تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گلستان

معرفی پارک ملی گلستان | Golestan National Park 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملی گلستان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با پارک ملی گلستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بی شک آوازه پارک ملی گلستان برای کمتر کسی از اهالی سفر پوشیده است و در سه استان گلستان، سمنان و خراسان جای گرفته است. این پارک ملی با داشتن تنوع گونه های گیاهی و جانواری در چهار فصل سال پذیرای گردشگران اهل طبیعت می باشد. اگر در فصل بهار به این منطقه سفر می کنید، دیدار از بلندترین آبشار فصلی اوچر با ارتقاع 110 متر را از دست ندهید. علاوه بر جاذبه های متعدد طبیعی می توانید همنشینی در کنار ترکمن ها به همراه غذاهای محلی را نیز تجربه کنید.

پارک ملی گلستان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تنوع جانوری

حدود 302 گونه جانوری در پارک ملی وجود دارند که حیواناتی نظیر قوچ و میش و گراز در آن زندگی می‌کنند. گردشگران تور گلستان که از میان این پارک هیجان‌انگیز گذر می‌کنند، می‌توانند گرازهایی را ببینند که بدون ترس از مردم در کنار جاده می‌آیند، طوری که بعضی از این گرازها از دستان انسان‌ها غذا هم می‌خورند.

دیگر حیواناتی که در اطراف پارک ملی گلستان دیده می‌شود، می‌توان به پرندگان اشاره کرد که حدود یک سوم آن‌ها در این پارک شناسایی شده‌اند. تعداد پرندگانی که در پارک ملی وجود دارند به 149 گونه پرنده می‌رسد که شامل مگس گیر، دم سرخ، کبک، تیهو، دارکوب، زنبورک، قرقاول و برخی پرندگان دیگر می‌شود.

پارک ملی گلستان

پوشش گیاهی

بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته تا کنون ۱۲۴۰ گونه گیاه آوندی متعلق به ۱۱۰ تیره و ۵۶۱ جنس در پارک ملی گلستان شناسایی شده که ۱۹ درصد گونه ها، ۴۵ درصد جنس ها و ۶۹ درصد تیره های گیاهی ایران را در خود جای داده است.

یکی از زیباترین درختان پارک ملی گلستان درخت انجیلی است که مربوط به دوره سوم زمین شناسی می باشد. از سایر درختان و درختچه های مهم پارک می توان به مازو و بلوط زرد، دو گونه ممرز، تمامی شش گونه افرای شناخته شده در ایران، درخت آزاد، خرمندی، بارانک، نمدار، سپیدار، سرخدار، آلوچه، سیاه تلو، و گونه های متعدد جنس های زالزالک، نسترن، زرشک و پیچ امین الدوله اشاره کرد.

مشهورترین گیاه کاملا بومی در پارک ملی گلستان زعفران آلمه است که با بیشترین تراکم در ارتفاعات آلمه رویش دارد.پارک ملی گلستان

امکانات پارک گلستان

این پارک یک جنگل طبیعی بکر و بزرگ است. شاید بزرگ‌ترین پارکی است که تا به‌حال دیده باشید! اما بر خلاف دیگر پارک‌ها چندان اثری از دخالت انسان و سازماندهی کردن آن وجود ندارد. اگر قصد سفر و اتراق در این پارک را دارید، بهتر است مجهز سفر کنید تا هم امنیت بیشتری داشته و هم بیشتر خوش بگذرانید. البته پارکینگ‌ها و کمپینگ‌هایی جهت استراحت و اقامت شبانه در پارک ملی گلستان وجود دارد که امکان دسترسی به آن ها آسان است.

این پارکینگ‌ها حداقل وسایل و تجهیزات تفرجگاهی از قبیل میز و نیمکت، اجاق، سطل زباله و سرویس‌های بهداشتی را دارند. ساختمانی هم به منظور ارایه‌ی اطلاعات، نمایش فیلم‌ها و اسلایدهای مربوط به منطقه و نیز بیان مسایل زیست‌محیطی در نظر گرفته شده است. مأمورین سازمان حفاظت محیط زیست هم در محل پارک، جهت ارایه‌ی اطلاعات و راهنمایی‌های لازم در خدمت گردشگران ایرانی و خارجی هستند.پارک ملی گلستان

دسترسی به پارک

به‌خاطر وسعت پارک، راه‌های زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد. مسیر اصلی که ازطریق آن می‌توانید به بخش اصلی پارک دسترسی پیدا کنید، جاده‌ی گرگان‌-مشهد است. از گرگان حدود دو ساعت فاصله با پارک وجود دارد که با حرکت از این شهر، باید به‌سمت شرق استان و شهرستان گالیکش بروید. پس از خروج از گالیکش، با طی مسیری ۱۵ کیلومتری به پارک خواهید رسید.

اگر بخواهید از سمت خراسان خود را به این پارک برسانید، باید به‌سمت شهرستان بجنورد بروید. از بجنورد تا پارک ملی، ۱۵۹ کیلومتر فاصله است که با حدود دو ساعت رانندگی می‌توانید به آن برسید.بخش کوچکی از پارک هم در استان سمنان است. بنابراین اگر تمایل دارید از سمت این استان به جنگل گلستان برسید، باید به شهرستان شاهرود بروید و از آنجا با طی چند کیلومتر به این پارک جنگلی برسید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *