تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کیش

فاصله بندرعباس تا کیش + سفر با کشتی ، خودروی شخصی و… 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

از دیرباز تاکنون بندرعباس به سبب داشتن امکاناتی چون آب‌ و هوایی مطبوع، تفریحات آبی، اقامتگاه‌ها یا هتل‌های دریایی، مراکز خرید لوکس و… توانسته افراد متعددی را از اقصی نقاط ایران به سمت خود جذب کند. همان‌ طور که می‌دانید کسب آگاهی نسبت به مقصد مسافرتی و سایر عوامل چون وسیله حمل‌ونقل، میزان بودجه مورد نیاز، هتل یا اقامتگاه و… می‌توانند سفر لذت‌ بخشی را برای ما به ارمغان آورد. از آنجایی که فاصله بندرعباس تا کیش حدوداً ۳۱۰ کیلومتر است، افراد بسیار زیادی قصد دارند که خود را از بندرعباس به کیش برسانند.

فاصله بندرعباس تا کیش
فاصله بندرعباس تا کیش

سفر به کیش از بندرعباس

قطعاً یکی از چالش‌هایی که هر مسافر از دیرباز تاکنون با آن مواجه بوده انتخاب نحوه سفر است؛ چراکه این موضوع می‌تواند مزایا و معایب مختص به خود را داشته باشد. هرساله افراد بسیار زیادی بندرعباس را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کرده و به‌واسطه نزدیکی آن به بخش‌هایی چون کیش، این منطقه خواهان بی‌شماری دارد. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، برای سفر از بندرعباس به کیش راه‌های مختلفی از جمله روش‌های زمینی، دریایی و هوایی وجود دارند که شما می‌توانید بنابر نظر شخصی خود یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

در وهله اول به این نکته توجه داشته باشید که تفاوتی ندارد شما کدام روش حمل‌ونقل را انتخاب می‌کنید؛ چراکه در صورت انتخاب هر گزینه می‌بایست خود را به بندرعباس رسانده و سپس به ادامه مسیر خود بپردازید. در واقع راه زمینی مستقیم به کیش وجود نداشته و شما در مواجهه با این شرایط باید از میان دو گزینه موجود یکی را برگزینید. گزینه اول انتخاب ماشین شخصی است؛ در واقع برای آغاز این مسیر می‌بایست همراه با ماشین خود ابتدا به سمت بندرعباس حرکت کرده و پس از گذر از چندین شهر از جمله تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهررضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار و بستک خود را به بندرعباس برسانید.

گزینه دوم نیز انتخاب قطار بوده که می‌بایست برای آغاز راه خود را به راه آهن برسانید. براساس اندازه‌گیری‌های انجام شده فاصله بندرعباس تا کیش حدوداً ۳۱۰ کیلومتر است؛ اما در اغلب اوقات این مسافت ممکن است کمتر یا بیشتر شود؛ چراکه میزان مسافت شما به انتخاب نحوه سفرتان بستگی داشته و می‌تواند متغییر باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

نحوه سفر از بندرعباس به کیش

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید از تمام جزئیات سفر لذت ببرید، قطعاً انتخاب بندرعباس و طی نمودن مسافتی جهت رسیدن به جزیره زیبا و محبوب کیش می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب شود. امروزه عده کثیری از افراد تمایل دارند صرفاً در مقصد نهایی خود حضور داشته و از امکانات آن استفاده کنند که می‌توان برای آن‌ها روش حمل‌ونقل هوایی را پیشنهاد کرد. البته همزمان با حضور چنین افرادی عده‌ای دیگر نیز علاقه بسیار زیادی به کشف جزئیات داشته و می‌خواهند از کوچک‌ترین شهر و استان نیز خاطره خوش و دل‌انگیزی را برای خود برجای بگذارند.

اگر بخواهیم توصیه‌ای دوستانه و هوشمندانه به این افراد ارائه دهیم، باید بگوییم آن‌ها می‌توانند از روش‌هایی چون روش حمل‌ونقل زمینی یا دریایی استفاده کنند؛ چراکه انتخاب این روش‌ها به تمامی مسافران این امکان را می‌دهد تا از تمامی جاذبه‌های موجود در طول مسیر آگاه شده و با کوله باری از تجربه و خاطرات خوش به سوی مقصد نهایی خود راهی شوند.

سفر از بندرعباس به کیش با اتوبوس دریایی

یکی از راه‌های رایج و محبوب برای رسیدن از بندرعباس به جزیره کیش، استفاده از اتوبوس‌های دریایی است. شاید شما نیز در وهله اول با نام این وسیله حمل‌ونقل تعجب کنید؛ اما جالب است بدانید که این روش بسیار کم هزینه و مقرون‌به‌صرفه بوده و می‌تواند شما را با سرعتی نسبتاً بیشتر از شناور‌های معمولی به مقصد مورد نظر برساند. البته لازم به ذکر است که مسیر طی کردن این وسیله نقلیه همانند کشتی بوده و تنها تفاوت‌های آن می‌تواند در بخش هزینه و میزان سرعت آن باشد. این اتوبوس‌ها تنها حامل افراد بوده و به هیچ عنوان امکان حمل خودرو را نخواهند داشت.

سفر از بندرعباس به کیش با ماشین شخصی

علی‌رغم این‌که امروزه میزان هزینه‌های ناشی از خرید و استفاده از بنزین رو به افزایش است، همچنان افرادی هستند که این روش را برای رساندن خود به جزیره کیش در پیش می‌گیرند. انتخاب این روش برای افرادی مناسب بوده که می‌خواهند آزادانه رفتار کرده و از مناظر اطراف به بهترین نحو ممکن لذت ببرند. گرچه سفر با این وسیله نقلیه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، اما توصیه می‌کنیم به جهت داشتن مناظر زیبا و امکاناتی متعدد از جمله رستوران‌های بومی، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و… برای یک‌بار هم این روش را امتحان کنید.

پس از انتخاب این روش و رساندن خود به بندرعباس، سه گزینه در مقابل شما قرار می‌گیرند. در واقع شما می‌بایست یکی از بنادر آفتاب، لنگه یا چارک را انتخاب کرده و خود را به آنجا برسانید. سپس از طریق شناور‌های حمل‌ونقل که می‌توانند مسافربری نیز باشند، خود را در نهایت به جزیره کیش برسانید.

فاصله بندرعباس تا کیش
فاصله بندرعباس تا کیش

سفر از بندرعباس به کیش با لنج

از روش‌های دیگر رسیدن به جزیره کیش، می‌تواند استفاده از لنج‌های مسافربری باشد. در واقع این روش حمل‌ونقل نیز بسیار محبوب بوده و افرادی متعددی از آن استفاده می‌کنند؛ چراکه در این موقعیت شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مازاد خودروی شخصی خود را نیز حمل نموده و پس از رسیدن به جزیره کیش برای موارد درون شهری از آن استفاده کنید.

سفر از بندرعباس به کیش با کشتی

از آنجایی که تماشای مناظر در وسط دریا می‌تواند لذت‌های مخصوص به خود را داشته باشد، بسیاری از مسافران که قصد سفر از بندرعباس به جزیره کیش را دارند سفر با کشتی را انتخاب می‌کنند. انتخاب این گزینه شاید در وهله اول کمی طولانی و خسته‌کننده به نظر برسد؛ اما پس از آغاز به حرکت کشتی با مناظر بسیار زیبا و دل‌انگیزی روبه‌رو خواهید شد. مردمان بومی این منطقه به منظور رفاه حال تمامی مسافران، کشتی تندرو نیز در این منطقه تعبیه کرده‌اند که شما می‌توانید باتوجه به سلیقه و میزان صبوری خود یکی از گزینه‌های موجود یعنی کشتی عادی یا کشتی تندرو را برگزینید.

فاصله بندرعباس تا کیش
فاصله بندرعباس تا کیش

سفر از بندرعباس به کیش با قطار

از دیگر روش‌های محبوب و پرطرفدار برای رسیدن به جزیره کیش می‌توان به قطار اشاره کرد. امروزه افراد بسیار زیادی تمایل به استفاده از این روش را داشته و می‌خواهند علاوه‌بر لذت بردن از فضای اطراف خود سریعاً به مقصد مورد نظر برسند. قطار می‌تواند تمامی خواسته‌های مسافران را برآورده ساخته و با ارائه امکاناتی چون وعده‌های غذایی، مکانی مناسب برای استراحت، سرویس بهداشتی، توقف در طول مسیر به مدت کوتاه و… سفری لذت‌بخش را برای افراد به یادگار بگذارد.

امروزه تمامی قطار‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی از جمله کوپه، صندلی، وعده‌های غذایی کامل و مقرون‌به‌صرفه، کافی شاپ و… هستند که شما می‌توانید پس از در نظر گرفتن بودجه خود یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید.

سفر از بندرعباس به کیش با هواپیما

از آنجایی که جزیره کیش افراد را بی‌تاب خود می‌کند، عده زیادی عجول بوده و می‌خواهند سریعاً به مقصد خود برسند. برای این افراد و برآورده ساختن خواسته آن‌ها گزینه‌ای برای حمل‌ونقل به نام هواپیما وجود داشته که می‌تواند چندین کیلومتر را تنها در ۱ ساعت طی کند. لازم به ذکر است که سفر شما با هواپیما پیوسته است و دیگر نیازی به تغییر مسیر یا هواپیما نخواهد بود؛ چراکه راهی مستقیم میان فرودگاه بین‌المللی بندرعباس و فرودگاه بین‌المللی کیش وجود دارد.

تنها نکته حائز اهمیت حین استفاده و خرید بلیط هواپیما قیمت نسبتاً بالای آن است که شما می‌توانید با مدیریت زمان خرید بلیط، صندلی مورد نظر، کلاس پرواز و… این هزینه را تا حد قابل قبولی کاهش دهید.

مسافت بندرعباس تا کیش از نقاط مختلف

قطعاً میزان مسافت بندرعباس تا کیش به مبدا و مقصد حضور شما و نحوه سفرتان بستگی خواهد داشت؛ چراکه از نقاط مختلف این مسافت متغییر است. برای مثال ممکن است برخی از افراد راه هوایی را انتخاب کرده که در این صورت می‌توانند فاصله‌ای حدوداً ۳۱۰ کیلومتری را در عرض یک ساعت طی کنند. برخی از افراد تمایل به انجام سفر‌های دریایی داشته و مایل هستند از طریق شناور‌های موجود در بخش‌هایی چون بنادر لنگه، چارک یا آفتاب خود را به مقصد مورد نظر برسانند.

جالب است بدانید که امروزه بندر لنگه دیگر طرفداران زیادی نداشته و اغلب افراد استفاده از بنادر آفتاب و چارک را به آن ترجیح می‌دهند؛ چراکه این بندر نسبت به سایر بنادر دیگر دارای فاصله نسبتاً زیادی در حدود ۹۳ کیلومتر بوده که سبب می‌شود افراد مدت زمان بیشتری را در سفر باشند. علی‌رغم این‌که بندر لنگه مناظر بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد، افراد متعددی آن را انتخاب نمی‌کنند؛ چراکه می‌بایست خود را از طریق شناور‌های موجود در این منطقه جابه‌جا نموده و حدوداً ۴ ساعت در راه باشند.

در صورتی که چنین موضوعی برای سایر بنادر از جمله بندر چارک یا آفتاب صادق نبوده و شما می‌توانید در عرض نهایتاً ۲ ساعت خود را از طریق شناور‌های مسافربری به مقصد مورد نظر یعنی جزیره کیش برسانید.

نکات حائز اهمیت حین سفر از بندرعباس به کیش

جالب است بدانید گه رعایت و توجه به برخی از نکات می‌تواند سفر شما را بسیار دلپذیر‌تر و به یادماندنی‌تر سازد؛ چراکه هر منطقه قوانین و آداب مسافرتی مخصوص به خود را داشته و شما می‌توانید با رعایت آن‌ها، اوقاتی خوش و آرام را برای خود خلق نمایید.

  • اگر انتخاب شما سفر زمینی است، توصیه می‌کنیم از پر بودن باک خودرو مطمئن شوید.
  • اگر انتخاب شما سفر دریایی است، حین سفر یا استفاده از شناور مسافربری، از دویدن در شناور و خم شدن به سمت آب پرهیز نمایید.
  • به همراه داشتن مدارک شناسایی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، برگ معاینه فنی و کارت خودرو الزامی است.
  • اگر حین سفر از اعضا، کودکی شما را همراهی می‌کند، بهتر است پیش از سفر شرایط در صورت امکان این مسافرت را برای وی شرح دهید تا حین آن همراهی لازم را با شما داشته باشد.
  • از ابتدا تا انتهای سفر، برگه مجوز گمرکی خودرو خود را به همراه داشته باشید.
  • پیش از انجام تمام سفر‌های دریایی به منظور جلوگیری از وقوع تهوع یا دریازدگی، قرص ضدتهوع مصرف کنید.
  • اگر قصد دارید حین سفر حیوان خانگی خود را نیز با خود همراه کنید، می‌بایست شناسنامه و مجوز سلامتی آن را نیز به همراه داشته باشید.
  • در صورت انتخاب سفر زمینی، توصیه می‌کنیم در هیچ قسمتی از مسیر خود در مجاورت خودرو زیرانداز پهن نکنید.
  • حتی‌الامکان از به همراه داشتن وسایلی چون کپسول گاز، فندک و… به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی پرهیز کنید.
  • افراد خاص از جمله بانوان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص همچون بیماری‌های قلبی، عروقی، فشار خون و… بهتر است پیش از سفر برای کسب اجازه با پزشک خود مشورت کنند.
  • به‌دلیل وجود آب‌وهوای نسبتاً گرم و شرجی امکاناتی چون لباس مناسب، کرم ضدآفتاب، عینک مخصوص، داروی ضدتهوع و… را به همراه داشته باشید.
  • از آنجایی که در مناسبت‌های خاص از جمله ولادت، شهادت، تعطیلات و… امکان رزرو بلیط هواپیما، قطار و کشتی دشوار می‌شود، هرچه زودتر بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

سخن پایانی 

از آنجایی که بندرعباس هرساله یکی از مقاصد مسافرت اغلب افراد به شمار می‌رود، می‌بایست به نکاتی چون میزان فاصله آن با سایر مناطق، بودجه مورد نیاز برای سفر، ساعات کاری اماکن تفریحی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن توجه ویژه‌ای نمود؛ چراکه این عوامل در کنار یکدیگر سبب می‌شوند سفری دلپذیر و خاطره‌انگیز را تجربه نمایید. یکی از دغدغه‌های ذهنی افراد فاصله بندرعباس تا جزیره کیش است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید مسافت میان این دو مبدا و مقصد را به‌صورت زمینی و هوایی طی کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *