تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
فرانسه

هزینه سفر به فرانسه بدون تور چقدر است؟ ( آپدیت ۱۴۰۲ ) 

برای سفر به فرانسه، این مقصد رویایی با عاشقانه‌ها و طبیعت زیبا، کافه‌های دنج و خیابان‌هایی که تزئینات و فروشگاه‌های لوکس آن همیشه در ذهنتان می‌ماند، دو راه دارید؛ یکی خرید تور فرانسه از آژانس‌های مسافرتی و دیگری سفر به فرانسه بدون تور. هزینه سفر به پاریس ۱۴۰۲ با تور یا بدون تور، قطعاً متفاوت است و انتخاب هر کدام از این‌ها می‌تواند مزیت‌ و معایب مختلفی داشته باشد. هزینه اقامت، هزینه حمل‌ونقل عمومی، هزینه غذا، هزینه ویزای شینگن و..، از جمله مهم‌ترین بخش‌های هزینه سفر به فرانسه بدون تور یا با تور است که باید پیش از سفر در نظر بگیرید.

هزینه سفر به فرانسه بدون تور

هزینه سفر به فرانسه بدون تور

اگر می‌خواهید بدانید یک سفر ایده‌‌آل، مقرون‌به‌صرفه و فراموش‌نشدنی به فرانسه و شهر زیبای پاریس چقدر برایتان تمام می‌شود، بهتر است ابتدا هزینه سفر به فرانسه بدون تور و مزیت‌های خرید تور فرانسه را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه، ریز هزینه سفر به فرانسه بدون تور را با هم تخمین می‌زنیم.

هزینه ویزای شینگن فرانسه

اگر برای اولین بار می‌خواهید سفر به اروپا بدون تور را تجربه کنید، فرانسه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که ریسک دریافت ویزا از آن‌ برای‌تان به‌مراتب کمتر از سایر کشور‌های اروپایی خواهد بود. هزینه ویزای فرانسه برای هر نفر، متناسب با شرایط سنی مسافران متفاوت است. طبق اعلام وب‌سایت شینگن ویزا، هزینه ویزا شینگن فرانسه برای مسافران بالای ۱۲ سال، ۸۰ یورو و اگر مسافر بین ۶ تا ۱۲ سال دارید، باید ۴۰ یورو برای ویزای آن پرداخت کنید. خبر خوب اینکه ویزای فرانسه برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. این هزینه‌ها البته ممکن است در ایران متفاوت باشد و هر سال با تغییراتی همراه شود.

اگر سفر گروهی در پیش دارید، دردسر‌های دریافت به‌موقع ویزا برای‌تان چند‌برابر می‌شود و اگر از کارگزاری‌ها و موسسات اخذ ویزای شینگن کمک بگیرید، باید بین ۳۰ تا ۴۰ یورو یا حتی بیشتر از آن هزینه کنید. به همه این‌ها، هزینه ترجمه مدارک مورد نیاز را هم اضافه کنید.

هزینه هتل در فرانسه

بخش بزرگی از هزینه‌های سفر به فرانسه بدون تور، هزینه اقامت شما است و اینکه در چه هتلی با چه کیفیتی اقامت می‌کنید، هزینه اقامت شما را چندین پله بالا و پایین خواهد کرد.

اما خوب است که حدود هزینه اقامت در فرانسه را با هم مرور کنیم. برای اقامت در ارزان‌ترین اقامتگاه‌های مرکز شهر پاریس، باید حدوداً شبی ۵۰ یورو کنار بگذارید و اقامت در هتل‌های لوکس و گران‌قیمت، شبی بیش از ۳۰۰ یورو برای‌تان آب می‌خورد. اگر می‌خواهید در عین داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه، اقامتی باکیفیت داشته باشید، اقامتگاه‌های متوسط و ۳ ستاره پاریس با هزینه اقامت متوسط شبی ۱۰۰ یورو، گزینه‌ای ایده‌آل برای‌تان خواهد بود.

اما سخت‌ترین مرحله پس از انتخاب هتل، پرداخت هزینه اقامت و رزرو آن است. برای رزرو هتل مورد علاقه خود، باید از آژانس‌های مسافرتی آفلاین یا آنلاین کمک بخواهید و همین امر می‌تواند اندکی هزینه‌های سفر شما را افزایش دهد. اما اگر کارت اعتباری بین‌المللی دارید، این کار برایتان آسان‌تر می‌شود.

به یاد داشته باشید در سفر به فرانسه با تور، تمام مراحل رزرو هتل با آژانس خواهد بود و این، دغدغه شما را کم خواهد کرد.

هزینه پرواز به فرانسه

خبر خوش اینکه از ایران می‌توانید با پرواز مستقیم ایران ایر به فرانسه بروید. البته هواپیمایی‌های امارات، قطر ایرویز، ترکیش، لوفت‌هانزا و… نیز به این مقصد پرواز دارند؛ اما پرواز آن‌ها به صورت ترانزیت یا غیرمستقیم انجام می‌شود. هزینه پرواز از تهران به پاریس بین ۲۷ تا بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

قبل از خرید پرواز باید به‌اندازه کافی در انتخاب نوع ایرلاین‌، ساعت و روز حرکت دقت کنید؛ چون در غیر این صورت ممکن است با توقف‌های طولانی و خستگی مفرط در طول مسیر مواجه شوید و مدت‌زمان زیادی از سفر را در راه رسیدن به مقصد سپری کنید.

هزینه خورد و خوراک در فرانسه

اگرچه در اغلب موارد، صبحانه را مهمان هتل‌ محل اقامت خود هستید؛ اما برای وعده‌های ناهار و شام باید فکری کنید. متوسط هزینه غذا در پاریس فرانسه از ۱۰ یورو شروع می‌شود و تا بیش از ۱۰۰ یورو در رستوران‌های لوکس نیز می‌رسد. ساندویچ‌های مک‌دونالد با حدود ۱۰ یورو، یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای ناهار یا شام خود انتخاب کنید. خوب است بدانید که برای خرید یک بطری آب باید حدود ۲ یورو هزینه کنید. برای صرف غذا در رستوران‌ها یا بار‌های ارزان‌قیمت پاریس هم باید حدودا بین ۲۰ تا ۵۰ یورو برای هر نفر کنار بگذارید.

کسانی که با تور‌ فرانسه سفر می‌کنند، این شانس را دارند تا یک یا چند وعده غذایی خود مهمان آژانس‌ مسافرتی باشند و از باکیفیت‌ترین غذاهای پاریس لذت ببرند.

هزینه حمل‌ونقل عمومی در فرانسه

برای حمل‌ونقل عمومی در فرانسه و به صورت مشخص در پاریس، گزینه‌های زیادی از تاکسی‌ گرفته تا مترو پیش رو دارید. هزینه رفت‌وآمد با تاکسی‌های داخل شهر پاریس، حدودا از ۷ یورو شروع می‌شود و به‌‌ازای هر کیلومتر باید ۱.۲ یورو به هزینه رفت‌‌وآمدتان اضافه کنید.

اگر دنبال گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هستید، قطعا اتوبوس و مترو می‌تواند گزینه‌ ایده‌‌آلی برای‌تان باشد. کرایه اتوبوس‌های پاریس بین ۲ تا ۴ یورو و هزینه مترو برای هر نفر حدودا ۲ یورو است.

یکی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد برای خرید بلیط انواع خدمات حمل‌ونقل عمومی در پاریس، «Bonjour RATP phone app» نام دارد. در این برنامه که بر روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود، قیمت بلیط برای هر نفر حدوداً ۲ یورو است و برای رفت‌وآمد با مترو، اتوبوس و ترامواها در سراسر شهر پاریس قابل استفاده است.

اما در سفر به فرانسه با تور، دیگر نیاز نیست نگران حمل‌ونقل خود باشید؛ چرا که شما اغلب گشت‌های شهری را با تور انجام خواهید داد و هزینه‌ حمل‌ونقل‌های بین‌شهری نیز در قیمت تور گنجانده شده است.

ورودی جاذبه‌های دیدنی

پاریس مهد موزه‌های کهن، کلیسا‌های شگفت‌انگیز و معابد باشکوه است. تقریبا غیرممکن است که در تور پاریس، دلتان نخواهد که در موزه لوور قدم بزنید و میراث گران‌بهای ایران‌ باستان از دوره ساسانیان و هخامنشیان را از نزدیک ببینید یا قید عکس یادگاری با برج ایفل بزنید و از کلیسای سنت شاپل (Sainte-Chapelle)، شاهکار معماری گوتیک با پنجره‌های رنگی، سقف‌های بلند و برج‌های ناقوسی، دیدن نکنید.

پاریس با جاذبه‌های دیدنی و میراث تاریخی و فرهنگی خود معنا پیدا می‌کند؛ به همین دلیل، در سفر به فرانسه، باید حتماً مبلغی را برای ورودیه جاذبه‌های دیدنی پاریس کنار بگذارید. طبق بررسی‌ها، متوسط قیمت ورودیه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های پاریس به شرح زیر است:

  • موزه لوور: ۱۵ تا ۱۷ یورو
  • موزه ملی هنر‌‌های مدرن مرکز پمپیدو :حدود ۱۵ یورو
  • موزه اورسی: از ۱۴ تا ۱۶ یورو
  • کلیسای سنت شاپل: حدود ۱۲ یورو
  • تور طبقات بالایی برج ایفل: ۲۸ یورو
  • کاخ ورسای: حدود ۲۲ یورو
  • دخمه مردگان پاریس: از ۱۸ تا ۲۹ یورو
  • تور‌های پیاده‌روی در شهر: حدود ۲۰ یورو

اما اگر با یک تور حرفه‌ای راهی فرانسه شوید، دیگر نیازی نیست برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی، هزینه‌ای جداگانه بپردازید و اغلب هزینه ورودیه مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی پاریس مانند کلیسای نوتردام، برج ایفل، دروازه پیروزی، کاخ ورسای، موزه لوور و حتی گشت کشتی کروز روی رود سن در هزینه تور گنجانده شده است.

مزیت سفر به فرانسه با تور

اگر هزینه‌های جانبی در سفر به فرانسه بدون تور مانند هزینه حمل‌ونقل عمومی، هزینه کارگزاری‌ها و موسسات اخذ ویزای شینگن و ورودی جاذبه‌های دیدنی را کنار بگذاریم، دردسر‌های رزرو هتل، خرید بلیط پرواز با ایرلاین مناسب و گرفتن وقت سفارت برای صدور ویزا، انرژی بسیار زیادی قبل از سفر از شما می‌گیرد.

این در حالی است در تور فرانسه، بخش بسیار زیادی از کارهای سفر مانند اخذ ویزای گروهی شینگن، رزرو هتل، خرید بلیط و بیمه مسافرتی بر عهده آژانس است و قیمت ورودی مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی پاریس، حمل‌ونقل عمومی و حتی هزینه سفر‌های بین‌شهری، در هزینه سفر به فرانسه با تور گنجانده شده است.

علاوه بر این، برنامه‌ریزی دقیق گشت تور‌ها و حضور تورلیدر باتجربه در طول سفر، تمام نگرانی‌ شما را در برابر اتفاقات غیر‌قابل‌پیش‌بینی از بین می‌برد و با اطمینان خاطر می‌توانید در هتل مورد علاقه خود اقامت کنید و در حالی که در بهترین کافه‌های شهر قهوه می‌نوشید، از زیبایی‌های شهر لذت ببرید.

هزینه سفر به فرانسه بدون تور
نمای از برج ایفل توسط هوش مصنوعی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *