تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
غذاهای ایرانی

شیرینی گوش فیل | Gosh-e Fil 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شیرینی گوش فیل

گوش فیل شیرینی خوشمزه ای از خانواده زولبیا بامیه است که شربت فراوان دارد و معمولاً در سفره های افطار ماه رمضان دیده میشود. اما در اوقات دیگر سال هم خوردن گوشفیل میتواند دلپذیر باشد. مثلا در شهر اصفهان آن را در همه فصل ها همراه با دوغ سرو میکنند و حتی مغازه هایی هست که فقط گوش فیل و دوغ میفروشند.ذر ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با این شیرینی خوشمزه بیشتر آشنا شوید.شیرینی گوش فیل

در بین شیرینی های ماه رمضان، گوشفیل یکی از جذابترین هاست. خمیر این شیرینی را میتوانید به شکل مربع های ساده برش بزنید. یا از خلاقیتتان استفاده کنید و آن را به صورت طرح های مختلف در بیاورید. به این ترتیب گوشفیل مجلسی خواهید داشت. برای درست کردن گوش فیل حداقل از سه ساعت قبل برنامه ریزی کنید. چون خمیر باید برای آماده شدن، دو ساعت بماند. شربت هم اهمیت زیادی در کیفیت شیرینی های شربتی دارد. به خصوص برای گوش فیل اگر شربت زیاد غلیظ باشد شکرک میزند و اگر رقیق باشد به سرعت تردی اش را از دست میدهد. تهیه گوش فیل ماه رمضان نیاز به کمی تمرین و تجربه دارد .

شیرینی گوش فیل

مواد لازم برای شیرینی گوش فیل

  • تخم مرغ : 1عدد
    شیر : نصف  فنجان
    شربت : 2 قاشق غذاخوری
    بیکینگ پودر : 1 قاشق مرباخوری
    ماست : 1 قاشق غذاخوری
    روغن جامد یا کره : 2 قاشق غذا خوری
    آرد : به میزان لازم تا خمیر به دست نچسبد
    هل، وانیل، گلاب : به میزان لازم

طرز تهیه شربت گوشفیل

دو لیوان شکر را در یک لیوان آب حل کرده به همراه کمی وانیل، هل، زعفران ( در صورت تمایل ) و گلاب بگذارید روی شعله تا به جوش آید و آنقدر بجوشد تا قوام یابد سپس شربت به دست آمده را کنار بگذارید تا خوب سرد شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شیرینی گوش فیل

طرز تهیه گوش فیل

تخم مرغ، شیر و روغن را با هم مخلوط کنید، سپس ماست و دو قاشق شربت و بیکینگ پودر را اضافه کنید و در آخر به آرامی آرد را اضافه کنید و خوب به هم بزنید و با دست ورز دهید .زمانی که خمیردیگر به دست نچسبید آرد کافیست.
یک تا دو ساعت خمیر را کنار بگذارید سپس با وردنه آن را صاف کرده و لوزی لوزی ببرید که می توانید وسط لوزیها را نیز جمع کنید یا همینطور ساده در ظرف گودی که روغن مایع در آن ریخته و خوب داغ شده است بیندازید.وقتی طلایی شد با کفگیر آن را خارج کرده و در صافی بیندازید تا خوب روغن آن گرفته شود.
سپس در شربت سرد بیندازید و باز درصافی دیگری انداخته تا شیره های اضافی آن نیز گرفته شود.

شیرینی گوش فیل


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *