تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, تایلند

معبد وات فرا یای تایلند و مجسمه بودای بزرگ | Wat Phra Yai 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معبد وات فرا یای تایلند

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تابلند یکی از جاذبه های بسیار زیبای کشور تایلند یعنی معبد وات فرا یای را به شما معرفی خواهیم کرد و مجسمه بودای بزرگ را معرفی می کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

در میان ساحل پاتایا و ساحل جومتین در بالاترین نقطه پراتومناک مجسمه ی عظیم الجثه ای با قد 18 متر از بودا از میان درختان قابل مشاهده است. این بودای بزرگ بزرگترین مجسمه ی بودا در منطقه می باشد و قابلیت اصلی وات فرا یای (Wat Phra Yai) محسوب می شود. معبد وات فرا یای تایلند در دهه 1940 ساخته گردیده است.

معبد وات فرا یای تایلند و مجسمه بودای بزرگ

مار بزرگی در امتداد راه پله ای که منتهی به مجسمه بودای بزرگ خواهد شد از پایین تا بالا کشیده گردیده است. این همان مار اساطیری در تاریخ تایلند به نام نگا Naga است. جنس این مار از طلا می باشد و طول بسیاری زیادی نیز دارد. زمانی که به آخرین پله می رسید و در کنار مجسمه بودا قرار می گیرید، می توانید از آن بالا همه جای شهر و سواحل پاتایا را ببینید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در قسمت های دیگر معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai، بتکده های کوچکتری قرار گرفته است. در چند سال گذشته به یکی از این بتکده ها چرخ معروف Dhamma که به نوعی بیانگر تعالیم بودا  و حرکت از تاریکی به روشنایی بوده است؛ اضافه گردیده است.

در یک قسمت دیگر از معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai مجسمه بودای نشسته بر زمین با نام Mara را خواهید دید، شیطان در قالب زنی زیبا درصدد فریب و گمراه کردن بودا مارا Mara برمی آید، که بودا این موضوع را سریعا می فهمد و از شیطان دوری می کند و این عامل موجب می شود، شب هنگام بودا مارا  Mara نشسته بر زمین از الهه زمین بخواهد که قدرتی به او ارزانی دارد تا مراقبه اش را ادامه بدهد و به روشنگری و عروج برسد، که الهه زمین نیز درخواست او را اجابت می کند و بودا مارا Mara شب هنگام به آسمان ها عروج می کند. در صورتی که به تصویر این مجسمه دقت داشته باشید، دست راست بودا را می بینید که اشاره به زمین دارد که حاکی از همان واقعه ای است که در بالا به آن اشاره کردیم. علاوه بر مجسمه ساخته شده، نقاشی هایی نیز بر دیوار های بتکده کشیده گردیده است که همگی این واقعه را تعریف می کنند.

در پایین پله ها، مغازه هایی برای فروش انواع و اقسام سوغاتی های معروف پاتایا نظیر مجسمه های کوچک ساخته شده با دست ، لباس، نقره جات و …  قرار گرفته اند. البته در کنار اینها، دکه های فروش مواد غذایی ، تنقلات و نوشیدنی نیز وجود دارد. یک مرکز مدیتیشن و مرکز دیگری برای پیشگویی نیز در معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai قرار دارد.

مردم پاتایا در زمان های گوناگون به معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai می آیند و از بودای بزرگ سلامتی، خوشبختی و خوش شانسی را درخواست می کنند، همچنین مردم با خودشان میوه و گل نیز می آورند تا آن را به بودای بزرگ تقدیم کنند.

چند صد متر آنطرف تر از معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai ، یک معبد باشکوه دیگر به نام Wat Plai Laem قرار گرفته است . این معبد زیبا در سال 2004 تکمیل گردیده است و نوع معماری آن خاص و به همراه طیف رنگی گسترده ای می باشد. در اینجا مجسمه بودای چینی به نام   Guanyin قرار گرفته است که 18 دست دارد و این در اساطیر چین و تایلند به معنی قدرتمندی در دفاع از زنان و کودکان، فقرا و بیماران است . مردم چین و تایلند باور دارند که این بودا، قدرتی بیشتر از 18 دست و شاید به اندازه هزاران دست دارد و می تواند در یک زمان، از چندین هزار نفر دفاع کند. در اطراف مجسمه این بودا، نقاشی های بسیاری این باور و اعتقاد قلبی را به تصویر کشیده اند. در صورتی که علاقه مند به مطالعه درمورد آیین بودا و اعتقادات بودیسم مخصوص مردم چین هستید، حتما سری به معبد پلای لائم  Wat Plai Laem بزنید.

معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai در ساحل بودای بزرگ که به اسم ساحل بنگ راک Bang Rak beach شناخته می شود، قرار گرفته است. این منطقه دقیقا در شمال شرقی ترین قسمتِ پاتایا یعنی جزیره Koh Samui  قرار دارد.

همه روزه معبد  Wat Phra Yai  از صبح تا عصر باز می باشد، البته باید بگوییم روزهای شنبه معبد وات فرا یایی  Wat Phra Yai شلوغ است، در صورتی که در پی سکوت و آرامش هستید بهتر است غیر از روز شنبه و صبح ها به این معبد بزرگ بیایید. برای ورود به اینجا حتما لباس مناسب برای احترام به عقاید و باورهای مردم و راهبان به تن داشته باشید. هزینه ای نیز برای ورود از شما دریافت نمی گردد، اما همانطور که می دانید برای مرمت و نگهداری  Wat Phra Yai هزینه های زیادی انجام می شود که هرگونه اهدایی از سوی شما  قابل قبول می باشد.

معبد وات فرا یای کجاست؟

معبد وات فرا یایی Wat Phra Yai در ساحل بودای بزرگ که به اسم ساحل بنگ راک Bang Rak beach شناخته می شود، قرار گرفته است. این منطقه دقیقا در شمال شرقی ترین قسمتِ پاتایا یعنی جزیره Koh Samui قرار دارد.

آدرس : Bang Lamung District, Chon Buri, Thailand پاتایا, تایلند

ساعت کار : همه روزه معبد وات فرا یایی از صبح تا عصر باز می باشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. شهاب شیردل

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *