تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های استانبول

مسجد آبی استانبول (مسجد سلطان احمد) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مسجد آبی استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره مسجد آبی استانبول صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با تاریخچه این مسجد در ادامه با ما همراه باشید.

مسجد آبی استانبول (The Blue Mosque) یا مسجد سلطان احمد یکی از مهمترین مراکز تاریخی استانبول است و بخش مهمی از خط آسمان شهر را با شش مناره باشکوه خود شکل داده است. هزاران توریست در طول روز از این مسجد و مناره های آن عکس می گیرند. این مسجد مجموعه ای مذهبی تاریخی و نیز یکی از مهمترین مکان هایی است که شش بار در روز صدای اذان از آن در استانبول طنین می اندازد.

پس از صلح Zsitvatorok (که به جنگ 15 ساله بین امپراتوری عثمانی و سلطنت هاسبورگ پایان داد) و از دست دادن امپراتوری در جنگ 1603-1618 با ایران، سلطان احمد به دنبال راه هایی برای افزایش روحیه مردم بود. مسجد سلطان احمد، که بین سالهای 1609 و 1616 ساخته شد، به منظور تأیید قدرت عثمانی ساخته شد، اگرچه سلطان احمد مجبور بود که کمک مالی از خزانه دریافت کند، زیرا که فقدان پیروزی او نیز به معنای فقدان وجود غنائم جنگی بود.مسجد آبی استانبولمسجد آبی – با پنج گنبد اصلی، شش مناره و هشت گنبد ثانویه – آخرین مسجد بزرگ دوره کلاسیک محسوب می شود. معمار Sedefkâr Mehmed Aga، عناصر معماری مسیحی بیزانس و اجزای معماری اسلامی سنتی را برای ساخت یک کار با اندازه و جلال و شکوه خیره کننده ترکیب کرده است.مسجد آبی استانبولچرا مسجد سلطان احمد را با عناون مسجد آبی نیز نام می برند؟ از آنجا که فضای داخلی آن با بیش از 20،000 کاشی دست ساز ایزنیک (یک سرامیک که همیشه رنگ آن فیروزه ای با طرح های لاله قرمز است) پر شده است. همچنین سطوح بالای مسجد نیز با رنگ آبی نقاشی شده است و نور طبیعی از بیش از 200 پنجره شیشه ای طرحدار به داخل نفوذ می کند.مسجد آبی استانبولفقط سه مسجد در ترکیه وجود دارد که دارای 6 مناره هستند که یکی از آنها مسجد آبی است. گفته می شود که معمار آن درخواست سلطان احمد را اشتباه شنیده و ببه جای “altın minareler” (مناره طلایی)، “altı minareler” (شش مناره) را از حرف او برداشت کرده است. در آن زمان فقط مسجد کعبه دارای 6 مناره بود و به همین دلیل سلطان احمد به منظور احترام و جلوگیری از گستاخی دستور داد مناره دیگری به مسجد مکه اضافه شود.مسجد آبی استانبول


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این ساختار در طول شب که مردم را با صدای اذان دعوت به نماز می کند بسیار الهام بخش است، زمانی که کل فضای مسجد با شمار زیادی چراغ روشن می شود و فضایی زیبا و معنوی بوجود می آورد.

آدرس مسجد آبی (سلطان احمد)؛

Sultan Ahmet Mahallesi, Atmeydanı Cd. No:7, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

ساعات بازدید از مسجد آبی؛

از نماز صبح تا نماز مغرب (در طول ساعات نماز برای غیرنمازگزاران بسته است).

قیمت بلیط ورودی مسجد آبی؛

رایگانمسجد آبی استانبول


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. خرید سیم کارت همراه اول

    جز بهترین مسجد هایی هست که در استانبول هست

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *