تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

شهرک سینمایی غزالی تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شهرک سینمایی غزالی تهران

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از شهرک های سینمایی معروف تهران یعنی شهرک سینمایی غزالی را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

شهرک تلویزیونی سینمایی ایران با نام سابق شهرک سینمایی غزالی نام محوطه بزرگی است در غرب تهران که در آن دکورهای خیابان ها و ساختمان های مربوط به فیلم ها و سریال های ایرانی ساخته و نگهداری می گردد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تقریباً تمام دکورهای شهرک سینمایی ایران مربوط به دوره رضا شاه و اوایل محمد رضا شاه است اما در این شهرک دکور کوفه هم ساخته شده است.

شهرک سینمایی غزالی تهران
شهرک سینمایی غزالی تهران

همچنین دکورهای این شهرک دکورهای ساختمان ها و خیابان هایی هستند که واقعاً در تهران قدیم وجود داشتند. از دیگر دکورهای ساخته شده در این شهرک، دکور شهر اورشلیم است که در سریال ها و فیلم های سینمائی بسیاری استفاده گردیده است.

این شهرک در سال 1358 به وسیله ی کارگردان فقید ایرانی، علی حاتمی ساخته شد. برای ساخت این شهرک 10 هکتار مساحت برای ساخت و بازسازی تهران قدیم در نظر گرفته شد، و سپس عکس هایی از ساختمان ها، عمارت های دولتی، محله ها، خیابان های تهران و لباس و نوع پوشش و… تهیه شد. از مکان های سریال هزار دستان به میدان توپخانه، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، خیابان لاله زار، خیابان اکباتان، جواهر فروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شاه آباد و کافه پارس تهران قدیم و به تازگی سریال شهرزاد می توان اشاره کرد.

شهرک سینمایی غزالی تهران
شهرک سینمایی غزالی تهران

نماهایی از خیابان اکباتان، لاله زار، و تهران قدیم بین سال 1315 تا 1320 ، نیز موجود است. یکی دیگر از بناهای مهم سریال هزار دستان و سریال شهرزاد، ساختمان سینما تابان است که نبش خیابان لاله زار قرار گرفته است و جزو نخستین سینماهای تهران است که نخستین فیلم ناطق ایرانی نیز به نام دختر لر، ساخته عبدالحسین سپنتا در آن اکران شد.

علاوه بر نماهای مربوط به تهران قدیم، سعی گردیده است تا نماهایی از باشتین و سبزوار هم به نمایش گذاشته شود. لوکیشن های فیلم هایی همچون شیخ مفید، سربداران، هشت بهشت، کاراگاه علوی، کفش های میرزا نوروز و… در این شهرک بوده است. برای فیلم مریم مقدس هم قسمتی از اورشلیم در این شهرک بازسازی شد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *