تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, پاریس, فرانسه

جاهای دیدنی پاریس فرانسه | Paris 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی پاریس فرانسه

در این مقاله از وب سایت تاپ تراول به معرفی شهر نور فرانسه یعنی جاهای دیدنی پاریس خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید .تا با شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه بیشتر آشنا شوید  .

مختصری درباره شهر پاریس بدانید :

فرانسه بدون شک و تردید یکی از بهتریرن مناطق گردشگری جهان نیز به حساب می آید . شهر پاریس سالانه پذیزای گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان می باشد تا از نزدیک پذیرای بازدید از شهر عشاق باشند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اگر به دنبال شهر رویایی و فضایی می گردید بدانید که شهر پاریس می تواند این رویاها را برای شما به واقعیت تبدیل نمایند . در این شهر مکان های که زیاد یافت می شود آثارهای تاریخی می باشند. مانند برج ایفل

 

شهر پاریس نیز دارای جاذبه های کوچکتری نیز می باشد : خیابان‌های سنگ‌فرش خیالی، درختان تزئینی زیبا، چای‌فروشی‌های با رایحه‌ی دلپذیر و گالری‌های هنری مدرن. ساختمان‌های این شهر، اثر هنری هستند و بیشتر شبیه موزه‌ی بزرگ واقعی روباز می باشند.

پاریس با بوتیک‌های شیک و غذاهای خوشمزه، مترادف بهترین چیزها در زندگی است. این شهر میراث فرهنگی خود را با حفاظت از آثار تاریخی، باغ‌های فرانسوی و مجموعه‌های هنری سطح بالای خود حفظ می‌کند. برای بازدید از مونا لیزا و شاهکارهای مونت، از موزه‌ی لوور و اورسای دیدن کنید. در محله‌های قدیمی پاریس قدم بزنید تا به خیابان‌های قرون وسطایی سفر کنید و در Saint-Germain-de-Prés در کافه‌های افسانه‌ای بنشینید. پاریس در هر گوشه‌ی پنهان و بناهای مشهورش، طلسمی به همراه دارد.

دیدنی های پاریس

کلیسای جامع نوتردام

یکی از مکان های دیدنی پاریس کلیسای جامع نوتردام پاریس که بازدید از آن را در سفر به پاریس از دست ندهید .

کلیسای نوتردام که شاهکار معماری گوتیک است، در قلب پاریس، در Ile de la Cite (جزیره‌ای در رودخانه‌ی سن) و نزدیک  Latin Quarter قرار دارد. Ile de la Cite جزیره‌ای در رودخانه‌ی سن است که مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس محسوب می‌شود. در این بخش کوچک، رومی‌ها شهری به نام لوتتیا را ساخته بودند و از قرن ۶ تا ۱۴، پادشاهان فرانسه در آن زندگی می‌کردند. کلیسای نوتردام در سال ۱۱۶۳، توسط پادشاه لوئیس ششم (سنت لوئیس) و اسقف Maurice de Sully ساخته شد.

ساخت این بنا بیش از ۱۵۰ سال طول کشید. این کلیسا در ابتدا به سبک گوتیک اولیه ایجاد شد و بعدها اجزای دیگری همچون بخش غربی و شبستان کلیسا به آن اضافه شد که نشان‌دهنده‌ی تغییر به سبک بالای گوتیک بود. گردشگران در همان ابتدا مبهوت تزئینات نمای ساختمان، با مجسمه‌های زیاد، ستون‌های قوسی و عجیب آن می‌شوند. حتما از ۲۱ شخصیت در گالری پادشاهان بازدید کنید که سر خود را در دوران انقلاب از دست داده‌اند. امروزه این سرها در موزه‌ی Cluny به نمایش گذاشته شده‌اند.

بعد از تحسین تزئینات درب ورودی، وارد محراب شوید تا عظمت این بنای بزرگ را درک کنید. محراب این کلیسا گویی جاودانه است و گردشگران را با سوسوی شمع به خود جذب می‌کند. داخل کلیسا با شیشه‌های رنگی پنجره‌ها، به ویژه پنجره‌های سرخ در جناح شمالی کلیسا شکوه و عظمتی دوچندان یافته است. این اثر هنری خیره‌کننده ۸۰ وصیت‌نامه‌ی قدیمی دارد. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در ساعت ۹/۱۵ صبح، کلیسا نمایش سمعی بصری ویژه‌ای را برای الهام بخشیدن به گردشگران طراحی کرده است. ورودی این نمایش رایگان است.

جاهای دیدنی پاریس
جاهای دیدنی پاریس

بلوار شانزلیزه

تاریخی‌ترین بلوار پاریس ، تا قرن ۱۶ میلادی زمین مردابی متروک بود. شانزلیزه به واسطه‌ی Rond-Point des Champs-Elysées، به عنوان تقاطع، به دو قسمت تقسیم می‌شود. پایین‌ترین قسمت شانزلیزه، در نزدیکی Place du Concorde یک پارک بزرگ به نام باغ شانزلیزه و موزه‌ی هنرهای زیبای Petit Palais  قرار دارد. بخش بالایی که تا طاق پیروزی ادامه می‌یابد، در هر دو طرف پر از مغازه‌های لوکس، هتل، رستوران، کافه، سینما و تئاتر است. این منطقه‌ی شلوغ که پر از گردشگر است، مکان تجمع و گذراندن اوقات فراغت برای پاریسی‌ها نیز هست.

شانزلیزه به دلیل داشتن مغازه‌های مشهور  و معتبر همچون Maison Laduree، مغازه‌ای شیرینی‌پزی که شهرت خود را مدیون سالن متعلق به ۱۸ و شیرینی‌های بسیار خوشمزه است. علاوه بر مغازه‌های شیک، رستوران‌های بسیار مشهوری در این خیابان وجود دارد که می‌توانید شام را آنجا نوش جان کنید. اگرچه همواره شانزلیزه با تصویری لوکس، گران و زیبا به تصویر کشیده می‌شود اما جاهایی هم هست که گردشگران و دانشجویان با بودجه‌ی کم، بتوانند آنجا غذا بخورند، مثل Quick، Starbucks، H&M و مک‌دونالد.

دیدنی های پاریس
جاهای دیدنی پاریس

موزه اورسای

این مجموعه‌ی هنرهای امپرسیونیست (برداشت‌گرا) مشهور، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی های پاریس است. موزه‌ی اورسای فضایی وسیع و مجموعه‌ای دارد که آثار تمام هنرمندان امپرسیونیست را در آن به نمایش گذاشته است که شامل هنرمندان امپرسیونیست کلاسیک مثل Degas، Manet، Monet و Renoir  و پست-امپرسیونیست‌ها مانند بونارد، Cézanne و ون گوک می‌شود. البته باید اشاره کرد در این میان هنرمندان نقطه چین مثل Seurat و Signac و هنرمندان بوهمی ماند Toulouse Lautrec نیز قرار دارند.

موزه‌ی اورسای در پاریس بهترین مکان برای مرور تاریخ هنر امپرسیونیست است، از حرکت قلموی مونت گرفته تا مناظر وحشی و رنگارنگ گاگویین. این موزه همچنین نمایشگاه‌هایی از اشیای تزئینی و عکاسی دارد؛ به علاوه ۲ کافه و یک رستوران باشکوه به گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند. این رستوران همان رستوران سابق هتل اورسای است و با سقف‌طلاکاری شده و لوسترهای درخشان در فهرست آثار تاریخی قرار می‌گیرد.

دیدنی های پاریس
جاهای دیدنی پاریس

کاخ اپرای گارنیه و موزه – کتابخانه اپرا

کاخ اپرای گارنیه یک تئاتر هیجان‌انگیز نئوباروک از دیدنی های پاریس است که به عنوان محل برگزاری نمایش‌های اپرا و باله طراحی شده است. این ساختمان توسط چارلز گارنیه، به سبک ناپلئون سوم و بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ ساخته شده است. نمای این بنا دارای ستون‌های کلاسیک و ۸ مجسمه است که نمادهای افسانه‌ای را شامل می‌شود: شعر، موسیقی، شعر کوتاه حماسی، ازبر خوانی، ترانه، درام و رقص. در ایوان مجسمه‌های آهنگسازان (هالوی، میربیر، روسینی، اوبر، اسپونتینی، بتهوون و موزارت) به نمایش گذاشته شده است.

این بنا در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع ساخته شده که بسیار باشکوه است اما ظرفیت آن تنها ۱۲۰۰ نفر است. بسیاری از فضاهای بنا به راهروهای بزرگ با ورودی راه‌پله‌های سنگ مرمر و چراغ‌های طلاکاری‌شده‌ی فراوان اختصاص داده شده است. سقف تالار سخنرانی باشکوه قرمز و طلایی توسط چاگال نقاشی و تزئین شده است. سالن‌ها به زیبایی به سبک طلاکوب و نقاشی روی گچ سقف‌ها زینت داده شده‌اند.

برای درک عمیق‌تر اپرای پاریس و میراث فرهنگی غنی آن، از موزه-کتابخانه‌ی اپرا نیز بازدید کنید که داخل همین ساختمان قرار دارد. این موزه و کتابخانه دارای آرشیوی از سه قرن گذشته و نمایشگاه‌هایی است که به هنر اپرا اختصاص داده شده است. مجموعه‌ی دائمی نمایشگاه شامل طرح‌های لباس و صحنه، مدل و نقاشی‌های خانه‌ی اپرا است. در طول سال این موزه میزبان نمایشاه‌های موقت موضوعی است.

شرکت در یکی از اجراهای اپرا در این بنا از بهترین تجربه‌های یک گردشگر می‌تواند باشد. کاخ اپرای گارنیه میزبان اجراهایی است که توسط پراستعدادترین گروه‌ها برگزار می‌شود. این ساختمان همچنین دارای کتاب‌فروشی، بوتیک و رستورانی شیک است که غذاهای کلاسیک فرانسوی سرو می‌کند.

دیدنی های فرانسه
جاهای دیدنی پاریس

برج ایفل

برج ایفل شاید مشهورترین بنای تاریخی و دیدنی های پاریس در جهان و نمادین‌ترین است. شاید باور کردنش سخت باشد اما زمانی که برای اولین بار از این سازه رونمایی شد، بسیاری آن را سازه‌ای غول‌‌آسا و زشت تلقی کردند. برج ایفل توسط الکساندر گوستاو ایفل طراحی و برای نمایشگاه ۱۸۸۹ پاریس ساخته شد که سالگرد صدمین سال انقلاب فرانسه بود. این برج شامل ۱۵ هزار قطعه فولاد است که با ۲/۵ میلیون میخ پرچ به یکدیگر وصل شده‌ است.

این سازه‌ی ابداعی امروزه به عنوان یک شاهکار معماری و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری پاریس شناخته می‌شود. از Jardins du Trocadero و چمن‌زار Champs de Mars، چشم‌انداز بسیار زیبایی از برج ایفل وجود دارد که این مکان‌ها را به یکی از بهترین جاها برای عکاسی از این برج تبدیل کرده است. ارتفاع برج ایفل ۳۰۷ متر است و قبل از این که ساختمان امپایر استیل ساخته شود، بلندترین ساختمان جهان بود.

بازدیدکنندگان می‌توانند برای بالا رفتن از برج از آسانسور استفاده کنند، اگر هم علاقه داشتند، می‌توانند با بالا رفتن از ۳۶۰ پله، به اولین طبقه‌ی برج برسند (ارتفاع ۵۷ متری). برای رسیدن به طبقه‌ی دوم در ارتفاع ۱۱۵ متری، باید ۳۴۴ پله‌ی دیگر را نیز طی کنند. برای رسیدن به آخرین طبقه در ارتفاع ۲۷۶ متری، در طبقه‌ی دوم سوار آسانسور هیجان‌انگیز شوید. در بالا، چشم‌اندازی که از شهر مشاهده می‌کنید واقعا خیره‌کننده است. برای کسانی که به خوردن غذاهای لذیذ علاقه‌مند هستند، رستوران e Jules Vernes در طبقه‌ی دوم برج ایفل پیشنهاد می‌شود. این رستوران پنجره‌های بزرگی دارد که به شما اجازه می‌دهد حین خوردن غذا، از دیدن مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

دیدنی های پاریس
جاهای دیدنی پاریس

موزه لوور

لوور، کاخ عجیب و غریبی که زمانی خانه‌ی پادشاهان فرانسه بود، امروزه موزه‌ی فوق‌العاده‌ای از هنرهای زیبا است. بازدیدکنندگان  باید از ورودی حیاط کاخ در هرم شیشه‌ای (که در سال ۱۹۱۷ توسط لئو مینگ پی طراحی شده بود) وارد موزه شوند. در موزه‌ی لوور بیش از ۳۰ هزار اثر هنری وجود دارد، از آثار باستانی گرفته تا هنر قرون وسطی و نقاشی‌های اروپایی از قرن ۱۵ تا ۱۹ میلادی.

بازدید از تمامی بخش‌های این موزه در یک دیدار غیرممکن است اما گردشگران می‌توانند روی یک گالری خاص مثل مجسمه‌های کلاسیک، هنر ایتالیایی رنسانس یا نقاشی‌های فرانسوی قرن ۱۷ تمرکز کنند؛ یا در توری که از مهم‌ترین بخش‌های موزه بازدید می‌کند، شرکت کنند. مشهورترین اثری که در این موزه از آن نگهداری می‌شود، مونا لیزا یا  La Gioconda  است که لئوناردو داوینچی بین سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۵ آن را به تصویر کشیده است. از دیگر شاهکار استثنایی این موزه می‌توان به مجسمه‌ی باستانی ونوس میلو، یادبود پیروزی Samothrace  دوره‌ی هنلیستی، جشن عروسی عظیم در کانا که توسط ورونیس در سال ۱۵۶۳ کشیده شده و نقاشی‌های Botticelli  اشاره کرد.

موزه‌ی لوور در یک طرف باغ باشکوه Jardin des Tuileries محصور شده که یکی از بزرگ‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین پارک‌های پاریس است. معمار مشهور فرانسوی، آندره لونتر ( که پارک ورسای را نیز طراحی کرده بود) باغ‌های  Tuileries را به سبک کلاسیک فرانسوی ایجاد کرد. این باغ‌ها دارای درختان تزئین‌شده، استخرهای تزئینی و نیمکت‌ است. اینجا همچنین یک رستوران کافی‌شاپ با صندلی‌هایی در فضای باز وجود دارد.

فرانسه
جاهای دیدنی پاریس

میدان کنکورد ( Place de la Concorde)

میدان کنکورد بین سال‌های ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ توسط معمار شاه لوئیس پانزدهم ساخته شده است و جز دیدنی های پاریس می باشد . این میدان هشت‌ضلعی زیبا در قلب پاریس قرن ۱۸ قرار دارد. میدان کنکورد با ابعاد شگفت‌انگیز، یکی از زیباترین میدان‌های شهر است. اینجا محل وقوع چندین رویداد تاریخی مهم بوده است، از جمله اعدام شاه لوئیس شانزدهم و مسیر پیروزی ناپلئون. این میدان چشم‌انداز زیبایی بر مسیر پیروزی به سمت طاق پیروزی و Défense، همچنین به سمت لوور و Madeleine دارد.

در مرکز آن، ستون هرمی شکل سنگی مصری قرار دارد که توسط نایب‌السلطنه‌ی مصر به چارلز دهم تقدیم شده بود. در طول تابستان اینجا یک چرخ فلک می‌گذارند. میدان کنکورد تقاطعی شلوغ با ترافیک سنگین است. رانندگان فرانسوی همیشه به عابران پیاده توجه نمی :نند، پس حتما در این میدان مراقب ماشین‌ها باشید.
جاهای دیدنی پاریس


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *