تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

مزیت شگفت انگیز سفر کردن ! 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مزیت شگفت انگیز سفر کردن

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره مزیت شگفت انگیز سفر کردن سخن خواهیم گفت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اگر می خواهید از زندگی مدرن و ناآرام امروزی لذت بیشتری ببرید، بهتر است که بیشتر سفر کنید. نیازی به تعطیلات، گردش یا سفر های برنامه ریزی شده نیست ، سعی کنید از مکان هایی بازدید کنید که قبلا ندیده اید، بدون برنامه ریزی حرکت کنید تا زندگی فرصت های جدید که هرگز تصورش را نمی‌ کردید، را در مقابل تان قرار دهد.

 مسافرت به طرق مختلف جالب و شگفت انگیز می باشد. سفر کردن، عشق به مسافرت و حس سفر دوستی را در افراد زنده می کند و باعث می شود که گردشگران به بازدید از مقصد های گردشگری ، تجربه فرهنگ های مختلف ، لذت طعم غذا های ملل، و مهم تر از همه ملاقات و آشنایی با افرادی از فرهنگ ها و زبان های مختلف، علاقه زیادی داشته باشند.

برخی از افراد لذت و تجربه سفر را به فردا ها و دوران پیری موکول می کنند که با گذشت زمان فرصت های بیشتری را از دست می دهند. پیشنهاد می کنیم به فکر امروز و فرصت های پیش آمده باشید و سعی کنید


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بیشتر سفر کنید. 9 مزیت خاص و شگفت انگیز مسافرت بر زندگی را معرفی می کنیم تا بتوانید به مقصد مورد علاقه تان برای مثال تهران، سفر کنید و با آسودگی خاطر رزرو هتل در تهران انجام دهید.

1 – در هنگام سفر اهداف جدیدی پیدا خواهید کرد.

“سفر کردن ، حرکت و مسافرت به درون خود شما است.” دانی کِی (  Danny Kaye)

در حقیقت سفر همان سرمایه ‌گذاری دست کم گرفته شده‌، در وجود خودتان است. گردشگران در طول سفر با افراد جدید، فرهنگ های متنوع و سبک‌ های متفاوت و جدید زندگی روبرو می ‌شوند که در طی زندگی بدون سفر، با این موارد آشنا نشده بودند. با وجود تمام تجربه های جدیدی که در زندگی به دست می آورید، در مسافرت بینش و دیدگاهی نو پیدا می کنید، راه های مختلفی برای دیدن دنیا و تفاوت ها کسب می کنید، در نتیجه اهداف جدیدی در زندگی خواهید داشت. افرادی که در انتخاب هدف مشکل دارند، نمی دانند هدف زندگی شان چیست، برای اهداف کاری یا تحصیلی می بایستی کدام مسیر را انتخاب کنند، برای رفع این سردرگمی پیشنهاد می کنیم به مسافرت بروند. این افراد از تجربه حس جدیدی از هدف و جهت یافتن در زندگی شگفت زده خواهند شد.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

2 – قدر خانه و سرزمین خود را بیشتر خواهید دانست.

” در کل سفر کردن مزیت های زیادی دارد. اگر گردشگری کشور های بهتری را بازدید کند، شاید تلاش کند تا وضعیت سرزمین خود را بهبود بخشد. و اگر تقدیر او را به کشوری بدتر از کشور خود ببرد، قدر سرزمین خود را دانسته و سعی می کند تا لذت بیشتری از آن ببرد.” ساموئل جانسون ( Samuel Johnson )

زمانی که دور از سرزمین خود باشیم به ویژه در مکان هایی که امکانات لوکس و راحتی نداشته باشد، مانند یک روستا در فیجی که حتی برق هم ندارد، هنگام برگشت از مسافرت نسبت به امکانات و لاکچری های موجود در کشور خود بیشتر آگاه می ‌شویم و قدر این امکانات را خواهیم دانست. هدایا برای مردم ارزشمند می باشند به ویژه لوازم و مواردی که در یک کشور کم یاب باشند، برای نمونه اگر برای اقوام خود که در خارج از ایالت متحده امریکا زندگی می کنند ، کتاب هری پاتر و سوغاتی کریسمس هدیه دهید بهترین هدیه‌ ی دنیا را انتخاب کرده اید. در بخش هایی از جهان مانند هند و اتیوپی ، مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، گفتنی است که در صورت سفر به چنین مکان هایی قدر امکانات را بیشتر خواهیم دانست. این تجارب به افراد اهداف جدیدی می بخشند و برخی از گردشگران جنبش هایی برای کمک و حمایت از این مناطق به راه می اندازند تا مردم مناطق محروم کیفیت بالا تری از زندگی را تجربه کنند.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

3 – متوجه خواهید شد که خانه فقط زادگاه نیست و جایگاه بزرگ تری دارد.

” هیچ کس لذت و زیبایی سفر را نمی‌ داند مگر این که به خانه برگردد و سر در بالش راحت خود بگذارد و استراحت کند.”  لین یوتانگ (  Lin Yutang)

هر چه بیشتر سفر کنیم بهتر درک خواهیم کرد که خانه ما بیش از روستا ، شهر، استان و حتی کشوری است که در آن بدنیا آمده و بزرگ شده ایم. با تجربه هایی که از سفر بدست می آوریم متوجه می شویم که جهان و این سیاره ، خانه و زادگاه ما به شمار می رود و به همین دلیل سعی می کنیم تا دیگران را درک کرده و در کنار هم مسالمت ‌آمیز و با آرامش زندگی کنیم. این حس نوع دوستی، دانش و آگاهی موجب شکل گیری جنبش ‌های خیرخواهانه و حمایت در سراسر جهان می باشد.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

4 – متوجه خواهید شد که اطلاعات کمی درباره جهان و پیرامون خود دارید.

” دنیا همچون یک کتاب می باشد و کسانی که به مسافرت نرفته اند، تنها یک صفحه از این کتاب را خوانده اند.” سنت آگوستین ( Saint Augustine )

در مرحله اول ایده و مفهوم سفر وجود دارد و در پی آن تجربه بدست می آید. هنگامی که سفر می کنید تفکر و اندیشه درباره آنچه قبلا شنیده و باور کرده بودید تغییر پیدا می کند. شاید در مورد مقصدی تصور کنید که بسیار خطرناک یا پرهزینه باشد ولی در طول سفر متوجه خواهید شد که اینطور نیست. یکی دیگر از تجربه های مهم این است که می توانید در طول سفر نسبت به زندگی عادی پول کمتری خرج کنید. متوجه خواهید شد که غریبه ها نیز مهربان بوده و رفتار دوستانه ای دارند و حتی تمایل دارند که با مهمان کردن و پذیرایی از مسافران، از آنها مراقبت کنند. فراتر از این موارد هنگام بازدید و کشف هر مکانی ، دیدار با هر فردی و تجربه هر نوع فرهنگی، درباره کل جهان اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

5 – متوجه خواهید شد که همه انسان ها دارای نیاز های یکسان می باشند.

” سفر کردن از تعصب کورکورانه و پیش داوری جلوگیری می کند.” مارک تواین ( Mark Twain )

بزرگ ترین و انگیزشی ترین سخنران تاریخ تونی رابینز، معتقد است که بدون در نظر گرفتن گذشته افراد، همه انسان ها 6 نیاز مشترک دارند. افرادی که بیشتر سفر کنند صحت این ادعا را می بینند و وقتی این حقیقت را باور کنند، بدون اینکه به سابقه و وضعیت انسان ها توجه کنند می توانند بطور مسالمت آمیز با همه ارتباط برقرار کنند.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

6 – متوجه خواهید شد که یافتن دوستان جدید کار سختی نیست.

بهترین معیار اندازه گیری دوستان سفر کردن است، بدون اینکه به فاصله ها توجه کنید. تیم کیهیل (Tim Cahill )

یکی از درس هایی که از تنها مسافرت کردن می توان آموخت ، این است که یافتن دوستان جدید کاری بسیار راحت و ساده‌ است. زمانی که انسان ها از محیط زندگی روزمره بیرون بروند رفتار واقعی خود را نشان می دهند ، در این شرایط نگران قضاوت کردن دیگران نیستند. این رفتار و خود واقعی موجب می شود که اطرافیان نیز صادقانه برخورد کنند و با وجود چند ساعت آشنایی به دوستان صمیمی تبدیل شوند.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

7 – پیوند و ارتباط متقابل بین انسان ها را تجربه خواهید کرد.

” شاید سفر کردن راه حل مناسبی برای جلوگیری از تعصب و پیش داوری نباشد، ولی تماشای رفتار های متفاوت گریه ، خنده، خوردن، نگران شدن و فوت کردن انسان ها نشان می دهد که می توان همدیگر را درک کرد و حتی می توان دوستان خوبی باقی ماند. ” مایا آنجلو ( Maya Angelou )

در طول مسافرت زمانی که متوجه شویم همگی نیاز های مشابهی داریم، زمانی که درک کنیم خانه ما سراسر جهان را در بر دارد ، یا ارتباط دوستی با دیگران بدون توجه به گذشته، سابقه و فرهنگ آنها برقرار می کنیم ، به مرحله ای می رسیم که درک کنیم همه انسان ها به هم متصل هستند. در این مرحله آگاهی ما رشد کرده است و می توانیم درک بهتری از جهان، تجربه‌ های زندگی و خودشناسی داشته باشیم.  کین ویلبر آگاهی و دانستن را مانند یک حرکت دایره ای شکل توصیف می کند که هر مرحله از این آگاهی شامل مراحل قبل نیز می باشد. یکی از شگفتی های بزرگ سفر این است که به افراد در یافتن دیدگاه جهان محور آگاهی کمک می کند و برخی از افراد می توانند بطور یکپارچه و کامل این آگاهی رو درک کنند، ببینند، و از نعمت این هدایا بهترین استفاده را کرده و از لحظات خود نهایت لذت را ببرند.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

8 – می توانید خوشبختی و همزمانی را تجربه کنید.

” سفر کردن یکی از بهترین روش ها برای درک قدرت و جادویی است که موج عظیمی از همه مخلوقات را با خوشبختی و هماهنگی و زمان‌ بندی فوق ‌العاده کنار هم نگه داشته است. ”   آدم صدیق -Adam Siddiq

خوشبختی یعنی پیدا کردن چیز های با ارزشی که دنبال آنها نبوده اید و همزمانی یعنی وقوع اتفاقاتی که به طور معنی داری با هم ارتباط دارند ولی به هم ربطی ندارند.

در مورد تجربه همزمان خوشبختی و هم‌ زمانی نمونه های زیادی وجود دارد. فرض کنید همراه با دوست خود موتور سیکلتی را کرایه کرده اید، دوست تان با پرواز به خانه باز می گردد و هم اکنون باید به تنهایی موتور را تحویل دهید. صبح زود حرکت کرده اید ولی فراموش می کنید که زنجیر چرخ موتور را باز کنید. و در حقیقت هیچ اطلاعی درباره موتور سیکلت ندارید ، در این حالت احساس می کنید که گرفتار شده اید.  دو دقیقه می گذرد و ماشینی در کنار موتور پارک می کند، حس می کنید یکی از سرنشینان خودرو می تواند موتور را تعمیر کند تا بتوانید آن را تحویل بدهید. سعی می کنید موضوع را توضیح دهید و متوجه می شوید که یکی از سرنشینان مکانیک می باشد. با کمک آنها مشکل تان حل می شود و همچنین آنها از اینکه توانسته اند کمک کنند راضی و خوشحال می باشند. و نیرویی را درک می کنید که سعی دارد از شما حمایت کند و این یکی از عجایب سفر می باشد.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن

9 – متوجه خواهید شد که زندگی یک هدیه شگفت انگیز می باشد.

” زندگی سفر ماجراجویی است و در غیر این صورت هیچ چیز نیست. ” هلن کلر ( Helen Keller )

” در 20 سال آینده از اینکه کار های زیادی را انجام نداده اید ناراحت خواهید شد. طناب نجات را کنار بگذارید و از ساحل امن دور شوید. به دنبال باد حرکت کنید ، جستجو کنید ، رویاپردازی کنید و کشف کنید. ” مارک تواین ( Mark Twain )

زندگی هدیه ی زیبا و شگفت آوری است و هر چه بیشتر سفر کنید زندگی و تجارب بیشتری را بدست می آورید، از تمام لحظات زیبا لذت خواهید برد و قدر فرصت ها را خواهید دانست. برای به دست آوردن این درک بهتر است که امروز سفر کنید و در هنگام پیری تاسف نخورید. در جوانی شور و شوق و انرژی بیشتری، برای به دست آوردن تجربه وجود دارد و می توانید زندگی شادی را رقم بزنید

مزیت شگفت انگیز سفر کردن
مزیت شگفت انگیز سفر کردن


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. نسیبه

    زندگی سفر ماجراجویی است و در غیر این صورت هیچ چیز نیست…

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *