تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

هشت اشتباهی که در هنگام سفر در تعطیلات نباید انجام دهید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

هشت اشتباه در هنگام سفر

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره هشت اشتباه در هنگام سفر که نباید انجام دهید سخن خواهیم گفت

صف های طولانی، صبر اندک، هواپیماهای شلوغ، اتوبان های پر ترافیک و… این موضوع ممکن است به عنوان “جالب ترین زمان سال” مطرح شود، اما استرس سفر در ایام تعطیلات می تواند هر کسی را عصبانی کند. با اجتناب از هشت اشتباه رایجی که بسیاری از مسافران در هنگام تعطیلات انجام می دهند، می توانید مشکلات خود را هنگام تعطیلات کاهش دهید.

هنگامی که همگان سفر می کنند، سفر نکنید

آیا قصد دارید در تعطیلات نوروز به سمت شهرهای گردشگری ایران مثل مشهد یا شیراز رانندگی و سفر کنید؟ خب بقیه مردم ایران نیز همین کار را انجام می دهند و شما برای اثبات این قضیه می توانید تنها میزان شلوغی هتل های مشهد و یا شیراز و میزان ترافیک جاده ها را بررسی نمایید. انعطاف پذیر بودن در مورد تاریخ و زمان سفرتان می تواند به شما در پرهیز کردن از بدترین شلوغی های تعطیلات کمک کند. این ممکن است به این معنی باشد که تعطیلات آخر هفته خود را یک روز کمتر کنید و یا اینکه استارت اتومبیل تان را زودتر بزنید- حتی قبل از اینکه بیشتر مردم قهوه صبح خود را خورده باشند.

با هدایای کادو شده پرواز نکنید

تمام عملیات فوق سازمان دهی شده شما برای کادو پیچ کردن هدایا قبل پروازتان ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد اگر در هنگام بازرسی با اشعه ایکس یک نماینده در امنیت حمل و نقل چیزی مشکوکی در چمدان شما ببیند و برای اینکه نگاهی از نزدیک بیاندازد، هدایای شما را پاره کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خوشبختانه، چند راه برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد. می توانید وسایل خود را در کیسه های هدیه قرار دهید که بازرسی آنها برای افسران مسئول امنیت حمل و نقل آسان است و یا به وسایل تان، کارت های هدیه بچسبانید تا نیازی به بسته بندی نداشته باشید. گزینه سوم این است که به راحتی همه چیز را به صورت آنلاین بخرید و آن را به مقصد نهایی تان ارسال کنید

هشت اشتباه در هنگام سفر
هشت اشتباه در هنگام سفر

زمان بیشتری برای انجام بعضی کارها اختصاص دهید

حضور داشتن در فرودگاه ۹۰ دقیقه قبل از پرواز ممکن است در صبح روز یک چهارشنبه معمولی در ماه فوریه کار خوبی به نظر آید، اما بهترین استراتژی هنگام مسافرت در طول تعطیلات نیست. مشکلات بالقوه ای مانند از ترافیک سنگین، پارکینگ های ارزان قیمت انبوه از اتومبیل و خطوط امنیتی بی مانندی که پر از پروازهای مکرری هستند که با آخرین روند های بازرسی آشنا نیستند.

حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به برنامه روزانه قبل از پرواز تان اضافه کنید و برای سرعت بخشیدن به مسیر تان در فرودگاه گام بردارید. چند تاکتیک دیگر: یک نقطه در پارکینگ خارج از فرودگاه رزرو کنید، در سایت TSA PreCheck ثبت نام کنید، قبل از پرواز مکانی را به صورت آنلاین رزرو کنید و تنها یک کیف قابل حمل با خودتان داشته باشید تا از صف چک چمدان اجتناب کنید.

بدون آگاهی از حقوقتان، پرواز نکنید

اگر از آخرین فصل تعطیلات سال گذشته تا به الان پرواز نکرده اید، پس یاد آوردی حقوق مسافر در هنگام پرواز برای شما ضروری است. آیا از حقوق خود اطلاع دارید که چه کاری باید انجام دهید اگر از یک پرواز رزرو شده رانده شدید یا ایرلاین تان چمدان شما را گم کرده باشد ؟ با خواندن راهنمای حقوق مسافر در هنگام پرواز از حقوق خود آگاهی پیدا کنید، که شامل یک فایل پی دی اف کاربردی است که می توانید در گوشی تان ذخیره کنید و یا پرینت بگیرید و در کیف پول تان قرار دهید.

هشت اشتباه در هنگام سفر
هشت اشتباه در هنگام سفر

درست قبل از پرواز، پرخوری نکنید

تعطیلات فقط در مورد خوردن، نوشیدن و لذت دادن است – اما بهتر است این کار ها را بیش از حد معمول و در ساعات قبل از پرواز تان انجام ندهید. خماری به اندازه کافی ناخوشایند است اما رنج بردن از آن در حالی که در یک صندلی اکونامی و در یک پرواز پر از تکان که توسط افراد غریبه احاطه شده است، یک بدبختی واقعی است. باد کردگی و سوء هاضمه پس از یک وعده غذایی پر می تواند به همین شکل ناراحت کننده باشد.

در هنگام پرواز تان مست حاضر شوید، چون چندین راه آسان تر برای بیرون انداختن شما از هواپیما وجود دارد و درست است که این جمله را نباید گفت، اما من در هر صورت می گویم: هرگز قبل از رانندگی به فرودگاه یا هر جای دیگری مشروب نخورید.

همیشه برای هوای سرد زمستان برنامه داشته باشید

یک کریسمس سفید ممکن است عاشقانه به نظر برسد، اما برف آخرین چیزی است که شما در هنگام سفر در ایام تعطیلات می خواهید داشته باشید. اگر احتمال بارش برف یا یخبندان در هنگام سفر تان وجود دارد، باید حتما یک برنامه پشتیبان داشته باشید.

حتما در مورد پرواز های جایگزین تحقیقاتی انجام دهید تا اگر برنامه اصلی سفر تان تحت تاثیر هوای سرد قرار گرفت، دچار مشکل نشوید. شماره تلفن شرکت هواپیمایی را در لیست تماس های تان ذخیره کنید تا در صورت لغو پرواز تان بتوانید سریعا با آن ها تماس بگیرید. اگر در حال رانندگی هستید، شرایط آب و هوایی را از قبل چک کنید و در صورت نیاز در روز دیگری از تاریخ سفر اولیه تان سفر کنید.

هشت اشتباه در هنگام سفر
هشت اشتباه در هنگام سفر

بیش از اندازه در کنار خانواده و دوستان نمانید

بودن در کنار افرادی که عاشق آن ها هستید، یک راه عالی برای گذراندن و با هم بودن و لذت بردن و همچنین صرفه جویی در هزینه های منزل است اما همانند هر کس دیگری، بودن با خانواده و آشنایان می تواند به مرور زمان کهنه شود. در مورد اینکه شما ( و یا میزبان های شما ) ممکن است به حریم خصوصی و اوقات خصوصی نیاز داشته باشند، واقعگرا باشید و حداقل برای مدتی از زمان اقامت تان، اتاقی در هتل و یا یک مکان اجاره ای دیگر رزرو کنید.

مسافرت بدون استرسی را انتظار نداشته باشید

اگر قصد سفر در هنگام تعطیلات را داردی و انتظار چند وقفه کوتاه در برنامه تان را نیز داشته باشید، قطعا اگر آن ها اتفاق بیفتند، کم تر اذیت خواهید شد – و اگر این اتفاقات نیافتند، شگفت زده خواهید شد. تا حد توان خودتان را با صبر و شکیبایی زیادی مسلح کنید و همچنین یک اپلیکیشن مخصوص مدیتیشن بر روی گوشی خود داشته باشید و یا صرفا یک کیف پر از خوراکی های مورد علاقه تان

هشت اشتباه در هنگام سفر
هشت اشتباه در هنگام سفر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *