تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
غذاهای ایرانی

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را در کدام شهرها میشه تجربه کرد ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره خوشمزه ترین غذاهای ایرانی سخن خواهیم گفت پس اگر اهل شکم گردی در سفر هستید این مطلب را از دست ندهید .

اگر از توریست‌های خارجی، درباره ویژگی‌های ایران بپرسید، بیشترشان از غذاهای ایرانی خیلی راضی هستند و از مزه انواع کباب‌ها، پلوها، آش‌ها و حلواهای ایرانی، حسابی تعریف می‌کنند. اصولا ایرانی‌ها خوش‌خوراکند و تک‌تک شهرهای کشورمان غذاهای خوشمزه مخصوص به خود را دارند. یکی از افرادی که سفرهای زیادی داشت، توصیه می‌کرد در سفرهایتان سعی کنید غذاهای آن شهر را امتحان کنید. چرا که غذاهای سنتی تنها خوراک نیستند، بلکه معرف شرایط جغرافیای، اقتصادی و اجتماعی آن شهر هم هستند.

میرزا قاسمی ماسوله 

سفری به روستای ۱۰۰۰ ساله‎ی ماسوله در کنار تپه‎های گیلان شما را به سال‌های پیش و زندگی بومی و قدیمی ایران می‎برد. برای انتخاب غذاهای پرسبزی این منطقه یکی از بهترین گزینه‎ها است. مهم‎ترین غذای ماسوله میرزا قاسمی است که با بادمجان دودی که روی ذغال داغ پخته شده، تهیه می‎شود؛ سپس با سیر تازه به آرامی تفت می‎خورد و با گوجه‎ی له شده و روغن زیتون محلی ترکیب می‎شود.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

غذاهای تند بندرعباس

غذاهای جنوبی دقیقا مثل آب و هوای گرم منطقه حسابی تند و فلفلی هستند. بندر عباس در مسیر تجارت ادویه بین هند و اروپا واقع شده است. اگر دوست دارید قلیه میگو را امتحان کنید، به بندر عباس سفر کنید. این خورش تند با چند مشت گشنیز تازه، فلفل قرمز، میگو و تمر هندی پخته می‎شود. بهترین جا برای انتخاب غذاهای دریایی رستوران‎هایی هستند که در نزدیکی بازار ماهی قرار گرفتند. چون در این رستوران‎های ماهی صید روز طبخ می‎شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کوفته تبریزی یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

ایرانی‎ها عاشق کوفته‎های بزرگ هستند و بهتر است برای پیدا کردن خوشمزه‎ترین  کوفته‎ها به شهر تبریز واقع در شمال غرب ایران سفر کنید. در تبریز کوفته‎هایی حاوی گوشت، لپه، زرشک، گردو، کشمش و تخم مرغ آب‎پز تهیه می‎شود. معروف‎ترین نوع آن کوفته تبریزی است که هم نام شهر را به دنبال خود دارد و هم بسیار بزرگ است. این کوفته در سسی با ترکیب زعفران و گوجه غوطه‎ور می‎شود.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

ته چین برنج شیراز

ته‎دیگ، برنج برشته و کره‎ای است که در قسمت پایینی قابلمه تهیه می‎شود. ته چین نوعی غذا است که تمام زیبایی‎های ته‎دیگ را چند برابر می‎کند. برای تهیه‎ی ته چین ابتدا برنج با ماست، زرده‎ی تخم مرغ و زعفران مخلوط می‎شود و لایه ‎هایی از مرغ یا گوشت پرادویه در کنار آن قرار می‎گیرد و سپس به قدری می‌پزد که حسابی طلایی شود. شهر شیراز پایتخت ته چین‎ های ایرانی است.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

اگر عاشق شیرینی ‎جات هستید، به یزد سفر کنید

شهر سحرآمیز یزد یکی از شهرهای تاریخی آجر خشتی است که در فلاتی بین بزرگ‎ترین صحراهای ایران واقع شده است و برای بادگیرها، معابد زرتشتیان قدیم و شیرینی‎های کوچکش شناخته می‎شود. تمام قنادی‎های این شهر شیرینی‎هایی از جمله باقلوای بادامی و نوعی شیرینی پرهل و پسته به نام قطاب می‎فروشند.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

ترشه تره تالش

جنگل‎ ها و زمین ‎های برنج تالش در کنار دریای خزر یکی از زیباترین مکان‎های طبیعی ایران در فصل بهار و تابستان هستند و ایرانی‎ ها برای کوهنوردی و گذراندن ساعاتی در طبیعت به این منطقه سفر می‎کنند. ترشه تره یکی از غذاهای این منطقه است که با سبزیجات تهیه می‎شود. برای تهیه ‎ی ترشه تره از چند کیلو اسفناج، کرفس، جعفری، گشنیز و جعفری استفاده می‎شود. در کنار هر وعده‎ی غذایی نوعی پیش غذای پرسبزی تهیه می‎کنند. سبزیجات پخته شده با آبلیموی تازه هم زده می‎شود و در آخر چند تخم مرغ در کنار سبزیجات قرار می‎گیرد.

خرید گلاب کاشان 

گل رز یکی از گیاهان بومی ایرانی ست و از ۲۵۰۰ سال پیش ایرانی‎ها از گلبرگ گل رز برای تولید گلاب استفاده می‎کردند. هر سال در کاشان جشنواره‎ی رز برگزار می‎شود و می‎توانید تمام مراحل تهیه‎ی گلاب را مشاهده کنید. از برداشت گل گرفته تا جدا شدن گلبرگ‎ها! در طول این جشنواره تمام شهر را بوی گل دربر می‎گیرد و هیچ چیز بهتر از خوردن یک کاسه فالوده‎ی خنک در این فضای رنگی نیست.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

دیزی مشهد یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

این غذای سنتی با گوشت گوساله، نخود و سیب زمینی تهیه می‎شود و تمام مواد لازم در یک ظرف سفالی برای چند ساعت روی آتش قرار می‎گیرد و گوشت به حدی می‎پزد که می‎توانید آن را با چنگال له کنید. این غذا مخصوص شهر مشهد، شهر امام رضا، هشتمین امام شیعیان است. تمام رستوران‎ها و کافه‎های کوچک برای ناهار یا شام دیزی سرو می‎کنند و به همراه نان لواش روی میز می‎برند. سپس نان روی میز به تکه‎های کوچک تقسیم می‎شود و داخل ظرف سفالی ریخته می‎شود تا قسمت رقیق آب گوشت را به خود جذب کند.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

آش رشته اصفهان 

آش همیشه در برنامه ‎ی غذایی ایرانی‎ ها جا داشته است، تا حدی که به کسی که در ایران غذا می‎پزد، آشپز گفته می‎شود. آش رشته غذایی دلچسب است که با حبوبات، سبزیجات تازه و رشته تهیه و معمولا با کشک سرو می‎شود. بهترین مکان برای لذت بردن از آش در هتل عباسی اصفهان است. جایی که درختان پرشکوفه و آب‌نماهای زیبا شما را احاطه کرده‎اند. این هتل ۳۰۰ ساله قدیمی‎ترین هتل جهان معرفی شده است.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

چلو کباب تهران یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

کباب یعنی تکه‎های گوشت گوسفند یا مرغ که روی ذغال برشته شده‎اند و روی یک بشقاب برنج کره‎ای قرار می‎گیرند. این غذا یکی از مهم‎ترین وعده‎های غذایی ایرانی‎ها محسوب می‎شود. در کنار آن گوجه‎ی کباب شده، ماست چکیده، سبزی تازه و خیارشور ترد سرو می‎شود. در تمام خیابان‎های ایران یک رستوران چلوکبابی پیدا می‎شود. اگر دوست دارید در یک رستوران لوکس غذا میل کنید، رستوران شاندیز تهران جای مناسبی برای شما است. کباب چنجه به همراه سماق یک ترکیب فوق‌العاده خلق می‎کند.

خوشمزه ترین غذاهای ایرانی
خوشمزه ترین غذاهای ایرانی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. آموزش آشپزی حرفه ای

    ممنون خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *