تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

خانه پهلوان رزاز (بوتیک هتل پهلوان رزاز) | تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خانه پهلوان رزاز

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با خانه پهلوان رزاز ، خانه ای قدیمی و دیدنی در تهران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

خانه پهلوان رزاز (Razzaz Boutique Hotel) یک عمارت قاجاری است که بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد. در آن دوران این خانه مجهز از عمارت‌های اعیانی محله میرزا محمود وزیر بوده است. این خانه در اصل دارای حوض‌خانه، خزینه و بادگیر نیز بوده است. البته تاریخ دقیق ساخت خانه مشخص نیست. تنها اطلاعات موجود این است که خاندان شجاعت در سال ۱۲۷۰ شمسی این خانه را خریداری کردند. پس از ایشان در سال ۱۳۲۷ نیز خانه به حاج حسن مردان قمی واگذار شده است.

خانه پهلوان رزاز

پهلوان رزاز که بود؟

سید حسن شجاعت یا همان پهلوان رزاز یکی از پهلوانان نامدار تهران در دوره قاجار و پهلوی بود. این پهلوان به خاطر شغلی که داشت یعنی “برنج فروشی” به لقب رزاز معروف شد. زیرا معنی رزاز، برنج فروش است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

او نه فقط به خاطر زور بازو بلکه به خاطر مرام و جوانمردی‌اش در میان مردم معروف و محبوب بود. جالب است بدانید سید حسن شجاعت مقدمات علوم دینی را در تهران آموخته و در نجف تحصیل علوم دینی خود را ادامه داده بود. او در محضر آخوند خراسانی تا مرحله اجتهاد نیز رسیده بود. به دلیل همین آشنایی، او در جریان مشروطه نیز نقش بسیار مهمی را ایفا نمود.

او به دستور آخوند خراسانی رساندن پیام علمای نجف به علمای ایران را بر عهده گرفت. او مأموریت خود را به خوبی انجام داد ولی به جرم مشروطه‌خواهی زندانی شد. حتی گفته می‌شود که حکم اعدام او نیز صادر شد ولی با وساطت یکی از درباریان این حکم لغو شد. پهلوان رزاز در اسفند ۱۳۲۰ فوت کرد و در قبرستان ابن بابویه به خاک سپرده شد. سرگذشت این پهلوان نامدار در کتابی با عنوان “آخرین زنگی زمانه” منتشر شده است.

خانه پهلوان رزاز

تاریخچه فعالیت بوتیک هتل پهلوان رزاز

مراحل بازسازی خانه تاریخی پهلوان رزاز از سال ۱۳۹۴ آغاز شد. مهمان خانه پهلوان رزاز تهران (بوتیک هتل پهلوان رزاز) از آذر ماه ۹۷ با عنوان آرین هاستل (اقامتگاه ارزان) آغاز به کار نمود. در واقع در آن زمان تنها بازسازی بخش بیرونی خانه تکمیل شده بود و به عنوان یک هاستل میزبان گردشگران خارجی بود. شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقت فرصتی برای تکمیل بازسازی خانه و بخش اندرونی فراهم کرد.

در این زمان مدیریت مجموعه تصمیم گرفت این مکان را به یک بوتیک هتل تبدیل نماید. در نتیجه با بکارگیری هنرهای تزئینی ایرانی مانند آئینه کاری و نقاشی و تغییر دکوراسیون، اقامتگاهی اصیل و فاخر خلق شد. بوتیک هتل پهلوان رزاز در آذرماه سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

بخش‌های مختلف اقامتگاه سنتی پهلوان رزاز تهران

مهمان خانه پهلوان رزاز تهران(بوتیک هتل پهلوان رزاز) از دو حیاط اندرونی و بیرونی، سه ایوان به نامهای ایوان هفت خوان، ایوان آینه و ایوان مریم، دو آشپزخانه، رستوران، چندین سالن پذیرایی مجزا و ۲۲ اتاق تشکیل شده است. در حیاط اندرونی ۱۲ اتاق در دو طبقه و در حیاط بیرونی ۱۰ اتاق وجود دارد. اتاق گوشواره، اتاق سه دری، اتاق گوشه، اتاق شاه‌نشین، اتاق بهارخواب، اتاق پردیس، اتاق چشم‌انداز، اتاق دماوند، اتاق قاجار و اتاق شمس اتاق‌های بخش بیرونی هستند.

لازم به ذکر است این مجموعه بازدید عمومی ندارد. به عبارت دیگر این مجموعه برای اقامت، استفاده از خدمات رستوران، لوکیشن عکاسی، برگزاری انواع مراسم تولد، دورهمی، سالگرد ازدواج، عقد، نامزدی و عروسی میزبان علاقمندان است.

خانه پهلوان رزاز

امکانات اتاق‌های اقامتگاه

تمامی اتاق‌های هتل مجهز به سیستم تهویه مطبوع بوده و دارای تلویزیون، میز تحریر، رخت آویز و دمپایی هستند. خدمات صبحانه در تمامی اتاق‌ها ارائه شده و علاوه بر آن، مهمانان در تمامی اتاق‌ها امکان دسترسی و اتصال به اینترنت اقامتگاه را خواهند داشت.

با اینکه عمارت رزاز خانه‌ای تاریخی است اما مسئولین گردشگری اجازه دادند تا مطابق با بازسازی‌ها و زیرساخت‌های انجام گرفته در عمارت، سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن مانند اسپیلت و شوفاژ نصب شوند. دوش حمام، صابون، شامپو، حوله و سرویس بهداشتی فرنگی در تمامی اتاق‌ها موجود است.

خانه پهلوان رزاز

رستوران هتل

در طبقه زیرزمین اقامتگاه علاوه بر آشپزخانه عمارت سالن غذاخوری نیز ایجاد شده است تا مهمانان به ویژه مهمانان خارجی غذاهای سنتی ایرانی را نوش جان کنند. شربت‌خانه عمارت نیز با انواع دسرها و نوشیدنی های گوارا آماده پذیرایی از مهمانان عمارت است.

رزرو بوتیک هتل پهلوان رزاز

مهمان خانه پهلوان رزاز تهران (بوتیک هتل پهلوان رزاز ) دارای پیج اختصاصی در اینستاگرام است. بنابراین علاقمندان به رزرو هتل پهلوان رزاز می‌توانند مستقیماً با مدیریت این مجموعه هماهنگ کنند. البته در برخی سایت‌ های رزرو اقامتگاه نیز امکان رزرو اتاق در این مجموعه وجود دارد. که ما در وب سایت تاپ تراول جهت دسترسی و رزرو سریع این بوتیک هتل لینک خرید و رزرو را برای شما قرار داده ایم

خرید اینترنتی

دسترسی

آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه جاویدی، پلاک ۳۸

نزدیک ترین ایستگاه مترو به هتل سنتی پهلوان رزاز تهران ایستگاه مترو بهارستان است. البته از این ایستگاه تا درب هتل حدود ۲۵ دقیقه پیاده راه است.

شماره تلفن: ۰۲۱۳۶۸۳۳۸۹۲ و ۰۹۰۵۳۷۴۲۹۷۳


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *