تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ترکیه

قایق سواری در ترکیه و آشنایی با بهترین سواحل برای قایق سواری 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

قایق سواری در ترکیه

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا درباره قایق سواری در ترکیه و بهترین مناطق مناسب برای سفر با قایق در ترکیه صحبت کنیم پس اگر قصد سفر به کشو ترکیه را دارید و اهل تفریحات و سفرهای دریایی هستید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه شوید تا گاملا با این موضوع آشنا شوید.

قبل از شروع سفر بهتر است بدانیم با چه قایقی باید سفر خود را آغاز کنیم :

هر گولت (قایق) مجهز به اتاق های لوکس مجهز به ایرکاندیشن و حمام های خصوصی است. هر گولت ها مجهز به wiFi ،بازی و تجهیزات بازی های آبی است .خدمه به شما سرویس کامل می دهند ویک سرپرست روی قایق وجود دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
قایق سواری در ترکیه
قایق سواری در ترکیه

ابتدا سوار قایق (هر گولت) شوید و به شهر ساحلی و باستانی بدروم (Bodrum) در جنوب غربی  اژن (Aegean) بروید . این شهر زمانی محل یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بوده است. متاسفانه زمین لرزه چندین قرن پیش ماسولم (mausolem) را نابود کرده است اما این شهر هنوز هم نمونه های بسیاری از میراث باستانی قرن 15 از جمله قلعه بدروم (Bodrum)) را شامل می شود. و سالانه گردشگران زیادی برای تفریح و خوش گذرونی به این شهر ساحلی سفر می کنند

قایق سواری در ترکیه
قایق سواری در ترکیه

بعد از شهر ساحلی بدروم به جزیره اوراک سفر کنید جایی که می توانید به آب های گرم و شفاف دریای اژن (Aegean) بروید .یا می توانید به جت اسکی و قایق سواری و اسکی روی آب بپردازید.  سپس به هفت جزیره خلیج گوکووا بروید که دارای صفره های مرجانی بسیار زیبایی است.

قایق سواری در ترکیه
قایق سواری در ترکیه

سعی کنید با قایقی سفر کنید که مجهز به لوازم غواصی نیز باشد تا بتوانید محل های مهم  خلیج kufre که شامل کاج های معطر و همچنین جزیره سدیر ( sedir) که جزیره کلئوپاترا نیز بخاطر سواحل و صدف های آن نامیده می شود غواصی کنید.

قایق سواری در ترکیه
قایق سواری در ترکیه

مدتی از قایق خود فاصله بگیرید و در ساحل خلیج کارگیلی kargili)) استراحت کنید.سپس به kisebuku بروید. اقامت نهایی شما در خلیج Yaliciftlik است جایی که می توانید از خوردن یک چایی قبل از سوار شدن به قایق تان لذت ببرید.

قایق سواری در ترکیه
قایق سواری در ترکیه

اگر می خواهید از حجم بالای توریست در امان بمانید و به طور جداگانه به خلیج ها و سواحل و جزایر بروید این مسیر را انتخاب کنید . پس از گوچک (Gocek)  که در ابتدای خلیج فتیه (Fethiye) قرار دارد شروع می شود بروید. در فاصله ی 22 کیلومتری از فرودگاه دالامان (Dalaman) این جزیره، یک بندر طبیعی دارد که دارای خیابان مهم تورگت ازل (Turgut  ozal)  می باشد، خیابان طویلی که دارای مغازه های لوکس می باشد که در آن موزیک زنده اجرا می شود و غذاهای مخصوص دارد.

قایق سواری در ترکیه
قایق سواری در ترکیه

بعد از گوچک (Gocek)، باید به سمت خلیج کلئوپاترا بروید که با جزیره کدئوپاترا متفاوت است و علت نامگذاری این است که گفته شده کلئوپاترا در این جا حمام کرده است.این خلیج شامل بقایایی در زیر آب است که قابل دسترسی است. در عصر از عصرانه همراه با گردش در جزیره لذت ببرید.

بندر جزیره ترسین (Tersane) برای خانواده هایی که قصد غواصی دارند ایده ال است. گفته شده این جا زمانی بندر کشتی سازی بوده و گنج های زیادی برای کشف وجود دارد. فتیه (Fethiye) یک جزیره کوهستانی با زیر ساخت های گردشگری توسعه یافته و یک مکان ایده ال برای فعالیت هایی از قبیل پاراگلایدر و قایق سواری است. یکی از ویژگی های برجسته این مسیر،اقامت شبانه در دره پروانه است که فقط با دریا قابل دسترسی می باشد.

در طول تابستان ، دره پر از پروانه می شود و حدود 105 گونه پروانه در این جزیره ثبت شده است. این جزیره فضای آرامش بخشی دارد و استراحت خوشایندی را به شما ارائه می دهد. بعد از اقامت شبانه در دره، شما به روستای یسیکوی (Yesikoy) که دارای خانه های چوبی بسیار زیبا است بروید  در آنجا شما بعضی محیط های باستان شناسی شامل آمفی تئاتر باستانی که مشرف به دریا است را خواهید دید.همچنین امکان رفتن به غواصی را نیز دارید. همچنین از جزیره ککوا (kekoya) که جزیره ای بکر و غیر مسکونی است نیز بازدید کنید.

در امتداد ساحل شمالی این جزیره ، شهر تاریخی Apollonia ،که به وسیله ی زلزله در قرن 2 تخریب شده است قرار دارد. دربخش نهایی این سفر شما به جزایر غیر مسکونی Yasica با پوشش درختی کاج وزیتون میرسید.

قایق سواری در ترکیه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *