تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت

قوانین صیغه نامه برای اقامت در هتل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

قوانین صیغه نامه برای اقامت در هتل

در این مقاله از مقالات آموزشی به بررسی قوانین صیغه نامه برای اقامت در هتل ها می پردازیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید..

اقامت در هر کدام از هتل ها و مراکز اقامتی در ایران نیازمند احراز هویت میهمان توسط کارمندان واحد پذیرش هتل ها و مراکز اقامتی است. جهت احراز هویت میهمان و تحویل اتاق با توجه به اینکه میهمان به تنهایی قصد اقامت در اتاق را دارد و یا اینکه بیش یک میهمان قصد اقامت در یک اتاق را دارند و نسبت آنها با هم، نوع مدارک درخواستی متفاوت میباشد که در ادامه به طور کامل قوانین صیغه نامه برای اقامت در هتل و تمام موارد مربوطه را توضیح خواهیم داد.

قوانین صیغه نامه برای اقامت در هتل

از آنجایی که برای پذیرش یا عدم پذیرش صیغه نامه در هتل های ایران قانون مشخصی وجود ندارد، هنگام رزرو هتل این سوال برای بسیاری از مهمانان پیش می آید که در صورت ازدواج موقت یا به اصطلاح صیغه ، با اینکه این نوع ازدواج امری کاملا قانونی و شرعیست، هتل زوجین را پذیرش می کند یا خیر. به طور واضح تر میخواهیم بدانیم کسی که ازدواج موقت کرده باشد می تواند مانند یک فردی که ازدواج دائم کرده است بدون مشکل در هتل اقامت کند یا خیر. در برخورد با این موضوع در هتل های ایران دو رویکرد وجود دارد:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هتل هایی که از پذیرش صیغه نامه معذور هستند. این هتل ها جهت جلوگیری از اتلاف زمان و پیش آمد برخی مشکلات، پذیرش صیغه نامه را در قوانین خود لحاظ نکرده اند که هتل انقلاب تهران، هتل مارلیک تهران و هتل مرکزی تهران از هتل هایی هستند که پذیرش صیغه نامه در آن ها امکان پذیر نمی باشد.

صیغه نامه با مهر برجسته محضری، قانونی ترین نوع صیغه نامه بوده و اکثر هتل ها آن را می پذیرند. از آنجایی که برخی از افراد هنگام ورود، تنها یک برگه کاغذ را به عنوان صیغه نامه به هتل ارائه می کنند، بسیاری از هتل ها این نوع صیغه نامه را غیر قانونی اعلام کرده و به هیچ عنوان قبول نمی کنند. علاوه بر صیغه نامه ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه و کارت ملی نیز هنگام پذیرش زوجین الزامی است. بعضی دیگر از هتل ها ، علاوه بر مدارک معتبر ذکر شده، نیازمند نامه از اماکن نیز می باشند. در این مورد هتل پیش از پذیرش زوجین، تقاضای مراجعت به نزدیک ترین اداره اماکن و تهیه نامه را از ایشان خواهد کرد. به عنوان مثال پذیرش صیغه نامه در هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل استقلال تهران بلامانع است.

با توجه به مطالبی که در بالا مطرح شد، واضح است که هر هتل برای پذیرش صیغه نامه قوانین منحصر به فردی دارد. بهتر آن است که پیش از رزرو ، با مراجعه به بخش “قوانین و مقررات” مندرج در صفحه اطلاعات هر هتل، از پذیرش یا عدم پذیرش صیغه نامه اطمینان حاصل نمایید و سپس اقدام به رزرو هتل نمایید چرا که در صورت عدم آگاهی از قوانین هتل مورد نظر خود و خودداری هتل از پذیرش صیغه نامه، هزینه پرداخت شده مستردد نمی گردد.


پیشنهاد رزرو هتل در علی بابا

سایت علی بابا تمام اطلاعاتی که در مورد اقامت در هتل های داخلی و خارجی نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. اطلاعاتی مانند ستاره‌های هتل، امکانات رفاهی هتل و اتاق موردنظر شما، میزان محبوبیت هتل بر اساس تجربه و امتیاز کاربران، دسترسی هتل به جاذبه‌های گردشگری معروف، قیمت هتل و تمام نکاتی که باید قبل از عزیمت به هتل بدانید. با داشتن این اطلاعات درمورد هرکدام از هتل‌های مقصد و امکان مقایسه آنها و در نهایت پرداخت با کارت‌های شتاب در ایران، علی بابا به یکی از سایت‌های پیشرو در رزرو اینترنتی هتل تبدیل شده است.
برای اینکه بتوانید هتل موردنظرتان را آسان‌ تر پیدا کنید و در وقت‌ تان برای مقایسه هتل های موجود صرفه‌ جویی کنید، می‌توانید از فیلترهای موجود در سایت رزرو هتل علی بابا استفاده کنید. فیلترهایی مانند رنج قیمت هتل، درجه هتل از یک تا پنج ستاره، امکانات رفاهی هتل، محبوبیت بر اساس امتیاز کاربران و نوع اقامتگاه به شما کمک می‌کنند که هتل مورد نظرتان را آسان‌ تر پیدا کنید.


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

  2. شکوفخ

    سلام ممنون مطالبتون جالب و اموزنده بود

  3. شکوفه

    سلام ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *