تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مهاجرت و اقامت

پروسه دریافت ویزاهای سرمایه‌ گذاری در استرالیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

یکی از راه‌های مهاجرت، سرمایه‌گذاری در کشور مقصد است. یکی از کشورهایی که سرمایه‌گذاران زیادی سودای مهاجرت به آن را دارند، استرالیاست. افراد زیادی به‌دنبال دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستند. به‌همین دلیل، در این مطلب پروسه دریافت این ویزا را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سرمایه‌ گذاری در استرالیاانواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا

قبل از پرداختن به فرایند درخواست، مهم است انواع ویزای سرمایه گذاری موجود در استرالیا را بشناسید. رایج‌ترین‌ها ویزاها در ادامه آمده‌اند:

● ویزای Business Innovation and Investment(موقت) – ساب کلاس ١٨٨

● ویزای Business Innovation and Investment (دائمی) – ساب کلاس ٨٨٨


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

● ویزای Significant Investor – ساب کلاس ١٨٨

● ویزای Premium Investor – ساب کلاس ١٨٨

● ویزای Investor Retirement (موقت) – ساب کلاس ۴٠۵

هر دسته ویزا دارای شرایط و مزایای واجد شرایط بودن مخصوص به خود است؛ بنابراین مهم است ویزایی را انتخاب کنید که با هدف سرمایه‌گذاری و اهداف بلندمدت شما هماهنگی داشته باشد.

معیارهای واجد شرایط بودن

جهت واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا، متقاضیان باید شرایط خاصی را داشته باشند که برخی از آن‌ها در ادامه آمده است:

● داشتن سابقه تجاری یا سرمایه‌گذاری موفق

● نشان دادن قصد واقعی برای سرمایه‌گذاری در استرالیا

● رسیدن به شرایط مالی خاص

● نامزد شدن توسط دولت استرالیا یا دولت ایالتی و منطقه‌ای

رعایت این معیارها برای دریافت موفقیت‌آمیز ویزا ضروری است.

سرمایه‌ گذاری در استرالیاطرح کسب‌وکار

یکی از مولفه‌های اصلی برنامه شما، داشتن یک طرح کسب‌وکار با ساختاری مناسب است. این طرح باید استراتژی سرمایه‌گذاری شما، اثبات سودمندی آن برای اقتصاد استرالیا و چگونگی ایجاد شغل به‌وسیله این کسب‌وکار را شامل شود.

یک طرح کسب‌وکار قانع‌کننده برای متقاعد کردن مقامات استرالیا به تعهداتی که می‌دهید و مزایای اقتصادی سرمایه‌گذاریتان بسیار مهم است.

طرح کسب‌وکار شما باید شامل موارد زیر باید:

● پیش‌بینی‌های مالی: باید شامل پیش‌بینی‌های مالی برای چند سال آینده، نشان‌دهنده توانایی شما در ایجاد درآمد، ایجاد شغل و کمک به اقتصاد استرالیا باشد.

● مدیریت و تیم: اعضای کلیدی تیم مدیریت خود و شایستگی‌های آن‌ها را مشخص سازید و بر توانایی آن‌ها در اجرای اثربخش طرح کسب‌وکار خود تاکید کنید.

● انطباق با الزامات ویزا: به صراحت بیان کنید که چگونه سرمایه‌گذاری شما با الزامات دسته ویزایی که برای آن درخواست می‌فرستید، مطابقت دارد.

● ارزیابی ریسک: در مورد ریسک‌های احتمالی مرتبط با سرمایه‌گذاری و نحوه کاهش آن‌ها صحبت کنید.

طرح کسب‌وکاری که به خوبی آماده شده باشد، نه تنها شانس شما برای تایید ویزا را افزایش می‌دهد؛ بلکه به‌عنوان مرجعی ارزشمند برای مدیریت و رشد کسب‌وکار شما در استرالیا عمل می‌کند.

ارسال ابراز علاقه (EOI)

قبل از درخواست برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا باید از طریق سیستم SkillSelect یک ابراز علاقه (EOI) ارسال کنید.

وقتی EOI خود را می‌نویسید، حتما اطلاعات زیر را در آن لحاظ کنید:

● مشخصات شخصی: اطلاعات شخصی خود از جمله نام، تاریخ تولد و اطلاعات تماس را ارائه دهید.

● سابقه کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری: سابقه کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری خود، از جمله انواع کسب‌وکارهایی که در آن‌ها مشغول بوده‌اید و هر دستاورد مهمی که داشته‌اید را شرح دهید.

● دستهٔ ویزا: دسته ویزایی که برای آن درخواست می‌دهید را مشخص کنید.

● نامزدی ایالتی یا منطقه‌ای: در صورت وجود، مشخص کنید که آیا نامزدی ایالتی، منطقه‌ای یا دولت استرالیا را دریافت کرده‌اید یا خیر.

● طرح کسب‌وکار: یک کپی از طرح کسب‌وکار جامع خود را ضمیمه کنید و (همانطور که در بالا توضیح دادیم) اهداف سرمایه‌گذاریتان و مزایایی که این کار برای استرالیا خواهد داشت را توضیح دهید.

هنگامی که EOI شما ارسال شد، دولت استرالیا آن را ارزیابی می‌کند تا مشخص کند که آیا حداقل شرایط لازم برای دسته ویزای انتخابی خود را دارید یا خیر. اگر ابراز علاقه شما موفق باشد، دعوتنامه‌ای برای درخواست ویزا دریافت خواهید کرد.

سرمایه‌ گذاری در استرالیادعوتنامه برای درخواست (ITA)

دریافت دعوتنامه برای درخواست، نقطه عطف مهمی در سفر شما به‌سمت دریافت ویزای سرمایه گذاری استرالیا است. ITA یعنی دولت استرالیا EOI شما را بررسی کرده و معتقد است که حداقل شرایط لازم برای دسته ویزای مورد نظر خود را دارید.

پس از دریافت ITA، باید فرایند درخواست ویزا را آغاز کنید. این فرایند معمولا شامل موارد زیر است:

١تکمیل فرم درخواست

باید فرم درخواست ویزای مخصوص به دسته ویزای انتخابی خود را پر کنید. این فرم‌ها را معمولا می‌توان در وبسایت رسمی وزارت امور داخلی استرالیا پیدا کرد.

٢جمع‌آوری مدارک مورد نیاز

تمامی مدارک لازم جهت پشتیبانی از درخواست خود را جمع‌آوری کنید. این مدارک ممکن است شامل طرح کسب‌وکار، تمکن مالی، ارزیابی سلامت و شخصیت و هر مدرک اضافی مخصوص دسته ویزای مورد نظر شما باشد.

٣پرداخت هزینه‌های درخواست

برای پرداخت هزینه‌های مورد نیاز درخواست که بسته به نوع دسته ویزای درخواستی شما متفاوت است، آماده باشید.

۴بررسی سلامت و شخصیت

بنا به خواست دولت استرالیا، ارزیابی سلامت و شخصیت را انجام دهید. این ارزیابی شامل معاینات پزشکی و ارائه گواهی سوء پیشینه است.

۵تسلیم درخواست

درخواست تکمیل شده ویزا و مدارک پشتیبان خود را به وزارت امور داخله استرالیا ارسال کنید.

۶بیومتریک و مصاحبه

بسته به دسته ویزای شما و شرایط فردی‌تان، ممکن است از شما خواسته شود که داده‌های بیومتریک ارائه دهید و در مصاحبه شرکت کنید.

٧پردازش ویزا

وزارت امور داخله استرالیا درخواست شما را بررسی می‌کند، تحقیقات لازم را انجام می‌دهد و در مورد درخواست ویزای شما تصمیم می‌گیرد.

آشنایی با سیستم مبتنی امتیاز ویزا

در استرالیا، چندین دسته ویزا براساس یک سیستم امتیازی ارزیابی می‌شوند. سیستم امتیازی برای ارزیابی صلاحیت و رقابت‌پذیری متقاضیان استفاده می‌شود.

در ادامه عواملی کلیدی که ممکن است برای شما امتیاز به‌همراه داشته باشند آورده شده است:

● سن: به متقاضیان بین محدود سنی خاص، امتیازهای متفاوتی تعلق می‌گیرد. معمولا متقاضیان جوان‌تر امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند.

● تسلط به زبان انگلیسی: تسلط داشتن به زبان انگلیسی می‌تواند امتیاز بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. این مهارت اغلب از طریق آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس ارزیابی می‌شود.

● تجربه تجاری: تجربه تجاری یا سرمایه‌گذاری‌های گذشته شما بسیار اهمیت دارد. تجربه بیشتر و موفق‌تر می‌تواند منجر به تخصیص امتیاز بالاتر شود.

● میزان سرمایه‌گذاری: میزان سرمایه‌گذاری شما نقش بالایی در ارزیابی امتیازی دارد. سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر معمولا منجر به امتیازهای بیشتر می‌شود.

● کسب‌وکار نوآورانه: برخی از دسته‌های ویزا برای کسب‌وکارهای نوآورانه یا سرمایه‌گذاری در بخش‌های مشخص‌شده، امتیازهایی به‌عنوان پاداش می‌دهند.

سرمایه‌ گذاری در استرالیامراحل تایید ویزا و پس از تایید

پس از ارسال درخواست ویزا، وزارت داخله، درخواست شما برای ویزای سرمایه گذاری استرالیا را بررسی می‌کند. زمان مورد نیاز پردازش درخواست شما می‌تواند بسته به دسته ویزای انتخابی، شرایط فردی شما و حجم درخواست‌های در حال پردازش، متفاوت باشد.

در صورت تایید درخواست شما، ویزای سرمایه‌گذاری خود را دریافت خواهید کرد. شرایط خاص و مدت اعتبار ویزای شما در بیانیه تاییدیه مشخص خواهد شد.

پس از دریافت ویزا، رعایت شرایط تعیین شده توسط دولت استرالیا ضروری است. برای ویزاهای موقت مانند ساب کلاس ١٨٨، رعایت شرایط لازم برای انتقال به اقامت استرالیا ، مانند ساب کلاس ٨٨٨، الزامی خواهد بود.

سخن پایانی

دریافت ویزای سرمایه گذاری می‌تواند فرایند پیچیده‌ای باشد؛ اما آنچه دریافت خواهید کرد، قابل توجه است. با درک انواع ویزا، رعایت معیارهای واجد شرایط بودن و داشتن طرح کسب‌وکار قانع‌کننده ضروری است.

با صبر، پشتکار و برنامه‌ای مدون، می‌توانید به جمع سرمایه‌گذاران موفقی بپیوندید که استرالیا را به خانه دوم خود تبدیل کرده‌اند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *