری از برند پوشان دنیا را به سمت خود جذب کرده است. این شرکت در سراسر دنیا نمایندگی های رسمی دارد که به عرضه محصولات شرکت مشغول هستند. پوما اکنون از تولید محصولات و کفش های ورزشی فراتر رفته و به تولید محصولات جانبی پرداخته است و بعنوان حامی بسیاری از ورزشکاران معروف و باشگاه های ورزشی است. در سفر به آلمان حتما سراغ فروشگاه های پوما بروید و برای خود یا اقوامتان بعنوان سوغاتی کشور آلمان محصولاتی را خریداری کنید.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

تزئینات کریسمس

جشن کریسمسی که امروزه در آمریکا و اروپا می‌بینیم، در اصل ریشه‌ای آلمانی دارد. اکنون آلمان از تاثیر یکی از به یاد ماندنی‌ترین و قدیمی‌ترین تعطیلات خود استفاده کرده و تزئینات کریسمس را به گردشگران می‌فروشد. بازارهای کریسمس بهترین مکان برای یافتن تزئینات چوبی کنده‌کاری شده، مجسمه‌ی تولد مسیح (ع) و آسیاب بادی‌ای است که با روشن شدن شمع می‌چرخد. اگر برایتان مهم است که این وسایل حتما در آلمان ساخته شده باشند باید کمی بیشتر بگردید. تزئیناتی که قیمت پایین‌تری دارد در چین ساخته شده‌اند.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

لیوان نوشیدنی

این لیوان‌ها ممکن است زیاد به کار نیایند اما شاید هیچ سوغاتی‌ای مانند این لیوان‌ها نشان‌دهنده‌ی آلمان نباشد. این لیوان‌ها سوغاتی‌های جالبی برای دوستان و خانواده هستند و می‌توانید جنس‌های مختلفی از آن مانند چینی، شیشه‌ای یا سنگی را خریداری کنید.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

پاستیل خرسی

اولین پاستیل خرسی دنیا در کارخانه‌ی شکلات و آب‌نبات Haribo ساخته شده است از این جهت می توان گفت آلمان، خاستگاه پاستیل خرسی است. امروزه پاستیل در هر نقطه از دنیا و در تمام سوپرمارکت‌ها پیدا می‌شود. اما نوع آلمانی آن از مواد طبیعی برای رنگ دادن به آن استفاده می‌شود لذا طعم طبیعی تری دارد. پاستیل خرسی، در فروشگاه‌های مخصوص پاستیل در ابعاد و اندازه‌های گوناگون یافت می‌شود.

سوغات کشور آلمان
سوغات کشور آلمان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *