تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, چین

برج کانتون گوانجو (چین) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برج کانتون گوانجو

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با برج کانتون گوانجو در کشور چین را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

برج کانتون یکی از برج های مخابراتی بسیار معروف چین است که در شهر گوانگژو این کشور واقع شده است. این برج دارای 600 متر ارتفاع است و همچنین به نام برج گوانگژو نیز شناخته می شود.

این برج یک برج چند منظوره است که تا پیش از ساخته شدن برج خلیفه در دبی به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می شد. شکل پیچ خورده کانتون مربوط به امپراتوری روسیه ثبت اختراع شماره ۱۸۹۶، مورخ ۱۲ مارس ۱۸۹۹ ولادیمیر شوکوف، از مهندس و معمار روسی است.

برج کانتون گوانجو
برج کانتون گوانجو

برج رادیویی/تلویزیونی کانتون یا برج گوانگجو نزدیک پاگودای Chigang در منطقه Haizhu قرار گرفته و 125 متر با ساحل شمالی رودخانه مروارید فاصله دارد. ساخت برج کانتون در سال 2009 به اتمام رسید و در 29 سپتامبر 2010 و برای بازی های آسیایی آن سال در چین وارد فعالیت شد. نام مستعار برج گوانجو، برج کمر باریک یا Xiao Man است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در حالی که بیشتر آسمان خراش های دنیا قابلیت های مردانه دارند (قوی، صاف، مستطیل شکل و با توجه به طرح های تکرار شدنی ساخته شده اند)، معماران این برج می خواستند برجی زنانه بسازند، برجی که پیچیده، شفاف، دارای انحنا و دلپذیر باشد. آن ها می خواستند این برج طرحی انسانی و غنی داشته باشد و گوانجو را به عنوان شهری پویا و هیجان انگیز نشان دهد. نتیجه این تفکر زیبا، برجی بلند و استثنائی است که در باریک ترین بخشش در طبقه 66ام تنها 30 متر قطر دارد.

برج 610 متری گوانجو طراحی گردیده است تا امکانات مخابراتی رادیویی و تلویزیونی، سکوی تماشای منظره، رستوران های گردان، فضاهای نمایشگاهی، اتاق های کنفرانس، فروشگاه و سینمای 4 بعدی را در خود جای دهد. برج گوانجو نه تنها بلندترین برج تلویزیونی در آسیا است بلکه یکی از زیباترین سازه های این قاره است که برای مخابره سیگنال ها برای شانزدهمین بازی های آسیایی ساخته شده بود.

شب ها برج گوانجو می درخشد و نور ساطع می کند. هر نقطه در طراحی نوری برج، به طور جداگانه اجازه تغییر نور و ایجاد حرکت های نوری را بر روی تمام طول برج می دهد. برج کانتون از فولاد مقاوم به عنوان ماده خام استفاده کرده و مجموع وزنش تنها 50 هزار تن است.

برج گوانجو طراحی ضد لرزه دارد و می تواند در مقابل زمین لرزه هایی بیشتر از 8 ریشتر مقاومت کند. آسانسورهای این برج در عرض یک دقیقه و نیم از پایین برج تا بالای برج، مسافران را جابه جا می کنند. برای جلوگیری از تاثیر حرکت آسانسور بر پرده گوش، طراحان یک سیستم کنترل فشار هوا در آسانسورها نصب کرده اند، سیستم هایی که نخستین در نوع خودشان در کل دنیا بودند.

بخش های گوناگون برج گوانجو

برج گوانجو با توجه به ارتفاع می تواند به 5 بخش تقسیم شود. بازدیدکنندگان می توانند در هر یک از بخش ها تجربه ای منحصر به فرد داشته باشند.

بخش E

بخش E برج گوانجو شامل آنتن برج، از ارتفاع 376 متری آغاز خواهد شد. این بخش از برج جذاب ترین امکانات تفریحی برج را در خود دارد. سکوی تماشای بیرونی برج که در ارتفاع 488 متری قرار دارد، در کتاب رکوردهای گینس ثبت گردیده است. بازدیدکننده ها به دنبالش روی خود نمایی 360 درجه از شهر را دارند.

این بخش از برج گوانجو مکانی عالی برای عاشقان عکاسی برای عکس گرفتن از صحنه های نفس گیر طلوع آفتاب، نور ماه، آسمان پر ستاره و نمای پانورامای شهر است. Bubble Tram یکی از محبوب ترین فعالیت های بازدیدکنندگان برج است. این چرخ و فلک افقی 16 کابین کره ای شکل شیشه ای دارد که در بالاترین قسمت برج در ارتفاع 455 متری بر روی لبه آن می چرخند.برج کانتون گوانجو

بخش D

از ارتفاع 334 تا 355 متری، بخش D برج گوانجو و شامل Spider Walk، بلندترین راه پله مارپیچ در دنیا است. این راه پله 1096 پله دارد و دور برج از ارتفاع 168 متر تا 334 متر بالا می رود. کل مسیر پیاده روی این راه پله 1000 متر است.

بازدیدکنندگان می توانند در طول مسیر در تمام جهات از منظره های زیبای گوانجو لذت ببرند. کل طبقات این راه پله، کف شیشه ای دارد تا جرات بازدیدکنندگان آزمایش شود. Spider Walk به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از باریک ترین قسمت برج دیدن کنند.

برج کانتون گوانجو
برج کانتون گوانجو

بخش C

این بخش نیز بخشی برای تماشای منظره ها است و در ارتفاع 147 متری تا 168 متری قرار دارد.

بخش B

بخش B برج گوانجو از ارتفاع 84 متری تا 116 متری است. از طبقه 17ام تا 22ام یک مجموعه ی سینمای 4 بعدی بزرگ وجود دارد. این بخش یک سالن 4 بعدی و 2 سالن 3 بعدی دارد و می تواند تا 270 نفر را برای تماشای فیلم در خود جای دهد. با داشتن مدرن ترین تجهیزات، این سینما تجربه ای عالی در مدت تور گوانجو را برایتان فراهم می کند.

بخش A

بخش A برج گوانجو از زمین تا ارتفاع 32 متری است. در این بخش بازدیدکنندگان می توانند از نمایی 360 درجه از رودخانه لذت ببرند. در کافه Riverside بازدیدکنندگان می توانند از نسیم خنک رودخانه مروارید و مناظر زیبای اطراف همراه با دوستان و خانواده خود لذت ببرند. در رستوران CHOPSTIX می توانید از غذاهای سنتی کانتونی و غذاهای غربی لذت ببرید. در این قسمت از برج می توان در مغازه ها سوغاتی و هدیه خرید.

دسترسی

برای رسیدن به برج کانتون خط 3 مترو گوانجو را سوار شده و در ایستگاه Canton Tower پیاده شوید و از خروجی A بیرون بیایید. برج گوانجو از ساعت 9.30 صبح تا 10.30 شب باز است. ورودی برج برای بزرگسالان 150 یوان و برای کودکان 75 یوان است. ورودی Bubble Tram (گوی های شیشه ای) صد و هشتاد یوان و سکوی تماشای منظره 280 یوان است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *