تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در دهه های گذشته بسیاری از مردم جهان تصور می کردند که یادگیری زبان انگلیسی برای پیشرفت آن ها و مهاجرت به کشورهای غربی کفایت می کند، اما امروزه بسیاری از مردم دریافته اند که یادگیری زبان های نادر در کنار فراگیری زبان انگلیسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که زبان های نادر می توانند موقعیت های ویژه ای را برای افراد در کشورهای خاص فراهم کنند.

زبان دانمارکی یکی از زبان های نادر است که شاید کمتر مورد توجه قرار گیرد، اما زمانی که لیست کشورهای جهان از حیث شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را مشاهده می کنید، متوجه می شوید این کشور در میان سه کشور نخست جهان از نظر رضایتمندی شهروندان از ابعاد مختلف زندگی است. چنین امری می تواند یک جوان ایرانی را به فراگیری زبان دانمارکی ترغیب کند.

یادگیری زبان دانمارکی

ما در این مقاله ویژگی های زبان دانمارکی را برای شما بیان می کنیم سپس به اهمیت فراگیری این زبان پرداخته و سعی می کنیم موقعیت های شغلی کشور دانمارک را برای شما بازگو کنیم . در نهایت با معرفی برترین آموزشگاه های زبان دانمارکی در ایران، بهترین مسیر ممکن جهت فراگیری این زبان را به شما نشان خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ویژگی های زبان دانمارکی

اگر بخواهیم مهم ترین و منحصر به فرد ترین ویژگی های زبان دانمارکی را بیان کنیم شامل موارد ذیل می شوند:

  • زبان دانمارکی دارای 16 مصوت است که به عنوان مصوت ‌های بلند و کوتاه دسته‌ بندی شوند و در مجموع 40 مصوت مختلف را تشکیل می‌دهند.
  • زبان دانمارکی علاوه بر این حجم از مصوت ها یک ویژگی آوایی دیگر نیز به نام “stød” (sd̥øð) دارد. Stød نوعی صدای توقف کننده از ته حنجره است که در سیلاب ‌های تلفظ شده و در ارتباط با مصوت ‌های کشیده و مختوم به صدای مصوت، اتفاق می ‌افتد.
  • زبان دانمارکی شامل ویژگی آوای درون‌سوی “ja” است که گاهی به جای حالت عادی آوای برون‌ سوی کلمه‌  “ja” و درهنگام به داخل نفس کشیدن، استفاده می‌ شود.
  • می توانید عبارات فعلی چندگانه همانند “skulle have været blevet spurgt” درست کنید که شامل 5 حالت فعلی مختلف است. این جمله‌ به خصوص به این ترجمه می‌ شود: «باید می ‌پرسیدی»، اما با حفظ فاصله‌ اضافی میان گوینده و صحبت او که مانند استفاده از “Konjunktiv I” در زبان آلمانی است.
  • شما در همه‌ گردهمایی ‌های دوستانه و خانوادگی در مرکز توجه قرار خواهید داشت زمانی که آن ‌ها را با عباراتی مثل “skinneskidtskraberrenseriassistentaspirant”، “fem flade flødeboller på et fladt flødebollefad” و لغت “rødgrød med fløde” تحت تأثیر قرار دهید. شاید تعجب کنید اما این ها همگی لغات هستند و عبارت و اصطلاح نیستند.

اهمیت یادگیری زبان دانمارکی

زبان دانمارکی تقریبا شش میلیون نفر متکلم دارد که اغلب آن ها در کشور دانمارک زندگی می کنند. این زبان به عنوان زبان رسمی جزایر فارو وگرینلند نیز شناخته می شود.

همانگونه که مشاهده می کنید، زبان دانمارکی در نقاط مطلوبی کاربرد دارد که از بسیاری مناقشات دینی، فرهنگی و سیاسی مبرا هستند. از آنجا که افراد به ندرت به فراگیری زبان هایی همچون زبان دانمارکی روی می آورند، بنابراین می توان گفت فراگیری این زبان می تواند موقعیت های ویژه ای را برای زبان آموزان فراهم کند.

یادگیری زبان دانمارکی

اهمیت تسلط به زبان دانمارکی را زمانی به خوبی درک می کنیم که بدانیم این زبان، یکی از زبان های زیر مجموعه زبان ژرمنی است و در بخش هایی از آلمان نیز کاربرد دارد.

این زبان همچنین امکان فهم مکالمات یک سوئدی زبان را نیز برای شما فراهم می کند و به این طریق امکان پیشرفت شما در قاره اروپا را فراهم می نماید.

فرصت های شغلی با یادگیری زبان دانمارکی

 کشور دانمارک به عنوان یکی از سه کشور برتر در کنار فنلاند و نیوزلند دارای سالم ترین شاخص های اقتصادی است. میزان بیکاری در این کشور بسیار پایین است و تقریبا تمامی افراد جامعه در فعالیت های مناسب با درآمد مطلوب مشغول به کار هستند. در دانمارک فرصت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد که برای مهاجران نیز قابل دسترسی هستند. این مشاغل عبارتند از:

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه مهندسی

  1. مهندس مکانیک
  2. مهندس ساختمان
  3. مهندس محیط زیست
  4. مهندس انرژی
  5. مهندس برق
  6. مهندس فناوری اطلاعات

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه بهداشت و درمان

  1. مشاور پزشکی
  2. دکتر پزشکی
  3. دکتر بیمارستان
  4. مشاور پزشک / پزشک اصلی
  5. دندانپزشک
  6. پرستار جراحی
  7. پرستار بیهوشی
  8. پرستار عمومی
  9. رادیوگرافی
  10. تکنسین آزمایشگاه پزشکی

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه IT و فناوری

  1. معمار فناوری اطلاعات
  2. برنامه نویس و توسعه دهنده سیستم
  3. مدیر و مشاور فناوری اطلاعات

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه آموزشی

  1. معلم دبستان و دبیرستان
  2. مدرس
  3. مدرس اجتماعی

سایر مشاغل

  1. نقشه بردار زمین
  2. داروساز
  3. ممیز، مامور رسیدگی
  4. کنترل کننده تجارت
  5. کنترل کننده مالی
  6. تحلیل گر کسب و کار
  7. وکیل
  8. مشاور حقوقی
  9. روانشناس

یادگیری زبان دانمارکی در ایران

یادگیری زبان های نادر در کشورهایی همچون ایران، مشکلات خاص خود را دارد چرا که آموزشگاه های نادری در زمینه آموزش زبان هایی همچون زبان دانمارکی فعالیت می کنند. در این زمینه می توان به موسسه زبان گات اشاره کرد که به عنوان باسابقه ترین آموزشگاه داخلی در زمینه آموزش زبان های نادر شناخته  می شود.

آموزش زبان دانمارکی در آموزشگاه گات به دو صورت حضوری و آنلاین صورت می پذیرد. شما می توانید با توجه به شرایط شغلی، تحصیلی و یا جغرافیایی، یک شیوه مطلوب و مناسب را جهت شرکت در کلاس های آموزش زبان دانمارکی انتخاب کنید. این موسسه سعی نموده است کیفیت کلاس های آنلاین و غیر حضوری را به بهترین شیوه ممکن افزایش دهد.

یادگیری زبان دانمارکی

در این خصوص می توانید با مشاوران گروه گات تماس گرفته و سوالات خود را در خصوص چگونگی فرایند آموزش، برترین متدهای آموزشی، هزینه یادگیری زبان دانمارکی به صورت خصوصی و یا گروهی و مواردی از این قبیل مطرح نمایید. مشاوران ما به سوالات شما پاسخ داده و شما را در راستای فراگیری زبان دانمارکی و سایر زبان های نادر در سطح جهان راهنمایی می نمایند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. Sohrab

    این درست نیست بسیاری از این کارها نیاز به زبان کامل است کارهایی که میتوانند کار گر بیاورند
    مهندس برناوه نویس ، دکتر ، دندان پزیشک ، پرستار ندیدهم ولی‌ امکان داره

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *