تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, رشت, گیلان

جاهای دیدنی رشت | لیست جاذبه ها و تفریحات + عکس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی رشت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گیلان تصمیم گرفتیم تا شما را جاهای دیدنی رشت که مرکز استان سرسبز گیلان می باشد آشنا کنیم. پس اگر برنامه سفر به رشت را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا علاوه بر اماکن دیدنی داخل شهر رشت با دیدنی های اطراف این شهر زیبا نیز آشنا شوید.

سفر به طبیعت همیشه حال و هوای خاصی به انسان می دهد . سفر به دل طبیعت و جنگل از بهترین لذت ها و تفریحات بشمار می رود که واقع در روحیه انسان ها تاثیر مثبت بجای می گذارددر هر گوشه از ایران عزیزمان طبیعت به شکل های مختلفی یافت می شود و با جلوه های سحرانگیزش شما را غافلگیر می کند .یکی از کلان شهرهای شمال ایران است که مرکز استان زیبا و سرسبز گیلان است.همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان‌های حاشیهٔ دریای خزر و سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.در شهر رشت لهجه‌ های گوناگون از گویش بیه‌ پس زبان گیلکی توسط مردم تکلم می‌ شود.یکی از ویژگی های که مردم برای تفریح خود به این شهر می روند غذاهای خوشمز و لذیذ می باشد که داری تنوع و طعم های مختلفی برای سلیقه های مختلف است .از ویژگی‌ های این شهرستان تنوع غذاها، طعم‌ها، استفاده از سبزی‌ های محلی، ماهی، رب انار و آب نارج یا غوره  است

جاهای دیدنی رشت


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان بی شک طبیعتی زیبا و خیره کننده را هدیه می دهد که میتوانید لحطاتی خوش و بیاد ماندی را در این جنگل سپری کنید . – پارک جنگلی سراوان دارای امکانات نسبتا خوب و مناسبی برای گردشگران است که آن را به مقصدی محبوب برای خانواده ها و افراد در همه سنین تبدیل کرده است. – دریاچه ی زیبا و رودخانه ی خروشان این پارک و تفاوت مهم آن با دیگر پارک های جنگلی می باشد که با جلوه های خود شما را بهت زده می کنند.

 آدرس : این پارک در حدود 17 کیلومتری جاده رشت به تهران قرار دارد ، از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن می باشد که مجموعه ای کم نظیر از ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺘﻨﻮع و نادر ﮔﯿﺎﻫﯽ ، ذﺧﺎﯾﺮ ژﻧﺘﯿﮑﯽ و ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی بی نظیری را در خود جای داده است.

پارک جنگلی سراوان رشت

اولسبلنگاه ماسال | ییلاقی بهشتی در غرب گیلان

اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان، جایی که مردم ماسال آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده اند و هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به خنکای طبیعت و سرسبزی ییلاقات زیبا می برند. روستای اولسبلنگاه ماسال ، در ارتفاع هزار و ۴۸۹ متری از سطح دریا، سنت دیرین پیشینیان خود را حفظ کرده و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمانها به خانه های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ دلبری می کند. یکی از مزیت‌های عمده‌ای که اولسبلنگاه برای مردم ماسال ایجاد کرده است ییلاق آن است که رؤیایی را به واقعیت تبدیل کرده است. اولسبلنگاه بهشتی است که علتش سرسبزی، چشمه‌ها، کلبه‌های جذاب روستایی و روستائیان باصفای آن است.

آدرس : دهکده «اولسبلنگاه» در ماسال گیلان یکی از جذاب‌ ترین ییلاقات این شهر است که در فاصله حدود 25 کیلومتری شمال غرب ماسال و در ارتفاعات کوه‌ های تالش قرار دارد.

روستای اولسبلنگاه ماسال

 

قلعه رودخان

دژ رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای است متعلق به دوره سلجوقیان که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای زیبای رودخان ساخته شده است .دژ رودخان در ۳۰ کیلومتری شهر فومن است. برخی از کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان و مقارن با حمله عرب‌ها به ایران دانسته‌اند. این قلعه با ۲٫۶ هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد.دیوار قلعه ۱۵۰۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته‌است. فاصله مستقیم قلعه تا شهر ماکلوان ۲۵ کیلومتر، تا ماسوله ۴۵ کیلومتر و تا شفت ۲۰ کیلومتر است.

قلعه رودخان از دو بخش ارگ و قورخانه تشکیل شده‌است. ارگ در قسمت غربی این بنا در دو طبقه واقع شده و جنس آن از آجر است. قراول‌خانه‌ها در قسمت شرقی در دو طبقه با نورگیرها و روزنه‌های متعدد بر اطراف مسلط است. چشمه‌ای نیز میان قلعه و گودترین محل آن وجود دارد. بخش شرقی قلعه شامل دوازده ورودی، زندان، درب اضطراری، حمام و آبریزگاه است. بخش غربی دوازده ورودی دارد، چشمه، حوض، آب‌انبار، سردخانه، حمام، آبریزگاه شاه‌نشین و چند واحد مسکونی که با برج و بارو محصور شده‌اند، دیگر بناهای این بخش را تشکیل می‌دهند. ۴۰ برج دیده‌بانی دور تا دور قلعه را احاطه کرده که اتاق‌های هشت ضلعی آن با طاق‌های گنبدی پوشانده شده‌است. دور تا دور دیوارها و برج‌ها روزنه‌هایی شیب‌دار دیده می‌شود که برای ریختن مواد مذاب و تیراندازی تعبیه شده‌اند. لازم است ذکر شود که در طول تاریخ قلعه، هیچ‌گاه دشمنی به آن نفوذ نکرده و نتوانسته آن را فتح کند.

قلعه رودخان

دریاچه سقالکسار

همانطور که میدانید به علت وضعیت جوی استان گیلان و رشت دریاچه های متعددی در این استان و نزدیک به رشت وجود دارد که بزرگترین آنها دریاچه سقالکسار می باشد. زیبایی این دریاچه در تمامی فصل ها خود نمایی می کند و سالانه در همه فصلها گردشگران بسیاری را از سراسر ایران به خود جذب می کند. نهایت زیبایی این دریاچه در فصل های تابستان و پاییز است. در فصل تابستان همه‌ ی درختان و جنگل های اطراف سقالکسار یک دست سر سبز می‌شوند و در فصل پاییز رنگارنگ شدن برگ های درختان باعث چشم نواز شدن منظره می گردد. البته از همه‌ ی این حرف ها که بگذریم از انعکاس دیدنی دریاچه سقالکسار نمی توان گذشت. پیشنهاد میکنم اگر به شمال ایران و استان گیلان سفر کردید بد نیست که از این دریاچه بازدید کنید.

آدرس : سقالکسار روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان ایران که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت در دهستان لاکان قرار دارد. این روستا ۱۶ دقیقه از رشت فاصله دارد برای رسیدن به روستای سقالکسار از سمت رشت باید ۱۵ کیلومتر در جاده بین شهر شفت و بین راه جیرده شفت تا آقا سید شریف پیش بروید

دریاچه سقالکسار گیلان

خانه قدیری

خانه قدیری رشت که مربوط به دوران پهلوی می باشد. این خانه قدیمی دارای اسکلت و سازه چوبی با سقف لمبر کوبی است. پوشش خارجی خانه قدیری، سفالی و در و پنجره آن از چوب نرادروسی ساخته گردیده است.این بنا در سال 1367 خورشیدی طعمه حریق شد و بام آن فرو ریخت و در و پنجره ها، تزیینات آیینه کاری و گچ بری آن نیز در این آتش سوزی آسیب جدی دید.این ملک تا نهم تیر ماه سال 1344 در اختیار محمد حسن و نصر الله همدانی بود و در آن تاریخ به فریدون نصیری فروخته شد و او در همان سال ملک را بنام همسرش خانم اکرم قدیری کرد. این بنا در زمینی بالغ بر 827 متر مربع قرار گرفته  و مساحت زیر بنای آن 570 متر مربع در دو طبقه بنا گردیده است. سبک معماری بکار رفته در بنا مشابه الگوهای معماری قاجاری و اوائل پهلوی است که در آن فضاها به ترتیب اهمیت ،پیرامون یک فضای اصلی یا شاه نشین قرار می گیرد.

خانه تاریخی قدیری

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

میرزا کوچک خان جنگلی با نام کامل یونس استادسرایی مبارز ملی گرا، مبارز انقلاب مشروطه، رهبر جنبس جنگل و صدر جمهوری جنگل، انقلابی ایران بوده و از سرداران معروف گیلک از اهالی رشت شناخته می شود. آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی در محل سلیمانداراب در استان رشت واقع شده است و یکی از آثار ملی ایران است که در سال 1382 ثبت گردیده است و به به دوره پهلوی 1390 ه.ق مربوط است

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی رشت

موزه میراث روستایی

موزه میراث روستایی گیلان یکی از موزه های بسیار دیدنی استان گیلان است که در پارک جنگلی سروان رشت قرار دارد که مساحتی حدود 260 هکتار دارد. این موزه در کیلومتر 18 بزرگراه خلیج فارس (جاده رشت – تهران) واقع شده است. بازدید از این موزه فرصت مناسبی برای گردشگران است تا با فضای روستایی خطه‌ی گیلان خو بگیرند و در مورد زندگی و رسوم مردم اطلاعاتی کسب کنند.

موزه میراث روستایی گیلان

میدان شهرداری

مجموعه میدان شهرداری رشت که تقریباً در مرکز شهر رشت قرار دارد، یکی از چشمه‌های آغازین این شهر بوده است. این میدان با در برگرفتن، ساختمان‌های شهرداری، پست و تلگراف، کتابخانه‌ی ملی، خیابان سنگفرش شده‌ی منتهی به سبزه‌میدان و همچنین استانداری سابق و مجسمه‌ی میرزا کوچک خان، بیش از صد سال قدمت دارد و حدود 40 سال پیش، در سال 1356 به‌عنوان یکی از آثار ملی ابران ثبت شد. ساختمان شهرداری و برج ساعت، نماد شهر رشت است و نیز موزه‌ی پست و ساختمان قدیمی هتل ایران جزء مجموعه بناهای میدان شهرداری رشت هستند. این بناها همگی در اوایل سلطنت رضا شاه پهلوی (۱۳۰۴-۱۳۲۰ ه.ش) احداث شده‌ اند.

میدان شهرداری رشت

تالاب عینک

تالاب عینک یا دریاچه عینک یا مرداب عینک تالابی طبیعی در منطقه 4 شهر رشت می باشد که از شرق به تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و مناطق مسکونی غیرمجاز و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود می شود. این تالاب بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ تاستان گیلان محسوب می شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *