تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, چابهار

کوه های مریخی (مینیاتوری) چابهار | Martian Mountains 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کوه های مریخی چابهار 

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی چابهار ، که یکی از جاذبه های گردشگری شهر چابهار و استان سیستان بلوچستان است آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

چابهار نگینی در استان تاریخی سیستان و بلوچستان است و یکی از شهرهای جنوب شرقی این استان به شمار می رود که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که یکی از این جاذبه های گردشگری کوه های مریخی نام دارد.

اگر به منظور خرید می خواهید به چابهار بروید باید بگوییم که بهترین زمان برای خرید زمستان و اوایل بهار است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در دریای عمان آب و هوای مطبوعی دارد و خرید یکی از انگیزه های سفر به این شهر است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کوه های مریخی

این کوه ها با ساختار و شکل ویژه ایی می باشند که در فاصله 50 کیلومتری شهر چابهار در مسیر گواتر قرار گرفته است این کوه ها به دلیل نو و وضعیت فرسایش و گونه رسوبی خاص به شکل های ناهمواری در آمده اند که مانند سطح مریخ می باشد به همین خاطر به این نام معروف شده اند . مواد اصلی تشکیل دهنده این کوه ها رسوبات آهکی بقایای بدن جانداران دریایی به همراه ماسه و خاک رس است.
کوه های مریخی چابهار 

کوه های مینیاتوری رشته کوه های هستند که تقریبا از 35 کیلومتری خاور چابهار شروع می شود و تا دهها کیلومتر به سمت شرق امتداد دارند.

این نوع کوه ها به کوه های مریخی معروف هستند و کمتر در جهان همچین کوه های وجود دارد پس اگر به چابهار سفر کردید بازدید از این کوه ها را فراموش نکنید.


مقالات بیشتر درباره چابهار بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *