تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
امارات

آشنایی با مسجد جامع دبی ، امارات | Grand Bur Dubai Masjid 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مسجد جامع دبی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با مسجد جامع دبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مسجدی بزرگ در شهر زیبای دبی در کشور امارات که بین بازار پارچه و موزه دبی و در نزدیکی منطقه بر واقع شده است. این بنا در ابتدا در سال 1990 میلادی ساخته شد و سپس در سال 1960 بطور کامل تخریب و دوباره ساخته در نهایت بنایی که در حال حاضر مشاهده می کنید در سال 1998 میلادی با بازسازی های انجام شده ایجاد گشته است.مسجد جامع دبی

این مسجد در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ ظرفیت می باشد و در این مسجد هر کسی نمی تواند وارد شود. مخصوص مسلمانانی است که با تور دبی به مسجد می آیند و دیگر افرادی که از ادیان دیگر باشند فقط می توانند از مناره مسجد بازدید کنند و مانعی در عکس برداری از این بخش وجود ندارد. در داخل ساختمان این مسجد گردشگری از ماسه استفاده شده است، اگر بخواهیم کلی تر شرح دهیم این مسجد دارای 9 گنبد بزرگ و ۴۵ گنبد کوچک می باشد.

از مناره های این مسجد، منور اصلی مسجد ارتفاعی حدود ۷۰ متر دارد یکی از دلایل محبوبیت این مسجد وجود کتیبه های منبت کاری شده از قرآن بر روی یکی از ستون های این مسجد می باشد که برای گردشگران بسیار محبوب می باشد. این مسجد زندگی مذهبی و فرهنگی دبی است و یکی از بزرگترین مسجد های شهر دبی است که در بافت قدیمی شهر شاخص ‌ترین بنا است.مسجد جامع دبی


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخچه

این مسجد اصالتاً مدرسه‌ ای مختص به خواندن قران بوده است؛ که به نام کوتاب خوانده می‌ شده است که اولین دانش آموزان خود را در سال ۱۹۰۰ برای یادگیری قران با صوت پذیرش کرد. این مسجد یکی از بزرگ‌ ترین مساجد در دبی با عمارتی بزرگ است.

دسترسی

مسجد جامع دبی در کشور امارات متحده عربی، دبی و خیابان علی ابن ابیطالب قرار دارد. این مسجد در نزدیکی موزه دبی و منطقه بَرِ دبی که از دیگر جاهای دیدنی دبی هستند، قرار دارد. اگر قصد دارید برای دسترسی به این مسجد از مترو دبی استفاده کنید، در ایستگاه مترو الفهیدی پیاده شوید.

Address: Opposite Dubai Museum, Near Rulers Court Office – Ali Bin Abi Taleb St – Dubai – United Arab Emirates.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *