تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
کرج

جاهای تفریحی کرج را بیشتر بشناسید + آدرس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آیا تا کنون به شهرستان کرج به‌عنوان یک مکان تفریحی اندیشیده‌اید؟ اکثر افراد از جاهای دیدنی و جذاب کرج بی‌خبر بوده و به‌راحتی آن‌ها را از دست می‌دهند. مکان‌های دیدنی این منطقه برای تفریحات یک روزه و چند روزه مناسب بوده و ساعات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. پارک‌ها، موزه‌ها، طبیعت زیبا و دیگر ویژگی‌ های کرج باعث شده کسانی‌که از استان البرز می‌گذرند، حتما در کرج توقف داشته و روح خود را تازه کنند. قطعا اگر با جاهای تفریحی کرج آشنا باشید، سفری چند روزه را به آن اختصاص می‌دهید.

جاهای تفریحی کرجمهم‌ترین جاهای تفریحی کرج کدام‌اند؟

کرج‌ جاهای دیدنی فراوانی از جمله شهربازی و پارک و موزه دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کرده و ساعات خوشی را برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند. مهم‌ترین و پرطرفدارترین جاهایی که در کرج می‌توان نام برد باغ فاتح کرج، جاده چالوس، بانجی جامپینگ و دهکده آبی هستند. به‌علت وجود این همه جاذبه دیدنی و پرطرفدار، بعضی‌ها کرج را ایران کوچک می‌نامند.

چه جاهایی برای تفریح در کرج مناسب است؟

اگر به دنبال گذراندن ساعاتی خوش و در حال با امنیت بالا هستید، توصیه ما حضور در یکی از مجموعه‌های ذیل است؛ چراکه این بخش‌ها برای تمام سیلایق مناسب بوده و می‌توانند تضمین‌کننده خاطراتی خوش برای شما باشند.

رودخانه کرج

رودخانه زیبای کرج جایی بسیار سرسبز و دیدنی برای گذراندن ساعاتی آرامش بخش در دل طبیعت است. زیر درختان سر به فلک کشیده این منطقه، نقطه‌ای امن برای چندین ساعت استراحت و گوش کردن به صدای روح‌انگیز آب خواهد بود. این رودخانه از کوه‌های جنوبی البرز سرچشمه می‌گیرد و دست در دست رودخانه‌ی ولایت رود، وارد شرق کرج می‌شود. سد کرج نیز روی این رودخانه واقع شده است که امکانات تفریحی و منظره‌ای بسیار دیدنی دارد. یکی از تفریحات پرطرفدار در رودخانه کرج، ماهیگیری و درست کردن ماهی کبابی تازه در کنار رودخانه است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • آدرس رودخانه کرج: ۴۲ کیلومتری شمال شرق کرج

آبشار خور

اگر اطراف چالوس بودید، به هیچ وجه آبشار خور را از دست ندهید. این آبشار در ۱۷ کیلومتری جاده چالوس و در روستای زیبای هور واقع است. ارتفاع آبشار تا پنجاه متر می‌رسد. در تابستان وجود درختان میوه مانند گیلاس و زردآلو و… در اطراف آبشار و صدای خروش آب، فضایی دل‌انگیز برای شما ایجاد می‌کند. در زمستان نیز آب آبشار یخ بسته و مانند بلورهایی کریستالی و زیبا به‌نظر می‌رسد و چشم‌هایتان را نوازش می‌دهند. قسمتی از مسیر دسترسی به آبشار را می‌توانید با خودرو طی کنید و مابقی آن را باید پیاده بروید. پیاده رفتن در مسیر آبشار خور حقیقتا یک تیر و دو نشان است و فرصت لذت بردن و قدم زدن در جنگلی سرسبز را  برای‌تان فراهم خواهد کرد.

  • آدرس آبشار خور: ۱۷ کیلومتری جاده کرج چالوس، روستای خور

دهکده آبی پارس

اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، دهکده آبی پارس بهترین مکان برای شماست. این پارک آبی جذاب، پر از تفریحات هیجان‌انگیز مثل سرسره‌های آبی و سرسره‌های پیچشی، سقوط آزاد و… بوده که سطح آدرنالین شما را بالا می‌برد است. از طرفی در قسمت‌هایی مثل سونا و جکوزی و… می‌توانید ریلکس کنید و از آرامش لحظاتتان لذت ببرید. سالن بدنسازی و اتاق برف نیز از دیگر تفریحات این منطقه است. پارک آبی پارس ۱۴ هکتار مساحت داشته و بزرگ‌ترین دهکده آبی خاورمیانه است. پس از یک عالمه تفریح و بازی می‌توانید در کافی‌شاپ‌های این مجموعه ، انرژی خود را بالا ببرید. علاوه‌بر کافی‌شاپ، امکانات رفاهی و تفریحی دیگر در این مجموعه مثل شهربازی، سینما شش بعدی، ماساژ و… انتظارتان را می‌کشد. روزهای فرد، این مجموعه از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بانوان بوده و سانس‌های بعدی مخصوص آقایان خواهد بود.

  • آدرس دهکده‌ آبی پارس: کیلومتر۲۲ اتوبان تهران-کرج، رو به روی ایستگاه متروی گرمدره، خیابان شهدا

مجتمع تفریحی توریستی عسل

اگر دغدغه هزینه سفر را ندارید، مجتمع عسل مکانی برای تفریحات لوکس و لاکچری شما است. ماهیگیری، قایق‌رانی، رستوران‌های با کیفیت، زمین بازی کودکان و موتور برقی از تفریحات هیجان‌انگیز مجتمع تفریحی است. در این مجموعه، چندین سوئیت و ویلا و همچنین تالاری مجلل برای جشن‌ها و مهمانی‌های شما وجود دارد. طبیعت این مکان بسیار جذاب و خاطره‌انگیز بوده و تفریحی اعیانی و جذاب را برای شما لذت بخش‌تر خواهد کرد.

  • آدرس مجتمع تفریحی توریستی عسل: کرج، آتشگاه ،انتهای باغستان ، کیلومتر ۵ جاده برغان

دهکده ورزشی کردان

دهکده ورزشی کردان چهار باغ، مکانی مناسب برای عاشقان ورزش است. امکان استفاده از اصطبل سوارکاری با منظره‌ای زیبا و ۲۲ ورزش پرطرفدار در این منطقه برای شما فراهم‌ شده است. انواع سوئیت، استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، پیلاتس، والیبال و… از دیگر تفریحات این مجموعه است.

  • آدرس: اتوبان کرج قزوین، پل کردان، چهارباغ

پارک جهان نما کرج

پارک چهان‌نما حدود ۴۰۰ هکتار مساحت داشته و از پارک‌های بسیار زیبا و پرجاذبه برای عکاسی است. تنوع گیاهان در این منطقه مثال زدنی بوده و تجربه بسیار جالبی را برای شما رقم می‌زند و گیاهانی را که تا حالا ندیده‌اید، در آن‌جا مشاهده می‌کنید. همچنین جزیره‌ای مصنوعی و زیبا  در این پارک راه‌اندازی شده که از طریق یک پل، می‌توانید وارد آن شوید. این جزیره سوژه فوق العاده جذابی برای عکاسی‌های هنری محسوب می‌شود.

  • آدرس پارک جنگلی جهان نما: کرج، آزاد راه تهران – کرج

پارک چمران

در این پارک خارق‌العاده، هرنوع گل زیبا و شگفت‌انگیزی یافت می‌شود و در کنار درختانی سر به فلک کشیده و روخانه‌ای خروشان، محل مناسبی برای آرامش گرفتن و ریلکس کردن شماست. پارک چمران ۴۰ هکتار مساحت داشته و امکانات رفاهی و تفریحی چون شهربازی ( از ۵ عصر تا نیمه شب)، باغ پرندگان( از ۱۰ صبح تا ۸ شب)، رستوران، کافی‌شاپ و… در آن وجود دارد. پرچین‌هایی تو در تو در این مجموعه وجود دارد که عبور از آن‌ها شما را به سالن تئاتر روباز می‌رساند. در نزدیکی سالن آمفی تئاتر، آبشاری زیبا نیز وجود دارد که افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

  • آدرس پارک چمران: کرج، میدان امام حسین

باغ فاتح

شاید تا کنون اسم محمدصادق فاتح به گوش‌تان خورده باشد. باغ فاتح مجموعه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز بوده که توسط این شخصیت مشهور راه‌اندازی شده است. در پارک فاتح درختانی که به سقف آسمان چسبیده‌اند، اجازه نمی‌دهند نور خورشید گردشگران را آزار دهد. همچنین صحنه بسیار دل‌انگیزی از ترکیب آسمان و شاخه درختان می‌سازند که برای ثبت عکس‌های هنری شما بسیار مناسب است. قسمت‌های سنگفرش شده در این پارک، امکان دوچرخه سواری و قدم زدن را برای شما فراهم‌ می‌کند.

پس از پیاده روی، کافی‌شاپ و رستوران این مجموعه پذیرای شما بوده و به خوبی از شما پذیرایی خواهد کرد. اگر به به کتاب علاقه دارید، می‌توانید در کلبه کتاب این مجموعه، ساعت‌ها سرگرم شده و روح خود را تازه کنید. باغ فاتح برای دوست‌ داران ورزش نیز برنامه‌های جالبی دارد. علاوه‌بر سالن والیبال و بسکتبال، یک مجموعه بین‌المللی نیز در این پارک وجود دارد که مخصوص تنیس است. این مجموعه شامل ۸ زمین تنیس و یک زمین مسابقه مجهز است.

  • آدرس باغ فاتح کرج: کرج، بالاتر از میدان سپاه

جاهای تفریحی کرجقله کرچان

روستای کیاسر خود از جاذبه‌های زیبای کرج بوده که طرفداران زیادی دارد. علاقه‌مندان به کوهنوردی، به کیاسر می‌ایند و از قله کوچان استفاده می‌کنند. قله کوچان برای ساعت‌ها کوه‌نوردی و پیاده روی بسیار مناسب است. ارتفاع قله کرچان حدود ۳۸۵۰ متر بوده و در اطراف آن رشته کوه‌های زیبا، درختان و گیاهان و حیوانات متنوع به فراوانی دیده می‌شود.

  • آدرس قله‌ کرچان: کرج، جاده چالوس، بخش آسارا، روستای همه‌جا

جاده چالوس

یکی از مکان‌های فوق‌العاده شلوغ پر طرفدار کرج، جاده زیبای چالوس است. در مسیر جاده چالوس، کرج رود با جاجرود یکی شده و رودخانه‌ای زیبا و پر خروش می‌سازد. علاوه‌بر استفاده از زیبایی‌های جاده چالوس، در مسیر این جاده روستای نوجان و روستای خوارس، شما را به سمت زیبایی بی‌نظیر جهان خلقت صدا می‌زنند. از آبشارهای این دو روستای زیبا که دیدن کردید، نوبت به رستوران‌ها و کافه‌ها و دیدنی‌های مسیر چالوس می‌رسد که لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کند.

  • آدرس جاده چالوس: کرج، جاده چالوس

سد امیر کبیر کرج

سد امیر کبیر که به سد کرج نیز معروف است، منبعی برای ماهیگیری و گرفتن ماهی‌های خال قرمز و قزل‌آلای رنگین‌کمان است. این سد در نزدیکی جاده کرج چالوس قرار دارد و امکانات تفریحی فراوانی در آن برای گردشگران قرار داده شده است. طبیعت زیبای این سد، سوژه‌ای فوق‌العاده زیبا برای عکاسی است.

  • آدرس سد کرج: کرج، کیلومتر ۲۵ جاده‌ی چالوس

بام کرج

اگر کوه نور در منطقه عظیمیه کرج، را بالا بروید به بام کرج رسیده‌اید. نهایت ارتفاع بام کرج ۲۲۲۰ متر بوده که رسیدن به آن معادل دیدن چهره‌ای دیگر از شهرستان کرج است. در بام کرج، کل شهر را زیر پای خود دارید و می‌توانید آن‌جا عکس‌های زیبا بگیرید. این منظره در هر فصلی زیبایی خاصی را نمایش می‌دهد و شما را شگفت زده می‌کند. مسیر بالارفتن از کوه برای گردشگران کاملا راحت است و نیاز به تجربه کوه‌نوردی ندارد. در بین مسیر نیز هرگاه خسته شدید و احساس گرسنگی کردید، رستوران و کافی‌شاپ‌های فراوانی در انتظار شماست.

  • آدرس بام کرج: کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

اتاق فرار

اگر به بازی‌های معمایی و هیجان‌انگیز علاقه دارید، حتما اتاق فرار کرج را امتحان کنید. اتاق فرار برای افراد زیر ۱۶ سال و بالای ۹۰ سال مناسب نیست. اگرچه داشتن هرگونه مشکلات روحی همچون استرس یا مشکلات قلبی و عروقی، مانعی برای این بازی هیجان‌انگیز خواهد بود. این مجموعه پنج اتاق بازی‌های پارانویا، مرتاض، اغماء، دهکده مرگ، مجنون و لیمیا را دارد. در هر اتاق یک داستان معمایی و رازآلود در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را حل کنید تا بتوانید راه فرار از اتاق را بیابید. پس از خروج از اتاق برای تجدید انرژی که در این اتاق هیجان‌انگیز از دست داده‌اید، کافه‌ها و رستوران‌های اطراف، آماده خدمت‌رسانی به شما خواهند بود. در سایت اتاق فرار کرج، کلیه اطلاعات بازی و بلیط حضور در اتاق فرار موجود است.

  • آدرس اتاق فرار کرج: کرج، جهانشهر، بلوار مولانا، خیابان ابوعلی سینا ، نبش بن بست هفتم ، پلاک ۶۰

بانجی جامپینگ کرج

بانجی جامپینگ از دیگر جاهای تفریحی کرج و اطراف چالوس است. برای انجام بانجی جامپینگ باید از روی پلی به ارتفاع ۳۵ متر داخل آب بپرید. این پل، پل بیلقان نام دارد که روی رودخانه چالوس قرار گرفته است. به‌جرئت می‌توان گفت که هیجان این پرش، با هیچ بازی دیگری قابل مقایسه نیست و تا ساعت‌ها آدرنالین شما را بالا نگه می‌دارد. منظره اطراف نیز به‌حدی بی‌نظیر است که محال است بتوانید از آن دل بکنید و یک پرش جانانه نداشته باشید.

  • آدرس بانجی جامپینگ کرج: کرج، ابتدای جاده چالوس
جاهای تفریحی کرج
جاهای تفریحی کرج

پیست اسکی

آیا شما از علاقه‌مندان به اسکی و بازی‌های برفی هستید؟ اگر جواب شما مثبت است، پیست اسکی دیزین جایی رویایی و از جاهای تفریحی کرج در فصل زمستان برای شما است. در این مجموعه ۳ تله‌کابین، ۲ تله سیژ، ۷ تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی آماده رساندن شما به نقطه شروع پیست هستند. پیست اسکی دیزین، مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی بوده و به‌عنوان اولین پیست اسکی در ایران که عنوان بین‌المللی کسب کرده‌ است، در بین عموم شناخته می‌شود. این پیست بر فراز کوه‌های البرز بوده و در نزدیکی چالوس قرار دارد.

اگر تا کنون این ورزش را انجام نداده‌اید ولی تمایل به انجام آن دارید، اصلاً نگران نباشید. پیست اسکی دیزین کرج، برای افراد مبتدی نیز چاره اندیشیده است. پیست‌های مبتدی این مجموعه به‌راحتی این ورزش جذاب را به شما می‌آموزند. اگر هم در اسکی مهارت بالایی دارید، می‌توانید از سایر مسیرها استفاده کرده و لذت ببرید. چنانچه قصد اسکان در این منطقه را داشتید، ۲ هتل، ۱۹ کلبه و ۵ رستوران  پذیرای شما هستند و امکانات رفاهی تغذیه و اسکان را برای شما فراهم می‌کنند.

  • آدرس پیست اسکی دیزین:‌ کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین

موزه‌های کرج

در این شهرستان موزه‌های فراوانی از جمله کاخ موزه سلیمانیه، موزه جانورشناسی دانشکده کشاورزی و خانه موزه احمد شاملو برای علاقه‌مندان وجود دارد که تمامی آنها در کرج واقع شده‌اند. کاخ موزه سلیمانیه کاخی است که در زمان فتح‌علی‌شاه در نهایت ظرافت و زیبایی ساخته شده است. این کاخ امروزه موزه‌ای پرطرفدار برای گردشگران به حساب می‌آید. موزه جانورشناسی شناسی در دو طبقه احداث شده و ۱۷ گالری جذاب برای نمایش انواع جانوران دارد. خانه احمد شاملو از دیگر موزه‌های کرج بوده که مورد علاقه دوست داران ادب و هنر است. سادگی و در عین حال شاعرانه بودن حال‌و‌هوای این خانه جذابیت آن را چند برابر کرده و اطلاعات زیادی در مورد هنر و ادب و این شاعر برجسته در اختیار عموم می‌گذارد.

  • آدرس کاخ سلیمانیه: بلوار امام‌زاده حسن، خیابان مصباح
  • آدرس موزه جانورشناسی کرج: خیابان شهید خراسانی، درب جنوبی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
  • آدرس خانه موزه احمد شاملو: بلوار بهار، خیابان دهکده، کوچه نسترن شرقی

سخن پایانی

اگر تا کنون اطلاعات زیادی درمورد جاهای تفریحی کرج نداشته‌اید، با مطالعه این مطلب به شناخت کاملی از جاذبه‌های دیدنی کرج رسیده‌اید. پس با خیال راحت می‌توانید در اولین فرصت به کرج سفر کرده و از این همه امکانات تفریحی و مکان‌های دیدنی لذت ببرید. اگر ساکن کرج هستید و یک تفریح فوق‌العاده جذاب برای آخر هفته نیاز دارید، یا اینکه مسافر هستید و قصد چند روز خوش‌گذرانی در کرج را دارید، انواع پارک، موزه، رودخانه، شهربازی و… با امکانات تفریحی جذاب و حیرت‌انگیز، انتظارتان را می‌کشد. پس به‌هیچ‌وجه آن‌ها را از دست ندهید و با خانواده و دوستان، حسابی خوش بگذرانید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *