تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تبریز

آشنایی با پارک بزرگ تبریز | Tabriz Grand Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک بزرگ تبریز

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به تبریز خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام پارک بزرگ تبریز را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

پارک بزرگ تبریز یکی از بزرگترین پارک های ایران و خاورمیانه با مساحت 800 هکتار می باشد. پارک بزرگ، ریه تنفسی شهر تبریز بوده و همچنین یکی از مناطق جذب گردشگران داخلی و خارجی می باشد. این پارک که دو رودخانه مهران رود و تلخه رود از وسط آن عبور می کنند، در محل پیشین زمین های کشاورزی احداث شده است.

طرح احداث این پارک، در سال ۱۳۵۰ تصویب شد که در هنگام تصویب قرار بود این پارک در مساحت ۸۸۰ هکتار احداث شده و به «پارک بزرگ خاورمیانه» تبدیل شود. بعد از انقلاب نیز در سال ۱۳۷۰، طرح احداث این پارک مطرح و مقرر شد، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، احداث آن را بر عهده بگیرد. در اوایل سال ۱۳۸۰ فازهای یک و دو در روبروی فرودگاه تبریز و در سمت کارخانه شیر پگاه احداث شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

حدود ۵۰ درصد از کل مساحت طرح را اراضی سیفی کاری تشکیل می دهد که بطور برنامه ریزی شده در داخل پارک حفظ می شود. بقیه مساحت پارک نیز به کاربری های تفریحی، ورزشی، رفاهی، فضای سبز، گلکاری و … اختصاص خواهد یافت.

پارک بزرگ تبریز
پارک بزرگ تبریز

به علت مرغوب بودن خاک و ویژگی تبدیل سریع به فضای سبز مناسب و کاشت انواع درختان، توسعه و تکمیل این پارک، از سال های گذشته یکی از اهداف شهرداری تبریز میباشد؛ ولی به علت وسعت زیاد این منطقه و زیر کشت بودن بخش هایی از این پارک (سیفی کاری)، مشکل تملک، تأمین اعتبار و سایر هزینه ها باعث گردیده است تا روند تکمیل این پارک به کندی پیش برود.

طرح سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی این پارک در مساحت ۱۴۵ هکتار به وسیله ی قسمت خصوصی و شهرداری تأمین می شود. همچنین شهرداری حدود ۸۰ میلیارد تومان از املاک خود را در اختیار پروژه قرار می دهد. این پروژه مشارکتی که در اسفند ۱۳۹۴ به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسید، شامل احداث مجموعه توریستی تفریحی شامل هتل ۴ و ۵ ستاره، پارک آبی، مرکز خرید به وسعت ۲۲۰ هزار مترمربع میباشد که در زمین ۷ هکتاری واقع در پارک بزرگ اجرایی می گردد. در کنار این پروژه، احداث ۱۵۲ هکتار از پارک بزرگ تبریز با استانداردهای اروپایی و تکمیل دریاچه مصنوعی و ورزش های آبی در این دریاچه به همراه پل کابلی عابرگذر دریاچه، از جمله تعهدات طرفهای سرمایه گذار است.

بخشی از پارک بزرگ تبریز از مسیر فرودگاه به طرف میدان ستارخان سال هاست که به میدان دواب تبدیل شده و چهره شهر را زشت نموده است و این امر موجب گلایه های بعضی از ساکنان گردیده است که برای رفاه حال ساکنان این منطقه رسیدگی به این امر ضروری است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *