تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمریکا, جهانگردی, راهنمای سفر

هر آنچه که باید در مورد پارک هزاره شیکاگو بدانید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شیکاگو در ایالت ایلینویز آمریکا یکی از شهرهای توریستی محبوب است. در میان بسیاری از مناظر و جاذبه‌ های جالب این شهر، پارک هزاره شیکاگو موردعلاقه مردم محلی و بازدیدکنندگان است. پارک هزاره که در نزدیکی ساحل دریاچه میشیگان قرار دارد، مساحتی به وسعت 24.5 هکتار را در برمی‌گیرد که قبلاً متعلق به ریل‌های راه‌آهن مرکزی ایلینوی بود.

پارک هزاره که در سال 2004 افتتاح شد، مکان مناسبی برای گذراندن روز خود در پیک‌نیک، تماشای فیلم، قدم زدن در باغ‌های زیبا، شرکت در فعالیت‌های مفرح یا تحسین آثار هنری است. در این مقاله از تاپ تراول با تمام نکاتی که باید در مورد پارک هزاره شیکاگو بدانید، آشنا خواهید شد.

جاذبه‌های جالب پارک هزاره شیکاگو

پارک هزاره جاذبه‌های زیادی دارد. در ادامه بهترین ویژگی‌های این پارک عمومی آورده شده است:

غرفه جی پریتزکر

پارک هزاره شیکاگو


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاذبه اصلی پارک هزاره شیکاگو به‌وضوح غرفه جی پریتزکر است. این غرفه که یک آمفی‌تئاتر فوق مدرن است که توسط فرانک گری ساخته‌شده است. این غرفه جدا از جذابیت زیبایی‌شناختی، به خاطر آکوستیک عالی خود نیز معروف است. این مکان میزبان کنسرت‌ها و نمایش‌های دیگر مانند جشنواره موسیقی گرانت پارک، مجموعه موسیقی تابستانی، مجموعه فیلم‌های تابستانی و غیره است. دارای 4000 صندلی ثابت و یک چمن بزرگ است که می‌تواند بیش از 7000 نفر را در طول تابستان در خود جای دهد.

باغ لوری

باغ لوری در پارک هزاره شیکاگو

باغ لوری یک باغ گیاه‌شناسی 2.5 هکتاری درست در وسط شهر است. این باغ که در انتهای جنوبی پارک هزاره قرار دارد، خانه انواع پیاز، گیاهان چندساله، درختان، درختچه‌ها و علف‌ها است. علاوه بر اینکه مکانی عالی برای لذت بردن از یک پیک‌نیک است، می‌توانید در این باغ در پیاده‌روی و سخنرانی‌ها با موضوعات مختلف نیز شرکت کنید. باغ لوری همچنین میزبان جشنواره‌های خانوادگی است. اگر می‌خواهید بامطالعه یک کتاب خوب در یک مکان فوق‌العاده از زندگی شهری فرار کنید، جایی بهتر از باغ لوری برای این کار وجود ندارد.

دروازه ابری

دروازه ابری در پارک هزاره شیکاگو

این مجسمه منحصربه‌ فرد با نام دروازه ابری، یکی از پر عکس‌ ترین جاذبه‌ ها نه‌تنها در پارک هزاره بلکه در شیکاگو است. دروازه ابری بانام مستعار لوبیا ساخته هنرمند هندی – بریتانیایی، سر آنیش کاپور است.

آقای کاپور این قوس درخشان را با الهام از کیفیت جیوه مایع ساخت که تماماً از فولاد ساخته‌شده است. صفحه فولادی ضدزنگ، به‌گونه‌ای جوش و صیقل داده‌شده است تا ظاهری بی‌عیب و نقص ایجاد کند. شما نه‌تنها می‌توانید منظره‌ای مبهم از خط افق شیکاگو را در این مجسمه ببینید، بلکه می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی برای بارگذاری در رسانه‌های اجتماعی بگیرید.

فواره تاج

فواره تاج

یکی دیگر از نقاط برجسته پارک هزاره شیکاگو، فواره تاج است. فواره تاج که توسط جیوم پلنسا، هنرمند اسپانیایی طراحی‌شده است، یک اثر تعاملی است. تماشای فواره تاج در هرزمانی از سال سرگرم‌کننده است، به‌خصوص در روزهای گرم و مرطوب تابستانی که می‌توانید خنک شوید. مدت‌زمانی که در فواره می‌گذرانید بستگی به مدت‌زمانی دارد که بچه‌هایتان از آب‌بازی خسته شوند. آب بین ماه‌های می و اکتبر روشن می‌شود، به‌طور متناوب از کناره‌های برج‌ها می‌ریزد و از طریق یک نازل در جلو، با چراغ‌ها در تمام طول سال روشن می‌شود.

فواره تاج که بین ۲ برج شیشه‌ای و آجری ۵۰ فوتی قرار دارد، یک حوض انعکاسی است که از گرانیت سیاه خیره‌کننده ساخته‌شده است. بر روی برج‌ها، ویدئوها از طریق آجرهای شیشه‌ای LED نشان داده می‌شوند که ترکیبی تصادفی از چهره‌های حدود 1000 نفر از ساکنین شیکاگو، مناظر طبیعت و 70 سینتیک رنگی را به نمایش می‌گذارند.

میدان پارک گریل

پارک گریل تنها رستوران در پارک هزاره شیکاگو است. منویی که این رستوران ارائه می‌دهد شامل تمام غذاهای موردعلاقه آمریکایی‌هاست، یکی از بهترین مکان‌ها برای توقف برای صرف غذا و تماشای مناظر دروازه ابری و خط افق شیکاگو است. در تابستان، می‌توانید در پلازا که بزرگترین رستوران فضای باز شیکاگو است، بنشینید. در کنار غذا و منظره، می‌توانید از اجرای موسیقی شگفت‌انگیز نیز لذت ببرید. در زمستان، قسمت نشیمن در فضای باز به پیست یخ تبدیل می‌شود.

تئاتر هریس

علاوه بر آمفی‌تئاتر در فضای باز، پارک هزاره شیکاگو  یک تئاتر سرپوشیده به نام تئاتر هریس نیز دارد که برای نمایش‌های کوچک تا متوسط ایدئال است. این تئاتر 1525 صندلی دارد و در زیرزمین واقع‌شده است و به‌طور منظم گروه‌های موسیقی محلی مانند تئاتر اپرای شیکاگو، باله جافری و رقص خیابان هابارد شیکاگو آن اجرا می‌کنند. همچنین میزبان چندین نمایش ملی و بین‌المللی از جمله باله شهر نیویورک بوده است.

گالری‌ های بوئینگ

پارک هزاره دارای دو گالری در فضای باز است که به گالری‌های بوئینگ معروف هستند، یکی در شمال و دیگری در جنوب. این دو گالری روباز در طول سال نمایشگاه‌های چرخشی برگزار می‌کنند. برخی از هنرمندانی که آثارشان در اینجا به نمایش گذاشته‌شده است عبارت‌اند از Jaume Plensa، Jean-Luc Mylayne، Chakaia Booker و غیره. بهترین بخش در مورد این مکان این است که دوستداران هنر می‌توانند روی یکی از نیمکت‌های متعددی که در اینجا قرار داده‌شده است بنشینند تا آثار هنری را مشاهده و تحسین کنند.

هر آنچه که باید قبل از رفتن به پارک هزاره شیکاگو بدانید

به دلیل موقعیت عالی، دسترسی به پارک هزاره شیکاگو بسیار آسان است. برای رسیدن به این مکان می‌توانید از اتوبوس، قطار یا مترو استفاده کنید. اگر در آنجا رانندگی می‌کنید، می‌توانید وسیله نقلیه خود را در گاراژ پارک هزاره که درست زیر پارک قرار دارد، پارک کنید.

پارک هزاره در تمام هفته در ساعت 8 صبح باز می‌شود و در ساعت 9 شب بسته می‌شود. برای بازدید از پارک هزاره هزینه ورودی وجود ندارد. بااین‌حال، ممکن است برای شرکت در برخی از کنسرت‌ها، نمایش‌ها و رویدادهایی که در اینجا برگزار می‌شود، نیاز به خرید بلیط داشته باشید.

نکات مهمی که باید در مورد پارک هزاره شیکاگو به خاطر بسپارید

  • پارک هزاره یک پارک عمومی است که در آن می‌توانید الکل بنوشید. بااین‌حال، شما نمی‌توانید هر کجا که بخواهید بنوشید. مصرف محدود به پارک گریل و غرفه جی پریتزکر است.
  • ورود حیوانات خانگی به پارک ممنوع است
  • شما نمی‌توانید در پارک دوچرخه‌سواری کنید
  • اگرچه این پارک مکانی عالی برای پیک‌نیک است، اما نمی‌توانید در آنجا چادر برپا کنید. باربیکیو، کباب‌پز و مواردی از این دست در پارک هزاره شیکاگو ممنوع است

سخن پایانی

علاوه بر تمام جاذبه‌های ذکرشده در بالا، پارک هزاره چندین مکان عالی دیگر برای بازدید دارد. درواقع می‌توانید ساعت‌ها به گشت‌وگذار در این پارک بپردازید، بدون اینکه خسته شوید؛ بنابراین وقتی بلیط هواپیما خود را رزرو کردید و ویزای آمریکا را دریافت کردید، از شیکاگو دیدن کنید و این پارک عمومی شگفت‌انگیز را ببینید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *